Miten reagoisit, jos pahin koulukiusaajasi muuttaisi asumaan naapuriinne?
a) Menneet menneitä. Hänkin varmasti muuttunut, joten yrittäisit ainakin olla hyvissä väleissä häneen.
b) Kaikin tavoin yrittäisit välttää häntä ja arastelisit yhä
c) Osoittaisit kaikin tavoin, että hän on kuin ilmaa sinule
d) Et juurikaan tekemisissä hänen kanssansa olisi, mutta pystyisit tervehtimään häntä
Kommentit (34)
Eli alentuisit aikuisena vielä alemmas kuin koulukiusaajasi lapsena?
Totta helvetissä. Tosin nuo esimerkkini olivat aika lieviä verrattuna siihen mitä itse on saanut kestää.
LAPSIA, henkisesti kypsymättömiä ihmisen raakileita, ja sinun pitäisi jo tässä vaiheessa kuitenkin olla henkisesti kypsä AIKUINEN, eikö?
Kun se on naapurina niin sen kiusaaminen on yllättävän helppoa. Kastele postit, tunge purkkaa lukkoon, pudottele kuivavat pyykit maahan yms. Kyllähän noita vitutuksen aiheuttavia juttuja keksii. Sitten esität symppistä ja ihmettelet miten joku voi tehdä tuollaista tai vierität syyn jonkun "häiriintyneen kakaran" syyksi. Et kuitenkaan ala kaveerata vaan ilmestyt aina sopivasti ihmettelemään, kun jotain em. on tapahtunut.
Jos se suinkin olisi mahdollista. Mahdollisesti levittelisin ikäviä juttuja (esim. kertoisin hänen olevan entinen koulukiusaaja) ja tekisin kaikkeni, että hänen olisi ikävä olla naapurustossa. Ja pitäisin tätä ihan reiluna, koska hän ei koskaan pyytänyt minulta anteeksi eikä hyvittänyt minun kärsimyksiäni.
mutta oikeasti koko elimistö menisi varmaan täysshokkiin joka kerta hänet nähdessäni ja ahdistuisin hänen läsnäolostaan jokapäiväisessä elämässäni. En pystyisi sanomaan hänelle mitään, ei edes että kiusasitko tahallaan tai painu vittuun tai mitään, pitäisin vain paniikissa silmät pihatiessä ja harppoisin ohi.
Muuttaisin pois niin pian kuin mahdollista.
kannattais miettiä kaks kertaa, ennen kuin kiusaa. Se kiusattu saattaa joskus aikuisena tulla eteen.
Tämän voisitte opettaa niille kullannupuillenne.
Omat lapseni ovat lojaaleja minulle ja tekisivät kiusaajan lapsien elämästä helvetin asuinalueellani.
Onko ne kiusaajan lapset syyllisiä siihen että sua kiusattiin? Ja tuon jälkeen omat lapsesi olisivat kiusaajia? Saisiko sun lastenlapsia mielestäsi sitten aikanaan kiusata vastaavalla periaatteella? Äly hoi.
Olen kaikkia koulukiusaajia reippaasti tervehtinyt ja hymyillyt.
He ovat kyllä olleet hämillään ja liukkineet äkkiä pois. Mutta ihan positiivista että tajuavat katua tekemisiään.
hämmästyisi nihen helevisti että se 3:n lapsen yh white trash muuttaisi meidän espoolaiselle omakotitalo alueelle.
Eläisin erityisen onnellista ja ulospäin loistokasta elämää. Siinäpähän näkisi mokoma m*lkku, ettei ole omilla surkeilla yrityksillään saanut minua lannistumaan tai jäämään vatvomaan hänen ala-arvoisia tekosiaan!
Suurin tyydytys hänelle varmaan olisi, että näkisi kiusaamisensa onnistuneen ja että kantaisin hänelle kaunaa vieläkin, kaikkien vuosien jälkeen. Sellainen ihminen ei ansaitsisi huomiotani. Käyttäytyisin kuin hän olisi itselleni täysin tuntematon ihminen, naapurisovun nimissä tervehtisin häntä kuin ketä tahansa muutakin naapuria, mutta lähempään tuttavuuteen en kokisi minkäänlaista tarvetta.
Haukkuisin hänet koko naapurustolle. Herättäisin hänet krapula-aamuna varta vasten ostetulla lehtipuhaltimella tms. härvelillä, tekisin kaikkea mahdollista tehdäkseni hänen elämästään helvettiä, mutta kuitenkin lain sallimissa rajoissa. Haukkuisin hänen autonsa/koiransa/kampauksensa/lihavuutensa niin ilkeästi kuin vain pystyisin jne. Katkerako? KYLLÄ!
+ e) olisin hyvin yllättynyt ja arvelisin tyypin voittaneen lotossa.
riippuu vähän kiusaamisesta, mutta kaiken aloitteenteon jättäisin hänelle. Ja siis jos tekisi tuttavuutta sanoisin, että minua vaivaa edelleen se, että kiusasit minua...
ja muuten en olisi missään tekemisissä. Jos joskus ottaisi puheeksi että missä vika, niin sanoisin että ei kai voi olettaa mitään sydänystävyyttä sellaisen jälkeen.
Eli en juurikaan varmaan olisi tekemisissä ellei tarvitse.
Ja ne ihmiset ketä tässä ajattelen eivät varsinaisesti koulukiusanneet minua vaan olivat vain ylimielisiä hienohelmoja jotka antoivat minun ymmärtää kuuluvat huonompaan/rumempaan/tyhmempään kastiin. (en siis ottanut niitä juttuja tosissani, mutta eihän se koulunkäynti mukavaakaan aina ollut)
Ja nyt luultavasti olisin täysin pää pystyssä normaalisti.
Vetäisin turpaan. Antaisin samalla mitalla aikuisen keinoin.
Kun se on naapurina niin sen kiusaaminen on yllättävän helppoa. Kastele postit, tunge purkkaa lukkoon, pudottele kuivavat pyykit maahan yms. Kyllähän noita vitutuksen aiheuttavia juttuja keksii. Sitten esität symppistä ja ihmettelet miten joku voi tehdä tuollaista tai vierität syyn jonkun "häiriintyneen kakaran" syyksi. Et kuitenkaan ala kaveerata vaan ilmestyt aina sopivasti ihmettelemään, kun jotain em. on tapahtunut.
Minusta hän oli ärsyttävä, tyhmä, isokokoinen ja kovaääninen ääliö. Mutta tervehtisin kyllä.
sillä tavalla suhtaudun nykyisiin naapureihin. Kiusaajilleni olen antanut anteeksi. kaunan kantaminen on turhaa.
ovat mielipidevaikuttajia täällä.
Kertoisin vihjailevasti kaikille naapureille suparellen, että tää on entinen koulukiusaaja. Samoin kertoisin avoimesti omille lapsilleni. Omat lapseni ovat lojaaleja minulle ja tekisivät kiusaajan lapsien elämästä helvetin asuinalueellani.
En usko, että kaukaa asuisi täällä.
tohon a:han. Katkeruudella en voita mitään, syö vain turhaan voimavarojani, enkä sitä iloa antaisi, että olisi pystynyt musta surkimuksen tekemään.
Totta helvetissä. Tosin nuo esimerkkini olivat aika lieviä verrattuna siihen mitä itse on saanut kestää.