Uskotko, että 20 vuotiaana alkanut suhde voi kestää?
Vai onko aina selvä juttu? Tuossa iässä kasvetaan hyvin vahvasti. Muutamassa vuodessa voi tulla ihan uusia ajatuksia.
Ennen varmasti kesti paremmin, mutta silloin ylipäätään eroaminen oli harvinaisempaa, ei voida verrata sitä "nuorta paria" jolle tulee jo esim. 40 vuotta yhdessä täyteen nyt, siihen nuoreen pariin joka nyt aloittaa seurustelun.
Kommentit (77)
Kauanko sen pitäisi kestää? Meillä on kestänyt 31 vuotta. Oltiin kyllä 18 ja 19, kun suhde alkoi, eli ehkä se on se ratkaiseva tässä :)
Riippuu ihmisistä, mutta suurin tuossa iässä aloitetuista suhteista ei ainakaan nykypäivänä kestä.
Kyllä eroaminen on ollut yleistä meidänkin ikäisillä, jotka on yli 40 vuotta oltu yhdessä. Suurin osa tuntemistani pareista on eronnut, mutta me ei. Tutustuttiin 18-vuotiaana.
Voi kestää, jos sovitte yhteen ja kohtelette toisianne hyvin, teillä on samanlaiset arvot ja asenteet sekä toiveet elämän suhteen.
Itse aloin seurustella puolisoni kanssa kun olimme 18-vuotiaita, ja nyt olemme yli nelikymppisiä ja meillä on myös lapsia.
Liitto on hyvä ja sopuisa, ja tykkäämme toisistamme edelleen.
Olin 21 ja mies 24. Ollaan oltu yhdessä 10 vuotta.
Meillä tulee tänä vuonna miehen kanssa 30v täyteen, oltiin 17 ja 18 kun alettiin seurustella. Onhan tässä monenlaista ollu, mutta yhdessä ollaan pysytty.
Voi ne joskus kestääkin. Minä ja mieheni oltiin toisillemme ensimmäiset ja oltiin 15 kun toisiimme koulussa ihastuttiin. Jo 13 vuotta yhdessä ja lapsikin jo on.
Kyllä me ollaan yhdessä. Kaikki ystävät ja miehen ystävät ovat aloittaneet seurustelun 17-22v. Kolme pariskuntaa eronneet, mutta palanneet yhteen. Puolilla lapsia ja pari menossa naimisiin pian. Ollaan alle 30v.
Uskon (tiedän), että voi kestää. Mutta välttämättä ei.
Haluan uskoa. Itse aloitin nykyisen parisuhteeni nimenomaan 20-vuotiaana, nyt ollaan jo lähempänä kolmeakymppiä. Koko ajan toinen tuntuu vain läheisemmältä ja arki paremmalta. Tiedä miten sitten muuttuu jos joskus lapsia saadaan.
Me oltiin molemmat 21 kun tähän ryhdyttiin yli 10 vuotta sitten, ja sen verran vaikeista asioista ollaan selvitty, että on vaikea kuvitella asiaa, joka tän suhteen enää kaataisi. Saa nähdä, sen tietää vasta kun se kaatuu tai kun toinen heittää lusikan nurkkaan.
Ei kestänyt mulla. 8 vuoden kuluttua kaatui.
Tapasimme 17-vuotiaina. Jaoin pimpslooraa muillekin. Ja mieheni, jos sai, kullitteli tuttujen tyttöjen kanssa.
Nyt olemme olleet 35 vuotta yhdessä. Eikä kumpikaan kaipaa mitään muuta kuin toisiamme.
Olin 20 kun tapasin mieheni. Nyt olen 50 ja meillä on edelleen ihanaa yhdessä.
Uskon. Äiti oli 19 aloitti seurustelun isäni kanssa. Nyt ovat yli 60-vuotiaita ja edelleen naimisissa.
Itse olin juuri täyttänyt 20, kun tapasin mieheni. Nyt olemme yli 40-vuotiaita ja edelleen naimisissa.
Me on alettu seurustelemaan, kun oltiin 15 ja 17. Nyt takana 23 yhteistä vuotta. Enhän toki voi tietää kestääkö tämä loppuelämän, mutta se on tavoite.
Kyllä tuo taitaa pitää tilastollisesti paikkansa. Poikkeuksiakin toki on.
ei voida verrata sitä "nuorta paria" jolle tulee jo esim. 40 vuotta yhdessä täyteen nyt, siihen nuoreen pariin joka nyt aloittaa seurustelun.
Miksi ei voisi verrata? Ei edelleenkään kaikki parit eroa. Ja käänteisesti; 70-luvullakin eroaminen oli mahdollista.
Minä ja puolisomme olimme 20-vuotiaita, kun menimme yhteen. Nyt on 24 yhteistä vuotta takana, ja hyvin on mennyt.