Onko muita, jotka eivät ikinä totu aikaisiin aamuherätyksiin?
Aamulla väsyttää, mutta töihin on vääntäydyttävä. Töiden jälkeen päikkärit ja sitten illalla on sen verran pirteä, että nukkumaanmeno menee puolen yön pintaan ja sitten taas muutaman tunnin yöunilla töihin. Minulla on aina tällainen oravanpyörä. Haluan valvoa iltaisin, sillä ilta on mielestäni vuorokauden parasta aikaa ja muutoinkin olen luontainen iltavirkku. Yhteiskunta vaan tekee elämästäni helvettiä omine pakollisine rytmeineen.
Kommentit (65)
Sama täällä. Vihaan tätä tyhmää virka-aikaa. Mietin juuri että tämä aikainen herääminen tappaa minut ennen aikojaan. Olen ajoittain saanut tehdä pelkkää iltaa ja voin silloin huomattavasti paremmin elämän kaikilla alueilla. Iltaisin kaikki onnistuu.
Siksi hankin itselleni iltatyön. Parantanut elämänlaatua kummasti
Tuo on tuttua. Univelkaa kertyy ja sitten lauantait menee niitä maksellessa. Mutta työssäni kyllä viihdyn oikein hyvin.
En käytännössä koskaan herää aamuisin. Olen järjestänyt elämäni niin, että voin nukkua iltapäivään asti joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
En käytännössä koskaan herää aamuisin. Olen järjestänyt elämäni niin, että voin nukkua iltapäivään asti joka päivä.
Ootko muslimi
Tämä viikko on ollut kamala kesäaikaan siirtymisen vuoksi, kun on joutunut heräämään vielä tuntia aikasemmin kuin viime viikolla :(
Herätys klo 4.45. Vaikka menen nukkumaan ajoissa viimeistään klo 20, olen koko päivän väsynyt.
En kaipaa yhtään niitä aikoja, kun piti työpaikalle aamuisin vääntäytyä. Koko päivä meni pilkkiessä, suunnilleen puoli tuntia ennen työajan loppumista lopulta heräsi ja teki sitten sen ajan enemmän töitä kuin koko muuna päivänä.
Sitten tulikin sairastuttua niin pahasti, että eläkepaperit lopulta kolahti postin mukana. Ikää alle 40v, ja vuosia jo eläkkeellä.
Jouduin yhdessä vaiheessa heräämään 0420, ja vaikka pidin huolta siitä, että menin nukkumaan klo 20, olin silti aina ihan väsynyt aamulla. Päivemmällä tietenkin piristyi, mutta iltapäivällä olin ihan kuitti, vaikka töistä pääsin jo 14 aikaan. Ja sekin tosin vaikutti, kun eli ihan eri rytmiä päivästä toiseen, kuin muut. Hyvä työpaikka muuten, mutta sen aiheuttama rytmi oli ihan väärä minulle..
En totu minäkään.
Valoisista illoista ei ole mitään iloa kun olen niin väsynyt koko ajan.
Aivan sama. Olen nyt 20v yrittänyt mukautua, ei vielä ole onnistunut. Voi sitä ihmisten päivittelyä ja neuvomista...
Mä en totu. Nukun 22-6. Aina väsyttää aamulla.
On! Ratkaisin asian tekemällä yötyötä ja sittemmin lavioeron jälkeen lopetin työnteon kokonaan. Nyt on hyvä, kun voi valvoa, milloin huvittaa.
Iltatyö oli ratkaisuni. Suosittelen jos vaan jostain löydät.
Mulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa alaa ja tehdä pelkkää iltatyötä.
Muuta rytmiä, kaikki pystyy tottumaan, ei päiväunia, aktiivisesta tekemistä koko ilta ja ajoissa nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä nuku niitä päikkäreitä.
Miksi alapeukut? Itse herään joka aamu viideltä enkä nuku päikkäreitä. Menen ulos jos väsyttää niin että nukkuu istulleen.
Tuttua. Kolmivuorotyöläisenä olen 25 vuoden urani onnistunut taiteilemaan niin että aniharvoin olen aamuvuorossa. Kuolisin jos pitäis herätä joka helkkarin aamu klo 5...