Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka eivät ikinä totu aikaisiin aamuherätyksiin?

Vierailija
31.03.2021 |

Aamulla väsyttää, mutta töihin on vääntäydyttävä. Töiden jälkeen päikkärit ja sitten illalla on sen verran pirteä, että nukkumaanmeno menee puolen yön pintaan ja sitten taas muutaman tunnin yöunilla töihin. Minulla on aina tällainen oravanpyörä. Haluan valvoa iltaisin, sillä ilta on mielestäni vuorokauden parasta aikaa ja muutoinkin olen luontainen iltavirkku. Yhteiskunta vaan tekee elämästäni helvettiä omine pakollisine rytmeineen.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta rytmiä, kaikki pystyy tottumaan, ei päiväunia, aktiivisesta tekemistä koko ilta ja ajoissa nukkumaan.

Ime paskaa!

Vierailija
22/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Kolmivuorotyöläisenä olen 25 vuoden urani onnistunut taiteilemaan niin että aniharvoin olen aamuvuorossa. Kuolisin jos pitäis herätä joka helkkarin aamu klo 5...

Kolmivuorotyö on varmasti jokaiselle haastava riittävän unen kannalta. Tässä edellisen ohjeet on oikein toimivat jos vain onnistuu näin järjestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta rytmiä, kaikki pystyy tottumaan, ei päiväunia, aktiivisesta tekemistä koko ilta ja ajoissa nukkumaan.

Ei todellakaan totu kaikki. 40 vuotta yritin, sitten luovutin ja vaihdoin iltatyöhön. Nyt kaikki hyvin.

24/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi.

Alanvaihto ja nyt teen pääasiassa pelkkää keikkaa. Otan aamuja vain, jos muuta ei ole tarjolla ja rahatilanne sitä vaatii.

Pahin skenaario talviaikaan seiskaksi töihin, työmatka kesäkelillä 20 minsaa, talvella saa varautua mihin keliin tahansa = puoli tuntia. Aamulla käyn hitaalla, eli herätys kilkuttaa puoli kuudelta, muutama torkku. Juu mieluummin ei kiitos.

Vierailija
25/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu. Itsellä on ollut välillä fantasia, jossa aamuvirkut määrätään töihin kello 9-17 vuoden ajan. Koska "kyllä sitä rytmiä voi muuttaa".

Mutta se on tietysti vain typerä fantasia.

Dystopiassa tietysti kaikki saisivat työskennellä vain siinä rytmissä, joka ei ole heille luontaista.

Vierailija
26/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytännössä koskaan herää aamuisin. Olen järjestänyt elämäni niin, että voin nukkua iltapäivään asti joka päivä.

Ootko muslimi

Erikoinen kysymys. En ole se jolta kysyit, mutta minä olen muslimi ja teen hyvillä mielin vain aamuvuoroja, vaikka iltojakin voisin tehdä ja aiemmin teinkin.

Vierailija
27/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin itseni irti koska en jaksa nousta aikaisin.

Vierailija
28/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hlvettiä. Pitää herätä päivästä riippuen 4:45-6:45. Kotona oon vasta 19:30. Matkoihin menee siis 4-4,5h päivässä. Vielä pitkä työsoppari edessä.

N32

Vierailija
29/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että yllättäen nuoret miehet heittäytyvät lapsellisiksi aikaisen aamun vuoksi. Itse harvoin saan nukuttua ajoissa pärinäpoikien takia ja ylös noustaan 5.30, mutta onhan toki niin, että 5.15 on paljon aikaisemmin ja oikeuttaa kiukkuamaan siitä kaikille kerroksissa oleville, jotka lähtee myöhemmin... Miehet ja lapsellisuus... =muuttakaa kotiin äidin luo ja kiukutkaa siellä... 

Vierailija
30/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaveri kärsii samasta ongelmasta, niin siirtyi työpaikallaan sairaalassa tekemään pelkkää yövuoroa.

Vierailija
31/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavirkku kärsii aamuvirkuille suunnatusta yhteiskunnasta. Työteho on sitten mitä on.

Vierailija
32/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen todennut, että mun luonnollinen rytmi on se, että herään kahdelta iltapäivällä. Siihen rytmini aina menee, jos saan nukkua kun nukuttaa. 

Lähes kaikki työkaverit kertovat heräävänsö lomallakin samaan aikaan kuin olisivat menossa töihin. Ei mulla vaan niin käy koskaan. 

En nuku päikkäreitä ollenkaan.

Vierailija
33/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Eurooppalainen perinne on, että työpäivä alkaa aikaisin. Esimerkiksi Italiassa on tavallista, että työpäivä alkaa 9-10 aikaan.

Vierailija
34/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla ajoissa nukkumaan, eikä päiväunia. Kyllä unirytmi aikuisella korjautuu, kun on tarpeeksi väsynyt. Töissä pitää käydä työaikojen mukaan, eikä turhaa ruikuttaa.

Vierailija
35/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaiset aamut syvältä, olen iltavirkku, enemmän saan illalla aikaan

Vierailija
36/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalla ajoissa nukkumaan, eikä päiväunia. Kyllä unirytmi aikuisella korjautuu, kun on tarpeeksi väsynyt. Töissä pitää käydä työaikojen mukaan, eikä turhaa ruikuttaa.

Ei korjaannu, me kaikki olemme erilaisia yksilöitä, toiset aamusta tarmoa täynnä, toiset iltaisin. Jo 50 vuotta tätä aamu herätysten piinaa. Onneksi kohta eläkkeellä saa elää omaa rytmiäni.

Vierailija
37/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kuin teinien ininää nuo iltavirkkujen rutinat. Kasvaisitte aikuisiksi ja opettelisitte elämään muun yhteiskunnan rytmissä. Ajoissa nukkumaan meneminen helpottaa kummasti aamuherätyksiä.

Vierailija
38/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plaa plaa plaa. Entä jos sinut pakotettaisiin töihin klo.18.00-02.00. Että mene nukkumaan myöhemmin jotta jaksat paiskia illat töitä.

Vierailija
39/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kuin teinien ininää nuo iltavirkkujen rutinat. Kasvaisitte aikuisiksi ja opettelisitte elämään muun yhteiskunnan rytmissä. Ajoissa nukkumaan meneminen helpottaa kummasti aamuherätyksiä.

Plaa plaa plaa. Entä jos sinut pakotettaisiin töihin klo.18.00-02.00. Että mene nukkumaan myöhemmin jotta jaksat paiskia illat töitä.

Vierailija
40/65 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään joka päivä klo 14, töihin klo 18. No problem.