Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen saamaan eläkettä 2100e/kk, jos olen töissä eläkeikään asti

Vierailija
31.03.2021 |

Eli 65-vuotiaaksi. Olen töissä IT-alalla, koulutukseltani ole FM, palkka nyt 4000e/kk.
Oma äitini saa eläkettä tuon saman 2100e/kk. Oli sairaanhoitaja ja jäi työkyvyttömyyseläkkeelle 53-vuotiaana. Ja suuret ikäluokat vaan valittaa..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tietysti. Neljän tonnin ansiotuloilla saa 40 vuoden työuralla kahden tonnin eläkkeen. Näin se vaan on.

Nyt jo haudan partaalla hoippuvilla ennen 1948 syntyneillä oli paremmat eläke-ehdot ja julkisella puolella on ollut aivan näihin päiviin saakkka supereläkkeet, jotka ovat liki yhtä suuret kuin palkka.

Vierailija
22/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus oli vain verrata, miten eläke kertyy eri tavalla kuin ennen. Ennen oli siis paremmin.

Ennen oli kaikki paremmin, siitä olemme varmasti kaikki yhtä mieltä. Sitten tuli globalisaatio, vihreät ja zuwakit ja tässä sitä ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto vai netto? 

Itse tulen saamaan takuueläkkeen verran tai hyvällä tuurilla hivenen paremmin eli noin tonnin ja siitä e veroja mene. Lisäksi tulen saamaan asumistukea koska asun silloinkin vuokralla.

24/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus oli vain verrata, miten eläke kertyy eri tavalla kuin ennen. Ennen oli siis paremmin.

Ennen oli kaikki paremmin, siitä olemme varmasti kaikki yhtä mieltä. Sitten tuli globalisaatio, vihreät ja zuwakit ja tässä sitä ollaan.

Olen 75 vuotias paperityöläinen, työura 43 vuotta, eläke 3000, en valita

Vierailija
25/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi