Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön tyttäreni halusi ostaa leivänpaahtimen

Vierailija
01.04.2021 |

Kerroin että paahtimen saa jo 20€. Jos säästää 5€ joka kuukausi korvauksistaan, saa kyllä kohta paahtimen.
Tyttäreni suuttui minulle. Hänen mielestään koska paahdin on niin halpa olisin voinut ostaa sen hänelle. Koska käyn töissä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin sinä olisit voinut ostaa sen hänelle. Mikä on ongelma?

Vierailija
22/37 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ostanut. Ap. Mitä halusit opettaa tyttärellesi, kun et ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin joskus ihan uuden paahtimen viidellä eurolla🤷‍♀️

Vierailija
24/37 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paahdin on täysin turha, jos omistaa paistinpannun tai uunin.

Uuni kuluttaa energiaa enemmän kuin paahdin, luulen.

Ok, boomer.

Nykyajan nuoret ovat äärimmäisen tarkkoja siitä, että ketään ei nimitellä. Itseään vanhempia on näköjään silti lupa nimitellä.

Vierailija
25/37 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ei työtä tee, ei sen pidä leipääkään syömän, etenkään paahdettua.

Ei tuo tarkoita, että työtöntä pitäisi rangaista nälällä. Tuo tarkoittaa, että jos ei kuluta, alkaa lihoa. Tämä on Raamatun varoitus ylipainosta.

Vierailija
26/37 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyn leivänpaahtimen saa työttömyystuella hommattua ihan helposti eikä tarvitse mitään "säästä 5 euroa kuussa" -kakkelia. Tietysti rahattomalle omalle lapselleen voisi sellaisen ostaakin ja häntä muutenkin auttaa, mutta jos hänen asenteensa on tuollainen "osta mulle tää ja tää kun sulla on varaa" niin ei se varmaan oikein kannusta auttamaan.

Vierailija
27/37 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostanut lapselle leivänpaahtimen, mikron, pyykinpesukoneen sun muuta, kun lähti opiskelemaan ja muutti ensimmäiseen omaan vuokra-asuntoonsa.

Ei hänellä olisi ollut varaa noita ostaa, kun suoraan lukiosta lähti yliopistoon opiskelemaan.

Mutta aloitushan onkin pelkkää provoilua.

Oma lukiolaistyttöni olikin fiksumpi. Oli kivasti säästänyt kesätöistään ja teki töitä myös lukion ohella. Ei ollut edes vaihtoehto, että oltaisiin ostettu uutta. Pyykkikonekin koottiin kahdesta rikkinäisestä, jotka löytyi sukulaisten nurkista. Leivänpaahdin tuli kaverilta ja anopilta tuli vanha mikro ja astianpesukone. Siistii retroo. Tyttö tykkään kovasti.

Vierailija
28/37 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostanut lapselle leivänpaahtimen, mikron, pyykinpesukoneen sun muuta, kun lähti opiskelemaan ja muutti ensimmäiseen omaan vuokra-asuntoonsa.

Ei hänellä olisi ollut varaa noita ostaa, kun suoraan lukiosta lähti yliopistoon opiskelemaan.

Oma lukiolaistyttöni olikin fiksumpi. Oli kivasti säästänyt kesätöistään ja teki töitä myös lukion ohella. Ei ollut edes vaihtoehto, että oltaisiin ostettu uutta. Pyykkikonekin koottiin kahdesta rikkinäisestä, jotka löytyi sukulaisten nurkista. Leivänpaahdin tuli kaverilta ja anopilta tuli vanha mikro ja astianpesukone. Siistii retroo. Tyttö tykkään kovasti.

Poika kavereineen on kanssa ihan täpinöissään kun pääsee penkomaan vanhaa tavaraa.

Vierailija
29/37 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus ei ollut pelkkä provo vaan tyttäreni on jo 24 vuotias ja mikään työ ei maistu. Pikkumaista ehkä mutta jos et edes 5&'yritä saada säästöön että saisi haluamansa. niin tuntuu erikoiselta.

Kyllä. Minä hänet kasvatin, mutta tuskin kaikkia hänen elintapojaan olen hänelle opettanut.

On ihan ymmärrettävää se, että jos ei yritä mitään itse, jossain vaiheessa se rahahana on vain laitettava kiinni. Sitä en sen sijaan ymmärrä yhtään, miksi ihmeessä sinun on pitänyt mennä tuollaisia päänaukomisia länkyttämään ja jeesustelemaan jostain vitosen säästämisesti kuukaudessa, niin jo neljän kuukauden päästä leipäsi on paahdettu. Tuo on kyllä oikein harvinaisen sanalla sanoen typerä tapa ilmaista asia. Se selkeä ei tipu olisi riittänyt. 

Vierailija
30/37 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli sentään tyttäresi, mutta mulla oli nuorempana KAVERI joka vaati että ostan hänelle sitä sunntätä kun kerran töissä käyn. Saattoi soittaa vklp että pistäpä pari kymppiä tilille kun baariin pitäis päästä!

Vierailija
31/37 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pummi mut Facebookin roskalavaryhmistä työttömälle pojalleni keittiön pienkodinkoneet, sängyn + paljon muita huonekaluja.

Vierailija
32/37 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
33/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Itse olen ostanut parhaalle ystävälleni 60e:n takin, koska hän on työtön ja itse käyn keikkatöissä. Ei oma tilinäkään paljoa ole, mutta huomattavasti enemmän kuin ystäväni. Ehkä jälleen tullaan tähän "köyhä antaa vähästään"

Vierailija
34/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska leivänpaahtimet ovat noin halpoja, niin ainakin itse ostaisin kyllä työttömälle tai vaikka opiskelevalle lapselleni sellaisen.

Vierailija
35/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannettu vesi kaivossa pysy.

Vierailija
36/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus ei ollut pelkkä provo vaan tyttäreni on jo 24 vuotias ja mikään työ ei maistu. Pikkumaista ehkä mutta jos et edes 5&'yritä saada säästöön että saisi haluamansa. niin tuntuu erikoiselta.

Kyllä. Minä hänet kasvatin, mutta tuskin kaikkia hänen elintapojaan olen hänelle opettanut.

On ihan ymmärrettävää se, että jos ei yritä mitään itse, jossain vaiheessa se rahahana on vain laitettava kiinni. Sitä en sen sijaan ymmärrä yhtään, miksi ihmeessä sinun on pitänyt mennä tuollaisia päänaukomisia länkyttämään ja jeesustelemaan jostain vitosen säästämisesti kuukaudessa, niin jo neljän kuukauden päästä leipäsi on paahdettu. Tuo on kyllä oikein harvinaisen sanalla sanoen typerä tapa ilmaista asia. Se selkeä ei tipu olisi riittänyt. 

Selkeä ei tipu olikin se minun ostamisen pyyntöön. Sitten tytär kysyikin miten hänellä muka IKINÄ olisi varaa ostaa paahdin.

Vierailija
37/37 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako suikkuliin ja nielee mällit? Palkkioksi ostan paahtimen.