Voi v---u!!! Että ihmiset osaavat olla TYPERIÄ
Vuokraan asuntoa ja minuun otti yhteyttä jokin yritys, joka etsi majapaikkaa työntekijöilleen (joita oli ihan v--sti.)
Yritys olisi ollut vuokranmaksaja, mutta asunto joidenkin keiden lie tyyppien käytössä.
No kysyin sitten, että onko ok että asukaskandidaatit toimittavat minulle luottotietonsa (VAIKKA eivät ole maksajina.)
No sitten heidän pomonsa, jolta siis asiaa kysyin, alkoi inisemään että hän ei näe työntekijöiden luottotietojen vaikuttavan mitenkään yrityksen maksukykyyn ja blaablaa.
Ööööööööö mitä v.... :DDDDD Ihan kuin se olisi ollut pointtina?! Oli vuokranmaksaja kuka tahansa, niin en anna asuntoani maksuhäiriöisten käyttöön enkä kenenkään muunkaan ilman, että minulla on asukkaan henkilöllisyys tiedossa 😑😑 TÄYSIN PÄIVÄNSELVÄ ASIA.
Sitten se työnantaja vielä sepitti, että joo asunnot ovat aina meidän jäljiltämme erittäin hyvässä kunnossa.
Vastasin vain, että en epäile sitä, mutta vuokranantajana en usko puheisiin vaan todisteisiin. Ja näin toimii kuka tahansa järkevä vuokranantaja.
Ilmoitin sitten, että mikäli selkeästi mainitsemani ehdot eivät sovi, en mene sen pidemmälle näiden sankareiden kanssa.
Suoraan sanottuna v-i-t-u-ttaa tuollaiset tyypit, jotka KEHTAAVAT kyseenalaistaa täysin päivänselvän asian (miksi vuokranantaja haluaa tietää millaisia tyyppejä asunnossaan hengailee.)
MITÄ SINÄ TUUMAISIT TÄLLAISESSA TILANTEESSA? MITEN REAGOISIT, JOS SINUN ASUNTOASI YRITTÄISI VUOKRATA YRITYS, JOLLE EI KELPAA TÄYSIN PÄIVÄNSELVÄT VUOKRAUSEHDOT?
Minusta on käsittämätöntä, että joku edes kehtaa kuvitella, että suostun majoittamaan asunnossani ties keitä ihme tyyppejä, joista en tiedä edes perusasioita. 😑😑
Kommentit (86)
Teit oikein, ja kyllä ihmiset ovat juuri noin typeriä. Jos uskoo ihmisten terveen järjen käyttöön, niin pettyy kyllä pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne luottotiedot kerro, pitääkö ihminen asuntonsa siistinä ja kunnossa vai ei. Varsinkin jos firma maksaa kaiken (myös korvaa rikotut kalusteet) niin voi tietynlaisella luonteella olla vielä huolimattomampi.
No kuule, koska tulevaa on mahdoton ennustaa, pitää päätellä menneisyyden perusteella:
Kunnossa olevat luottotiedot versus maksuhäiriömerkintä, henkilöllisyydeltään tunnettu vuokralainen versus kukalie mistälie minkä firman kautta lie...Päätelmät tehdään faktaperustein, ei hyvässä uskossa ja kuulopuheeseen luottaen.
Väärä vuokralainen paitsi tärvelee kämpän, myös aiheuttaa pahimmillaan isot korjausvelat, häiritsee naapureita ja aiheuttaa vuokratulojen menetyksen kolmelta vuodelta.
JUURI NÄIN!!!
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä ole sijoitusasuntoa vaan yrittää vuokrata omaa asuntoaan, koska ei ole varaa asua siinä kun tuli riitaa vesimaksuista yms.
se on ERILLISTALO
Vierailija kirjoitti:
OTETAAN ESIMERKKI:
ASUNNOSSA ASUU VINO PINO TYÖNTEKIJÖITÄ, KUKA MISTÄKIN KOTOISIN. VASTOIN OLETUKSIA ASUNNOLLE KÄYKIN JOTAIN.
AIHEUTTAJANA ON HENKILÖ, JOLLA ON MAKSUHÄIRIÖMERKINTÄ. TAI TYYPPI EI EDES ASU VIRALLISESTI SUOMESSA. OLI MITEN OLI, YRITYS JOUTUU KORVAUSVELVOLLISEKSI.
MITÄS VEIKKAATTE, MAKSELEEKO YRITYS IHAN HYMYSSÄ SUIN TYÖNTEKIJÖIDENSÄ JÄLKIÄ?
PAHIMMASSA TAPAUKSESSA ASIASTA TULEE KUUKAUSIEN, JOPA YLI VUODEN OIKEUDENKÄYNTI.
MAKSUHÄIRIÖMERKINTÄINEN TYYPPI TIETÄÄ, ETTÄ LASKUT MENEVÄT ULOSOTTOON EIKÄ KUKAAN NÄE RAHOJA KOSKAAN, KOSKA RAHOJA EI OLE OLEMASSA.
JATKUU.
NO TEE SELLAINEN VIOKRASOPIMUS SEN YHTIÖN KANSSA, ETTÄ SE YHTIÖ ON VASTUUSSA SIITÄ VUOKRA-ASUNNOSTA! JA SELLAISET TAKUUT JA VAKUUDET ETTÄ RIITTÄÄ! VUOKRASTA NYT PUHUMATTAKAAN.
MITÄ NÄITÄ TÄÄLLÄ VINKUMAAN, KUN VOIT ITSE VAIKUTTAA ASIAAN?
"MITÄ SINÄ TUUMAISIT TÄLLAISESSA TILANTEESSA?"
Tuumaisin, että voit ottaa yritykseltä aivan jäätävän summan rahaa vuokrana, koska yritysmaailmassa kaikki maksaa jo valmiiksi paljon. Siis puhutaan aivan kevyesti 3-5 -kertaisesta vuokrasta. Lisäksi soppariin voisi laittaa, että YRITYS korvaa kaikki mahdolliste tuhot.
Kunpa pääsisin itse tuollaisiin mahdollisuuksiin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
OTETAAN ESIMERKKI:
ASUNNOSSA ASUU VINO PINO TYÖNTEKIJÖITÄ, KUKA MISTÄKIN KOTOISIN. VASTOIN OLETUKSIA ASUNNOLLE KÄYKIN JOTAIN.
AIHEUTTAJANA ON HENKILÖ, JOLLA ON MAKSUHÄIRIÖMERKINTÄ. TAI TYYPPI EI EDES ASU VIRALLISESTI SUOMESSA. OLI MITEN OLI, YRITYS JOUTUU KORVAUSVELVOLLISEKSI.
MITÄS VEIKKAATTE, MAKSELEEKO YRITYS IHAN HYMYSSÄ SUIN TYÖNTEKIJÖIDENSÄ JÄLKIÄ?
PAHIMMASSA TAPAUKSESSA ASIASTA TULEE KUUKAUSIEN, JOPA YLI VUODEN OIKEUDENKÄYNTI.
MAKSUHÄIRIÖMERKINTÄINEN TYYPPI TIETÄÄ, ETTÄ LASKUT MENEVÄT ULOSOTTOON EIKÄ KUKAAN NÄE RAHOJA KOSKAAN, KOSKA RAHOJA EI OLE OLEMASSA.
JATKUU.
TIETENKIN FIRMA MAKSAA HYMYSSÄ SUIN TYÖNTEKIJÄNSÄ MOKAT, KOSKA NE ON OTETTU HUOMIOON VUOKRASOPIMUKSESSA. FIRMA ON VASTUUSSA JA FIRMA MAKSAA.
Hah hah! Tämä ketju on todistus otsikolle! Sellaista aivotuubaa, että huhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä ole sijoitusasuntoa vaan yrittää vuokrata omaa asuntoaan, koska ei ole varaa asua siinä kun tuli riitaa vesimaksuista yms.
Ööööö no sinä et tiedä minun rahoistani tuon taivaallista :DDDDDD
Öööö xDxD valitettavasti tiedän kun aina avaudut täällä sun ongelmista, joihin on aina joku muu syyllinen.
Mulla oli kuusi vuotta asunto moisessa vuokrauksessa. Virolaisia työmiehiä siellä asui ja suomalainen rakennusfirma vuokrasi kämpän.
Maksut tuli ajallaan. Naapurit piti tyyppejä aivan ok tapauksina, hiljaisia kuin mitkä. Nähtävästi kävivät vaan nukkumassa siellä kämpässä.
Vuokrasopimusta kun purettiin, niin tuli puhetta rempasta.. Kämppä oli ysärikuosissa. Joten päivittivät silloiseen päivään huokealla kiitokseksi. Ei mitään valittamista.
Tuosta rempastakin on jo 11 vuotta. Putkiremppa oli 2018 vuonna ja sitten remppautin uudestaan kämpän taas.
En ole todellakaan asiantuntija siinä mitä tulee luottotietomerkintöihin, mutta eikö niiden tarkastelu ja tiedoksianto eteenpäin ole aika tarkkaa?
Oletko siis varma että työnantaja saa luovuttaa sinulle tiedot?
Ymmärtääkseni esimerkiksi rakennusalan aliurakoitsijoiden turvaluokitustiedustelut tapahtuvat nimenomaan työntekijän täyttämällä kyselyn henkilökohtaisesti, ei toisen käden tietona työnantajan välityksellä. Korjatkaa mikäli olen väärässä.
En ymmärrä mitä puhdas maksurekisteri kertoo kellekään yhtään mitään, jos kyse ei ole vuokranmaksusta. Kaikki oman elämänsä sankarit ovat puhtaalla rekisterillä aloittanut.
Toki omistaja voi itse laittaa vaatimuksensa ja sen mukaan sitten elää. Eihän tuossa mitään ongelmaa pitäisi olla. Aina voi sanoa, kiitos ei. Kärpäsestä härkänen.
OSTA DILDO JA RAISKAA ITSESI! SE HELPOTTAA!
Vierailija kirjoitti:
En ole todellakaan asiantuntija siinä mitä tulee luottotietomerkintöihin, mutta eikö niiden tarkastelu ja tiedoksianto eteenpäin ole aika tarkkaa?
Oletko siis varma että työnantaja saa luovuttaa sinulle tiedot?
Ymmärtääkseni esimerkiksi rakennusalan aliurakoitsijoiden turvaluokitustiedustelut tapahtuvat nimenomaan työntekijän täyttämällä kyselyn henkilökohtaisesti, ei toisen käden tietona työnantajan välityksellä. Korjatkaa mikäli olen väärässä.
Huoh, miten v-n tyh.mänä pidät minua XDDDDD SANOIN, ETTÄ TYÖNTEKIJÖIDEN TULISI TOIMITTAA MINULLE LUOTTOTIETONSA.
Koska henkilöitä oli niin paljon, en sellaista määrää lähde itse tarkistelemaan. Yksi luottotietoraportti maksaa 20 €.
Joku i.d.iootti selitti jostain viisinkertaisesta vakuudesta XDDDDDDDD Ei v... mitä idareita. Muuten hyvä, mutta ei ole laillista 🤣🤣🤣
Tässä tapauksessa vuokralaisenasi on se firma ja asukkaana se, joka asuu.Firmoille on kiva vuokrata. Vuokra tulee varmasti ja vahingot korvataan, jos on todisteet siitä, missä kunnossa asunto oli vuokralle antaessa. Olet siis paremmassa turvassa kuin luuletkasn, jos vuokraat firmalle. Asukkaan luottotiedot ei todellakasn kuulu sulle, vaan firman vakavaraisuus.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä puhdas maksurekisteri kertoo kellekään yhtään mitään, jos kyse ei ole vuokranmaksusta. Kaikki oman elämänsä sankarit ovat puhtaalla rekisterillä aloittanut.
Toki omistaja voi itse laittaa vaatimuksensa ja sen mukaan sitten elää. Eihän tuossa mitään ongelmaa pitäisi olla. Aina voi sanoa, kiitos ei. Kärpäsestä härkänen.
Kyllä näistä kommenteista huomaa että ketkä ymmärtävät asunto-osakkeista jotain ja ketkä eivät v--- vertaa XDDDDDDDDDD
MAKSUHÄIRIÖMERKINTÄINEN HENKILÖ TUSKIN VÄLITTÄÄ LIIEMMIN AIHEUTTAMISTAAN ASIOISTA. LASKUT MENEVÄT ULOSOTTOON JA LOPULTA VELAT VANHENEVAT.
MAKSUHÄIRIÖMERKINTÄISELLÄ EI OLE MITÄÄN MENETETTÄVÄÄ. SEN SIJAAN YLEENSÄ SELLAISET, JOILLA MERKINTÖJÄ EI OLE, HALUAVAT PUHTAAT LUOTTIKSET MYÖS PITÄÄ. TÄLLÖIN TAJUAVAT, ETTÄ TUHOJA EI SAA TULLA, TAI JOUTUU MAKSAMAAN.
Voi huoh XDDDDDDDDDDDD Joo ja yritys voi sepitellä ihan mitä tahansa tarinoita. Todellisuus ongelmatilanteessa on mitä on.
Ja se nyt on ihan päivänselvää, etten anna asuntoani epämääräisten tyyppien majailukäyttöön. Luotto- sekä henkilötiedot ovat ihan päivänselvä vaatimus ja ainoastaan i.d.iootti ei niitä edellytä, OLI VUOKRANMAKSAJANA KUKA TAHANSA.
ValoPallo kirjoitti:
Tässä tapauksessa vuokralaisenasi on se firma ja asukkaana se, joka asuu.Firmoille on kiva vuokrata. Vuokra tulee varmasti ja vahingot korvataan, jos on todisteet siitä, missä kunnossa asunto oli vuokralle antaessa. Olet siis paremmassa turvassa kuin luuletkasn, jos vuokraat firmalle. Asukkaan luottotiedot ei todellakasn kuulu sulle, vaan firman vakavaraisuus.
Ai jessus miten naiiveja jotkut ovat 🤣🤣 Todellakin luottotiedot kuuluvat minulle, kun on kyse minun asunnostani ja minun rahanarvoisesta omaisuudestani🤣🤣 Totta hel-vetissä haluan varmistua asukkaiden henkilöllisyydestä ja siitä onko maksuhäiriömerkintöjä taustalla. Jos on, ei ole mitään menetettävää 🤣🤣🤣🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️
Ja täällä on jo majaillut ulk. tyyppejä samalla systeemillä ja häädön saivat biletyksen takia 🤣🤣🤣🤣🤣
Okei, siistiä. Minä en anna asuntoani yhdenkään maksuhäiriöisen käyttöön, oli maksajana kuka tahansa. Ja kun maksajana on yritys, ei työntekijällä ole välttämättä mitään erityistä hinkua pitää huolta asunnosta.
Kaikkea voi sanoa, mutta yksikään täysjärkinen vuokranantaja ei usko sanoja, vaan tekoja.