'ASENNUSKALJAT'? Juoko miehesi ihan oikeasti kaljaa kun teette sisustushommia?
Tai juotko itsekin?
Onko tämä joku ihan oikea käsite...
Kommentit (54)
Mun mies ei asenna eikä juo kaljaa. Ei olla mitään nikkaroijia, sitä varten on ammattilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta nuorempana muuttokaljat. Sillä välin kun mies kavereineen availi muuttokaljoja ja "suunnittelivat", minä roudasin jo itsekseni tavarat pihalle sohvasta ja ruokapöydästä lähtien :D
Sekoitatko nyt lapsuutesi nukkekotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta nuorempana muuttokaljat. Sillä välin kun mies kavereineen availi muuttokaljoja ja "suunnittelivat", minä roudasin jo itsekseni tavarat pihalle sohvasta ja ruokapöydästä lähtien :D
todella uskottavaa
Miksei ole?
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni tekisi sisustushommia niin olisi entinen mies. Remppa on remppaa ja silloin kaikki juo olusia.
Sisustushommia teen mä, ompelen uusia verhoja, ripustelen niitä, haen uuden lipaston kasaan sen.. Ei siinä miestä tarvita.
Miksi näin?
Onko sisustaminen mielestäsi niin epämaskuliinista? Vai eikö mies saa sisustaa yhteistä kotianne mieleisekseen, vaan sinun pitää päättää kaikesta?
Vai joku muu syy tälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
todella uskottavaa
Miksei ole?
kannaks sää ruokapöydän yksin?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei asenna eikä juo kaljaa. Ei olla mitään nikkaroijia, sitä varten on ammattilaiset.
Teillä tulee olemaan pimeä elämä tai joudutte maksamaan lampun vaihdosta jollekin ohikulkijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
todella uskottavaa
Miksei ole?
En ole tuo, jolta kysyit, mutta ruokapöytiä on eri kokoisia. Esim. meidän ruokapöydän voi kantaa ihan hyvin yksin, tosin ovet on sen verran kapeita, että tarvitaan kaksi ihmistä kääntämään. Mutta esim. kun imuroin, siirrän sen ihan omin voimin syrjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä tulee olemaan pimeä elämä tai joudutte maksamaan lampun vaihdosta jollekin ohikulkijalle.
Lampun vaihteminen ei ole nikkarointia eikä asennusta.
Alkoholistilla on monta syytä juomiseen, asennuskaljat, perjantaikaljat, lauantaikaljat, saunakaljat, pikkulauantaikaljat (=keskiviikko), talkookaljat, iltakaljat, aamukaljat, lomakaljat, krapulakaljat, tivolioluet, sohvakaljat, terassioluet, parvekekaljat, pihaoluet, rantaoluet, mökkioluet, palkintokaljat (=kun on saatu tehtyä mikä tahansa pikkuhomma) jne. Lista on loputon ja vain taivas on rajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
todella uskottavaa
Miksei ole?
En vaan vedän, fleecepeitto toisen pään alle niin liukuu helposti. Pienen ja kevyen ruokapöydän toki saa helposti kannettuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampun vaihteminen ei ole nikkarointia eikä asennusta.
Kutsutaan lampun asennukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistilla on monta syytä juomiseen, asennuskaljat, perjantaikaljat, lauantaikaljat, saunakaljat, pikkulauantaikaljat (=keskiviikko), talkookaljat, iltakaljat, aamukaljat, lomakaljat, krapulakaljat, tivolioluet, sohvakaljat, terassioluet, parvekekaljat, pihaoluet, rantaoluet, mökkioluet, palkintokaljat (=kun on saatu tehtyä mikä tahansa pikkuhomma) jne. Lista on loputon ja vain taivas on rajana.
Useimmat ajoittavat asentamisen viikonlopulle päästäkseen nauttimaan tästä perisuomalaisesta kombosta, kalsarikännien vaihtoehdosta.
Kokoan itse huonekalut ja teen pikkurempat, paremmin sujuu kaljan kanssa. Täytekakutkin tulee tehtyä alkoholin vaikutuksen alaisena.
N39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni tekisi sisustushommia niin olisi entinen mies. Remppa on remppaa ja silloin kaikki juo olusia.
Sisustushommia teen mä, ompelen uusia verhoja, ripustelen niitä, haen uuden lipaston kasaan sen.. Ei siinä miestä tarvita.
Miksi näin?
Onko sisustaminen mielestäsi niin epämaskuliinista? Vai eikö mies saa sisustaa yhteistä kotianne mieleisekseen, vaan sinun pitää päättää kaikesta?
Vai joku muu syy tälle?
Kyllähän ompelukonetta käyttävä mies on epämaskuliininen, nyt kun otit puheeksi.
Toisekseen sisustaminen on mun reviiriäni. Hän on siitä aina ollut kädet pystyssä, kun asioista juttelen ja kyselen. Vien kaupoille ja pyrin keskustelemaan, että tykkäiskö se tuosta vai mistä enemmän. Aina vastaus oli ihan sama tai murahdus, joten en enää kysele.
Kerran hän sanoi, että mitäs jos puretaan tuo väliseinä, niin saadaan enemmän tilaa. Asia selvä. Hän purki ja teki työt ja mä sitten valitsin tapetit ja tapetoin, listat vedin yms. Siinä hänen panostuksensa tähän sisustamiseen 26 vuoden aikana.
Ulkorempat on tehnyt itsenäisesti ja saunan. Puutarhuroininkin jättänyt mulle. Kerran oli isompi kaivuu, että tilasin kaivurin. Hän oli hurjan tyytyväinen siellä puikoissa ja mä sittemmin uima-altaassa.
Vierailija kirjoitti:
Sullahan on kaljottelua tosiaan ollut. Hauska, että suomensit tuon pikkulauantain, koska kukaanhan sitä ei ole koskaan ennen tiennyt. Alkoholistien juttuja selkeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* nikkaroi lamppua kattoon *
t. av-mamma 2021
Puuhakaljat on parhaita. Sillä saa epämiellyttävistä hommista hieman hohdokkaampia. Kesällä keskellä päivää ja aurinko paistaa: hekumallista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin?
Vai joku muu syy tälle?
Kyllähän ompelukonetta käyttävä mies on epämaskuliininen, nyt kun otit puheeksi.
Toisekseen sisustaminen on mun reviiriäni. Hän on siitä aina ollut kädet pystyssä, kun asioista juttelen ja kyselen. Vien kaupoille ja pyrin keskustelemaan, että tykkäiskö se tuosta vai mistä enemmän. Aina vastaus oli ihan sama tai murahdus, joten en enää kysele.
Kerran hän sanoi, että mitäs jos puretaan tuo väliseinä, niin saadaan enemmän tilaa. Asia selvä. Hän purki ja teki työt ja mä sitten valitsin tapetit ja tapetoin, listat vedin yms. Siinä hänen panostuksensa tähän sisustamiseen 26 vuoden aikana.
Ulkorempat on tehnyt itsenäisesti ja saunan. Puutarhuroininkin jättänyt mulle. Kerran oli isompi kaivuu, että tilasin kaivurin. Hän oli hurjan tyytyväinen siellä puikoissa ja mä sittemmin uima-altaassa.
Mä sain just tekstiviestin verhoilijalta, joka laittaa mun moottoripyörän penkkiä. Verhoilija on mies. Pitääköhän hänelle kertoa, että hän on epämaskuliininen?
Ei, mutta juo aina värjäyskaljat kun värjää mun hiuksia. On kuulemma semmoinen työmaa että kaljaa tarttee olla =D