Voi v---u!!! Että ihmiset osaavat olla TYPERIÄ
Vuokraan asuntoa ja minuun otti yhteyttä jokin yritys, joka etsi majapaikkaa työntekijöilleen (joita oli ihan v--sti.)
Yritys olisi ollut vuokranmaksaja, mutta asunto joidenkin keiden lie tyyppien käytössä.
No kysyin sitten, että onko ok että asukaskandidaatit toimittavat minulle luottotietonsa (VAIKKA eivät ole maksajina.)
No sitten heidän pomonsa, jolta siis asiaa kysyin, alkoi inisemään että hän ei näe työntekijöiden luottotietojen vaikuttavan mitenkään yrityksen maksukykyyn ja blaablaa.
Ööööööööö mitä v.... :DDDDD Ihan kuin se olisi ollut pointtina?! Oli vuokranmaksaja kuka tahansa, niin en anna asuntoani maksuhäiriöisten käyttöön enkä kenenkään muunkaan ilman, että minulla on asukkaan henkilöllisyys tiedossa 😑😑 TÄYSIN PÄIVÄNSELVÄ ASIA.
Sitten se työnantaja vielä sepitti, että joo asunnot ovat aina meidän jäljiltämme erittäin hyvässä kunnossa.
Vastasin vain, että en epäile sitä, mutta vuokranantajana en usko puheisiin vaan todisteisiin. Ja näin toimii kuka tahansa järkevä vuokranantaja.
Ilmoitin sitten, että mikäli selkeästi mainitsemani ehdot eivät sovi, en mene sen pidemmälle näiden sankareiden kanssa.
Suoraan sanottuna v-i-t-u-ttaa tuollaiset tyypit, jotka KEHTAAVAT kyseenalaistaa täysin päivänselvän asian (miksi vuokranantaja haluaa tietää millaisia tyyppejä asunnossaan hengailee.)
MITÄ SINÄ TUUMAISIT TÄLLAISESSA TILANTEESSA? MITEN REAGOISIT, JOS SINUN ASUNTOASI YRITTÄISI VUOKRATA YRITYS, JOLLE EI KELPAA TÄYSIN PÄIVÄNSELVÄT VUOKRAUSEHDOT?
Minusta on käsittämätöntä, että joku edes kehtaa kuvitella, että suostun majoittamaan asunnossani ties keitä ihme tyyppejä, joista en tiedä edes perusasioita. 😑😑
Kommentit (86)
Älä idari vuokraa sitä asuntoas. Mitä sä tänne tulet huutamaan, ei ketään kiinnosta sun kämpän vuokraukset. Sä olet ennenkin käynyt täällä karjumassa aiheesta, ei ihme että kämppä on edelleen tyhjillään.
Ainoastaan täysi ìdí00tti tekee päätöksiä pelkästään tunnepohjalta, kun on kyse niinkin isosta asiasta kuin asunnon vuokraus.
Minulle merkitsee myös vuokralaisten luonne siinä mielessä, etten tee mitään sopimuksia alun alkaenkin epämiellyttävien tyyppien kanssa. Normaalit käytöstavat pitää olla kunnossa, muuten saa syyttää ihan itseään, kun tulee ongelmatapaus ja vuokralainen on juuri niin veemäinen kuin oli alunperinkin. Jos ei osaa antaa itsestään hyvää kuvaa edes alussa, niin mihinköhän se luonne siitä muuttuisi?! XDDDDDD
Mutta ei se luonne ole kaikki kaikessa, vaan yksi itselleni tärkeä asia.
Ainoastaan täysi ìd-í00tti tekee päätöksiä pelkästään tunnepohjalta, kun on kyse niinkin isosta asiasta kuin asunnon vuokraus.
Minulle merkitsee myös vuokralaisten luonne siinä mielessä, etten tee mitään sopimuksia alun alkaenkin epämiellyttävien tyyppien kanssa. Normaalit käytöstavat pitää olla kunnossa, muuten saa syyttää ihan itseään, kun tulee ongelmatilanne ja vuokralainen on juuri niin veemäinen kuin oli alunperinkin. Jos ei osaa antaa itsestään hyvää kuvaa edes alussa, niin mihinköhän se luonne siitä muuttuisi?! XDDDDDD
Mutta ei se luonne ole kaikki kaikessa, vaan yksi itselleni tärkeä asia.
Ja kuten joku sanoikin, yritys voi mennä myös konkurssiin. Eli se ei todellakaan ole mikään oikotie onneen, että vuokraa yritykselle XDDDD
En ole missään vaiheessa kuvitellut, että yritys saa jaella työntekijöidensä luottotietoja XDDD Ihan pyysin heitä itseään henkilökohtaisesti ne minulle näyttämään. Ei kuulemma onnistu, joten sitten ei myöskään onnistu vuokraaminen.
Oho, meni vähän väärin XDDDD Siis se, että vuokraa yritykselle ei todellakaan ole mikään oikotie onneen XDDDDD.
Voi sitä ihmisparkaa, joka erehtyy vuokraamaan sekopää-ap:n asunnon...
miekkosia ois siis tulossa tuvan täydeltä
mutta
pitäis päästä
päältä valkkaamaan ne velattomat
Minä olen juuri tasan niin ronkeli kuin haluan olla. Kunnollinen vuokralainen lukee ilmoituksen, ei tyrkytä itseään, jos on täysin vääränlainen (maksuhäiriömerkintä, lemmikkejä, kun ne on kielletty selkeästi) jne. En jaksa kun turhat ehdokkaat tuhlaavat aikaani.
Jos ja kun olen ilmoittanut selkeästi etukäteen, että luottotiedot tarkistetaan, niin silloin sen voisi ymmärtää ja olla viemättä aikaani, jos ei viitsi noudattaa ehtoja.
Hyviäkin vuokralaisia on, mutta heitä täytyy toisinaan odottaa jonkin aikaa. Hyvällä vuokralaisella on luetun ymmärtämisen taito, luottotiedot ja peruskäytöstavat kunnossa. Pitää asunnon kunnossa ja maksaa vuokransa.
Ei se ole niin v--- vaikeaa.
Aikani tuhlaajille olen tyly enkä edes häpeä sitä. Heti kun joku ilmoittaa, että löytyy maksuhäiriömerkintää, lopetan vastaamisen siihen paikkaan. Olen ilmoittanut rivien välistä, että luottotietojen pitää olla kunnossa (luottotiedot tarkistetaan.) Jokainen normaaliälyinen ymmärtää tuosta, että maksuhäiriömerkintä on este.
Jos lemmikit kielletään, niin millainen i.d.i00tti tyrkyttää itseään ja koiralaumaansa?!
Millainen i.d.i00tti ei suostu luottotietojen tarkistukseen, jos haluaa jotain vuokrata?!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen juuri tasan niin ronkeli kuin haluan olla. Kunnollinen vuokralainen lukee ilmoituksen, ei tyrkytä itseään, jos on täysin vääränlainen (maksuhäiriömerkintä, lemmikkejä, kun ne on kielletty selkeästi) jne. En jaksa kun turhat ehdokkaat tuhlaavat aikaani.
Jos ja kun olen ilmoittanut selkeästi etukäteen, että luottotiedot tarkistetaan, niin silloin sen voisi ymmärtää ja olla viemättä aikaani, jos ei viitsi noudattaa ehtoja.
Hyviäkin vuokralaisia on, mutta heitä täytyy toisinaan odottaa jonkin aikaa. Hyvällä vuokralaisella on luetun ymmärtämisen taito, luottotiedot ja peruskäytöstavat kunnossa. Pitää asunnon kunnossa ja maksaa vuokransa.
Luottotiedot ei takaa hyvää vuokralaista. Joka ikisessä kauhuvuokralais -tarinassa vuokranantaja kertoo että luottotiedot oli kunnossa, mutta silti asunto on mennyttä.
Erääseen koiranomistajaan otin yhteyttä ja kerroin ehdot, mikäli koiran hyväksyisin.m asuntoon. En ole kuullut hänestä mitään ja tuskin kuulenkaan. On se niin v--n vaikeaa. Jos lemmikit on kielletty, ne on kielletty!! Jos vuokranantaja hyvää hyvyyttään harkitsee jonkin elikon sallimista, niin silloin voi arvostaa elettä ja vastata toiselle.
Mutta ei, kun lemmikit on pakko saada lemmikkikieltoasuntoon ilman pelkoa seurauksista, jos lemmikki tekee tuhoja. Kaikki mulle heti nyt ilman velvollisuuksia ja vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottotiedot ei takaa hyvää vuokralaista. Joka ikisessä kauhuvuokralais -tarinassa vuokranantaja kertoo että luottotiedot oli kunnossa, mutta silti asunto on mennyttä.
Olisiko lisää päivänselviä juttuja jaettavaksi?
Ap
Vaikka laki olisi minun puolellani, varmistan silti etukäteen, että myös vuokralaisehdokkaat ymmärtävät asiat. Eli että mikäli teen poikkeuksen ja sallin elikon, niin elikosta ei tule jälkiä asuntoon tai tulee lasku perään.
Tämähän on ihan päivänselvä juttu, mutta mikäli se aiheuttaa hiljenemisen jo alkuvaiheessa, en halua nähdä mitä tapahtuu, jos jälkiä syntyy ja vuokralainen joutuu asiasta vastuuseen. Minulla ei ole aikaa eikä energiaa mihinkään vuosien mittaisiin oikeustaisteluihin.
Et halunnut vuokrata.ok. jatka elämääsi
Nooo.... jos mulla olisi joku murju niin voisin vuokratakin, mutta edes kohtuullisessa kunnossa olevaa asuntoa en vuokraisi.
Ja jos vuokraisin niin haluaisin kyllä tietää mikä firma ja mitä toimintaa.
Kuinka monta ihmistä asunnossa tulisi asumaan.
Laittaisin myös ehdon että jos mitään häiritsevää asumista ilmenee, niin yhdestä valituksesta ulos.
Asunnon vuokraaminen ei ole mitään hauskaa leikkiä, vaan siinä on oikeasti isot riskit ja isot rahat kyseessä ja laki on mikä on. Useimmiten vuokranantaja joutuu itse maksamaan kaiken ja ongelmiin vuokralaisen takia.
Minä en tee hyväntekeväisyyttä omaisuudellani enkä ota typeriä riskejä. Jos tulee epäilyttävä fiilis, uskon vaistoani ja peräännyn. Usein myös vuokralaiset perääntyvät, kun käy ilmi etten vuokraa sadaksi vuodeksi eteenpäin.
Jotkut lupailevat ottaa yhteyttä myöhemmin eikä heistä ikinä kuulu mitään. Eli kyllä ne vuokraajatkin osaavat, en minä yksin torju kaikkia.
Siis mikä tässä sua nyt suututtaa?
Jos et suostu vuokraamaan noilla ehdoilla sitten et suostu. Sanot vaan ettei onnistu. Sellasta se elämä on, että asioista neuvotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tässä sua nyt suututtaa?
Jos et suostu vuokraamaan noilla ehdoilla sitten et suostu. Sanot vaan ettei onnistu. Sellasta se elämä on, että asioista neuvotellaan.
ASIOISTA NEUVOTELLAAN 🤣🤣🤣🤣 Luottotietojen näyttämisestä ei TODELLAKAAN neuvotella, jos mielii muiden asuntoihin majailemaan. Olen tehnyt erittäin selväksi, että tarkistan luottotiedot. Se koskee kaikkia, aivan sama kuka vuokran maksaa, niin asukkaat näyttävät luottikset minulle tai voivat painua kuuseen.
En ymmärrä mitä niin sairaan vaikeaa siinä on ymmärtää. Alkaa pikku hiljaa kyllästyttämään jatkuva aikani tuhlaaminen.
Ja jos nyt pitää vääntää edelleen rautalangasta: vuokraustoiminnassa ei kuunnella kivoja tarinoita ja kaunista sanahelinää, vaan siinä merkitsee vain ja ainoastaan teot. Joko luottikset saa tarkistaa tai sitten ei. Jos ei, niin saat sanoa heipat asunnolle. Niin simppeliä.
Vuokranmaksaja saa olla ihan mikä tahansa yritys, minä en silti anna asuntoani epämääräisten porukoiden käyttöön tietämättä heistä yhtään mitään. Täysin päivänselvä asia.
Totta hel.vetissä yritys loruilee, että me olemme täydellisiä, me korvaamme kaiken ja liirumlaarum.
Kaikkea on helppo sanoa, kunnes tuleekin ihan oikeasti ongelmatilanne, yritys joutuu vastuuseen jostain mitä ei ole tehnyt ja siitä se hel.vetti sitten alkaa🤣🤣🤣🤦🏼♀️