Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile päivää, jolloin saat 10000 askelta kasaan

Vierailija
01.04.2021 |

Itse kun teen etätöitä ja käyn tunnin kävelylenkillä, saan kasaan 8000 askelta päivässä.

Kommentit (287)

Vierailija
41/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 2-3 km lenkki, kotityöt, kauppa-asiat ja kuntopyörä= 13 000-15000 askelta joka iKINEN päivä.

Vierailija
42/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä ku menen töihin 20min x 2 kun edestakaiset matkat. Lisäksi työhöni sisältyy ulkoilua/lenkkeilyä 40-60min. Oikeastaan monesti luuri väittää että on 15000 askelta talsittu.

Viikonloppuisin sit 1,5h lenkit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 1000 askelta on noin 7 km, eli 10 000 ois noin 70 km. Pituus 185 cm.

Ei huvita kävellä 70 km päivässä. Tää siis satelliittin ja iPhonen mittaamina.

Vierailija
44/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askelten määrää olennaisempaa on liikuttu aika ja matka. Askelmittareita suuri osa mitta askeleet ihan päin berberiä. Esimerkiksi minulla tuli 10 000 askelta täyteen, kun kävelin 500m päässä olevaan lähikauppaani :D:D

Vierailija
45/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että koiran kanssa saa tunnissa 6000-7000 askelta kun koirat kuitenkin pysähtelee vähän väliä. Itselle tulee reippaasti kävellen ilman koiria 5000 askelta tunnissa. Oliskohan ero kelloissa selitys?

Vierailija
46/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päivänä tuli 11000 kun eksyin Ikeassa ja mennen tullen kävelin sieltä kotiin kolmisen kilometriä.

Vierailija
47/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana ollessani pienehkössä 60 asiakaspaikan ravintolassa töissä, sain työpäivän aikana helposti kasaan jonkun 20 000 askelta.

Nyt etätyöläisenä pienessä kaksiossa voin suunnilleen kahden käden sormilla laskea, montako askelta kuluu sängystä työpisteelle (sohva/sänky), jääkaapille ja takaisin sänkyyn.

En olisi tätä koskaan uskonut ravintola-alalla työskennellessä sanovani, mutta kylläpä sitä olisi mukava tehdä oikein kiireinen viikonloppuvuoro cartessa tai vaikka baaritiskillä silloin tällöin toisinaan.

Vierailija
48/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoiset askelet sinulla :D:D:D Normaalistihan 10 000 askelta tulee täyteen nimenomaan noin 7km matkalla. 

Vierailija
49/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun otitte kellot puheeksi, sori ot, mikä olisi sellainen takuuvarma oikein askeleita mittaava laite? Tuntuu, että maksoi sitten 10 euroa tai 180 euroa, niin aina askeleet heittää ihan härän pyllyä eikä pääse oikeaan tulokseen koskaan.

Mulla on Garminin kello, joka mittaa monenmoista unesta , hengitysrytmistä askeleihin. On mielestäni hyvä ja tarkka.

Täältä myös suositus Garminille. Olen kokeillut sekä Polarin että Suunnon kelloja mutta Garmin on mielestäni tarkin. Kaikista on ollut sellainen noin 300€ versio, eli ei mikään askelmittari vaan selkeästi urheilukello.

Tekisi mieli ostaa Garminilta vähän kalliimpi ja uudempi/hienompi malli, mutta tämä nykyinen on niin kestävä että saanen joutua odottelemaan pitkään ennen kuin raaskin hankkia uuden.

Vierailija
50/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikana ollessani pienehkössä 60 asiakaspaikan ravintolassa töissä, sain työpäivän aikana helposti kasaan jonkun 20 000 askelta.

Nyt etätyöläisenä pienessä kaksiossa voin suunnilleen kahden käden sormilla laskea, montako askelta kuluu sängystä työpisteelle (sohva/sänky), jääkaapille ja takaisin sänkyyn.

En olisi tätä koskaan uskonut ravintola-alalla työskennellessä sanovani, mutta kylläpä sitä olisi mukava tehdä oikein kiireinen viikonloppuvuoro cartessa tai vaikka baaritiskillä silloin tällöin toisinaan.

Mikset käy ulkona kävelemässä? Tulisin hulluksi jossain kaksiossa aina vain.

Vierailija
51/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpä hupaja. Ei sinun askeleesi ole lähes 7 metrin pituisia :D

Ottaakseen 10 000 askelta, kyseisen henkilön tulee kulkea 10 000 kertaa 69,4 senttimetriä. 10 000 x 0,694 = 6940 metriä, eli 6,94 kilometriä

Vierailija
52/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun normaali kävelylenkki tekee sen n. 13000 askelta. 3-4 krt/vko tuo tulee tehtyä.

Vierailija
53/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, että koiran kanssa saa tunnissa 6000-7000 askelta kun koirat kuitenkin pysähtelee vähän väliä. Itselle tulee reippaasti kävellen ilman koiria 5000 askelta tunnissa. Oliskohan ero kelloissa selitys?

Ei varmaan yleisesti tule. Mulla on koira aina irti ja saan kävellä ihan omaan tahtiin ja koira haistelee omiaan ja ottaa aina sitten kiinni (täällä siis saa olla irti). Hihnassa olisi kyllä melkoista menoa enkä uskoisi koiran siitä nauttivan. 

Vierailija
54/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei ikinä kannata ostaa iPhonea eikä varsinkaan käyttää sen satelliittimittaria. Nimittäin ihan perinteisellä mittanauhallakin saa tarkemmin mitattua askeleensa pituuden. Se ei yhdelläkään ihmisellä ole 7 metriä.  

Vierailija
55/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin tulee, koska asun metsän laidassa ja koirani saavat juosta suurimman osan matkaa metsäpoluilla ja pelloilla vapaana. Niinpä pystyn itsekin pitämään hyvää vauhtia yllä, kun ei tarvitse pysähdellä koirien tahtiin.

Jos saat tunnissa kasaan vain 5000 askelta, montako kilometriä siitä tulee? Yleensä reipas kävely on sellaista 6 km tunnissa. Itse saan suurten ja reippaiden koirieni kanssa helposti kasaan 7 km reilun tunnin lenkillä, mutta silloin kyllä yleensä hölkkään alamäet.

Vierailija
56/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käynhän minä välillä, mutta sitetn pitää ottaa jo varpaatkin käyttöön laskemisessa.

Vierailija
57/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin tulee, koska asun metsän laidassa ja koirani saavat juosta suurimman osan matkaa metsäpoluilla ja pelloilla vapaana. Niinpä pystyn itsekin pitämään hyvää vauhtia yllä, kun ei tarvitse pysähdellä koirien tahtiin.

Jos saat tunnissa kasaan vain 5000 askelta, montako kilometriä siitä tulee? Yleensä reipas kävely on sellaista 6 km tunnissa. Itse saan suurten ja reippaiden koirieni kanssa helposti kasaan 7 km reilun tunnin lenkillä, mutta silloin kyllä yleensä hölkkään alamäet.

10 000 askelta on hieman vajaa 7km, joten 5000 askelta on siis hieman vajaa 3,5km. Melkoista etanavauhtia saa mennä, jos tunnissa ei pääse tuon enempää. 

Vierailija
58/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta nyt etätyöläisenä käytän työmatkoihin kuluneen ajan lenkkeilyyn. Käyn aamulla ja töiden jälkeen lenkillä. 

Vierailija
59/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien aamulla lapset päiväkotiin - 2000 askelta. Päivän mittaan etätöissä ehkä max 500. Haen lapset päiväkodista, 2000 askelta. Sitten tunnin lenkki koiran kanssa, niin tulee se 10 000 täyteen. Mutta harvoin ehdin reippaalle tunnin lenkille, ja niinä päivinä kun menen toimistolle mies vie lapset, joten askeleet saattaa jäädä johonkin 5000 askeleeseen helposti. Työpaikalle on pakko mennä autolla, eikä työ yleensä sisällä mitään liikkumista.

60/287 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 000 askelta kävelläkseen pitää kävellä noin 7 kilometriä.

Minun mobiilissa luki eileen 9200 ja risat askeleita ja 5 km matka . Otan kyllä pitkiä askeleita . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi