Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile päivää, jolloin saat 10000 askelta kasaan

Vierailija
01.04.2021 |

Itse kun teen etätöitä ja käyn tunnin kävelylenkillä, saan kasaan 8000 askelta päivässä.

Kommentit (287)

Vierailija
61/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, että koiran kanssa saa tunnissa 6000-7000 askelta kun koirat kuitenkin pysähtelee vähän väliä. Itselle tulee reippaasti kävellen ilman koiria 5000 askelta tunnissa. Oliskohan ero kelloissa selitys?

Kaukana reippaasta, jos tunnissa saa vain reilu 3km kasaan. Itse asun 2,5km päässä keskustasta ja ihan tavallisella kävelytahdilla kävelen sinne noin 20min. 

Vierailija
62/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, että koiran kanssa saa tunnissa 6000-7000 askelta kun koirat kuitenkin pysähtelee vähän väliä. Itselle tulee reippaasti kävellen ilman koiria 5000 askelta tunnissa. Oliskohan ero kelloissa selitys?

Mulla ainakin tulee, koska asun metsän laidassa ja koirani saavat juosta suurimman osan matkaa metsäpoluilla ja pelloilla vapaana. Niinpä pystyn itsekin pitämään hyvää vauhtia yllä, kun ei tarvitse pysähdellä koirien tahtiin.

Jos saat tunnissa kasaan vain 5000 askelta, montako kilometriä siitä tulee? Yleensä reipas kävely on sellaista 6 km tunnissa. Itse saan suurten ja reippaiden koirieni kanssa helposti kasaan 7 km reilun tunnin lenkillä, mutta silloin kyllä yleensä hölkkään alamäet.

Tavallisella hihnalenkillä tuo olisi vähän liian reipasta menoa eikä koira ehtisi haistella mitään. Mulla iltapisuhihnalenkit ovat melkoista löntystelyä, kun annan mennä koiran tahtiin. Muuten lenkeillä saa olla irti ja silloin vauhti on ihan toinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykello ihon tulee enemmän askelia kuin rintataskussa tai muussa taskussa olevaan puhelimeen. Riippuu siitä, että herkkä rannemittaus mittaa helposti myös ranneliikkeet ilman kävelyä. Minulla ero on noin 1000 askelta 10 000 askelta kohti. Minulla on molemmat, älykello ja älypuhelin ja naureskellen eroa. Facebookissa norkoilukin kasvattaa askelia ranteeseen.

Minun puhelin (Huawei) kyllä yleensä saa sen 10 000 askelta täyteen ennen kuin kello (Garmin). Riippuu siis varmaan kellosta miten herkkä on.

Vierailija
64/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 000 askelta kävelläkseen pitää kävellä noin 7 kilometriä.

Minun mobiilissa luki eileen 9200 ja risat askeleita ja 5 km matka . Otan kyllä pitkiä askeleita . 

Tai sitten mobiilisi mittaa askelet päin honkia niin kuin suuri osa mittareista tekee. Siksi askelten määrä on erittäin huono vertailukohta ja antaa helposti valheellisen tuloksen. 

Vierailija
65/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukana reippaasta, jos tunnissa saa vain reilu 3km kasaan. Itse asun 2,5km päässä keskustasta ja ihan tavallisella kävelytahdilla kävelen sinne noin 20min. 

No onhan 7,5 km tunnissa aika kova vauhti, kun normaalisti varmaan kävellään 4-5 km tunnissa. 

Vierailija
66/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan 7,5 km tunnissa aika kova vauhti, kun normaalisti varmaan kävellään 4-5 km tunnissa. 

Mistä tuo luku 7,5km? Peruskaavalla yksi askel on noin 69,4cm eli 10 000 askelta on 6,9km. Ei tarvitse kovinkaan reippaasti kävellä, että se onnistuu noin tuntiin. Lenkillä harvemmin tepastellaan samaan tahtiin kuin vaikkapa kaupungilla pyöriessä. 

Vierailija
67/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle 1000 askelta on noin 7 km, eli 10 000 ois noin 70 km. Pituus 185 cm.

Ei huvita kävellä 70 km päivässä. Tää siis satelliittin ja iPhonen mittaamina.

Kertoo iPhonesta ja niiden käyttäjistä kaiken.

Vierailija
68/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli eilen 19 000 askelta, pyöräilin 32 km ja vesijumppasin tunnin. Tänään kasassa 3200 kun olen vaan käynyt kaupassa ja etäpäiväillyt kotona. Kohta varmaan vähän fillaroimaan.

Vierailija
69/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kilsan aamulenkki+illalla tunnin kävely.

Vierailija
70/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 25 min kävely hakemaan lounasta ja takas. Illalla puol h juoksu ja puol h kävely. Muuten vaan kotona etätöissä.

Vierailija
71/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle (mies) tulee tunnin kävelylenkistä 7500-7600, ihmettelen jos joku saa yli kymmenentuhatta, aika nopeeta sipsuttamista on. Kymppitonnia ei mulle tuu just koskaan kun on työttömänä, mutta jos olis töissä, se menis kirkkaasti rikki.

Ihan asiaa puhuu mies ja askelista,askeleista 1h aikana.Minulla on vanha askelmittari,joka laitetaan tuohon minun housujen vyötäröön.Ei siis mikään dikitalinen laite.siihen myös laitetaan oman askeleen pituus.Aikatauluistani riipuen kävelen 2x tai jopa 3x. Tuon 1h. Matkan päiväni aikana.Lähinnä on askelmittarinion  semparini ,ylös ulos soffaltani ja toimii.

Vierailija
72/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksumatolla mun kävelyvauhti on 6km/h, mutta luonnossa vähemmän kun on ylämäkiä ym.

Vierailija
73/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle 1000 askelta on noin 7 km, eli 10 000 ois noin 70 km. Pituus 185 cm.

Ei huvita kävellä 70 km päivässä. Tää siis satelliittin ja iPhonen mittaamina.

Kertoo iPhonesta ja niiden käyttäjistä kaiken.

Samaan pääsen päivässä 1000-13oo askelta. vanhana naisena,vaikka on polvien nivelrikot,kipuun lääke on liike 165cm,se siitä!

Vierailija
74/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali työpäivä 7000-9000 askelta. Pikku lenkki työpäivän jälkeen tai kotiaskareita. Helposti tulee 10000-14000 askelta päivässä.

Vierailija
75/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mustikoita poimimassa hirveellä helteellä viime kesänä ja melkein kuolin. Jotain 15 k. Mustikka on maskuliininen marja. Todellisuudessa se on sininen luonnossa ja sen nimi pitäisi olla sinikka. Käpälöitäessä ja ämpärissä tummuu. Joku mies nimennyt, joka ei ole koskaan metsään päässyt ja nähnyt vain naisen kotiin tuomia marjoja.

Vierailija
76/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykellon kanssa pari kepin vatkausta päivässä 50000. Alko ja alepareissu toiset 5000.

Vierailija
77/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien aamulla lapsen päiväkotiin 20min kävely, työpäivän jälkeen käyn lähikaupassa kävellen ja haen samalla lapsen hoidosta. Työpäivän aikana käyn kerran vartin kävelyllä että aivot saa happea, illalla käydään ehkä vielä puistossa. Kotona touhuan illan, pyykkäilen ja teen ruokaa, sohvalle köllähdän vasta illalla yhdeksän maissa. Aina tulee 10000 täyteen vaikka en varsinaisesti yritä. Usein kävelen töihinkin ja sitten tulee jo yli 20 000 askelta. Helpoin kerätä askeleet lyhyissä pätkissä, tulee ihan huomaamatta.

Vierailija
78/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipäivinä tulee n. 12000 askelta - kävellen töihin ja kotiin, työpäivän aikana toimistossa ei paljon

kyllä tuu liikuttua, jonku ehkä 3000 askelta/ 8 h työpäivä.

Mittari ei ole mulla ranteessa, vaan fitbit joka on rintaliivien henkselissä tai paidan kauluksessa kiinni

eli mittaa todenmukaisemmin kuin ranteessa heiluvat.

Vierailija
79/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat kävellen 2 x 30 min. Töissä pääosin seison tai istun. Kotona olen enemmän puuhailija kuin sohvalla rötvääjä. 

Vierailija
80/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali päivä.

Aamulla kahdeksan aikaan noin puolen tunnin kävely.

Lounaalla usein kuntopyörällä, tosin en orjallisesti joka päivä.

Töiden jälkeen n. Klo 17-19 kävelyä. Myös kaupassa käyn kävellen, tänään on vapaata niin hoidin pääsiäisen ostokset repun kanssa, 8000 askelta siis pelkästä kauppareissusta ja lenkki on vielä tekemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan