Lockdown peruttu!
Kommentit (61)
V*ttu. Mitä joku 3 viikon lockdown olisi haitannut? Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sais vielä ravintolat sun muut auki.
Kyllä alkoholistikansa ne vielä auki itkee. Koska ”muuten masentaa” juoppoa.
Tarkoitin ruokaravintoloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, perustuslakitalibanit taas vauhdissa.
Miksi muissa maissa voidaan tehdä tehokkaita rajoituksia koronan nujertamiseksi mutta tyhmiö-Suomessa ei? Ehkä juuri tämän vuoksi.
Jokainen voi rajoittaa itseään ihan omin nokin ja avuin. Niinhän tässä maassa on ennenkin ollut tapana tehdä.
Voi kun olisi vieläkin. Ei tarvitsisi saivarrella ja voitaisiin keskittyä hoitamaan koronakriisiin liittyviä oikeita ongelmia tyhjänpäiväisen juupas-eipäs väännön sijaan.
Hallitus teki pa.kan ehdotuksen. Edes Rinne ei hyväksynyt tätiMarinin ehdotusta. Taitaa kohta hallituksella olla lähtö edessä.
Nonii, mitä tekee hallitus toisaalla... suunnittelee jo rajoitusten poistamista.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisoituneita kermaperseitä itkettää. Pullamössövanhemmat eivät saa kersojaan etäopetuksessa kotona aisoihin. Tällaisia meistä sitten tuli! Ylpeä olo?
No mitä helvettiä? Pakko kaikki kiva aina perua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sellaisia juurikaan, missä ei ole anniskeluoikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei se olisi myöskään auttanut mitään.
Marin ja Kiuru taas pöräytti huonon lakiehdotuksen
Ja vielä tavoite on kieltää bileet. Mutta kun muuta ei keksitty koko kansa lukitaan kotiin
Vierailija kirjoitti:
Miksi muissa maissa voidaan tehdä tehokkaita rajoituksia koronan nujertamiseksi mutta tyhmiö-Suomessa ei? Ehkä juuri tämän vuoksi.
Perustuslakipuristit (...talebanit...) myös suuressa viisaudessaan tulkitsevat, että Suomen perusturva kuuluu koko maailmalle. Ei haittaa heitä, että laki kirjoitettiin erilaiseen maailmanaikaan ja eri hengessä.
Jos olisi ymmärrystä ja halua, tajuttaisiin, että perustuslaki on kirjoitettu aina kyseisen maan omien kansalaisten turvaksi ja parhaaksi. Sen tulkinnan pitäisi mennä muiden tulkintojen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Alko on ollut ja on auki. Eikä sitä suljeta koska ei ole sen suurempi viruslinko kuin ruokakaupatkaan ja tuo valtiolle rahaa.
Tosiaan baareissa tartunnat leviää ei niinkään ruokaravintoloissa. Ne jotka juovat keskikaljaa lähibaarissa on oma ryhmänsä ja ne jotka käyvät yökerhoissa. Näillä on lähinnä sosiaalinen funktio. Itse olen työtön eikä mulla olisi edes baareihin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Perustuslakipuristit (...tal ebanit...) myös suuressa viisaudessaan tulkitsevat, että Suomen perusturva kuuluu koko maailmalle. Ei haittaa heitä, että laki kirjoitettiin erilaiseen maailmanaikaan ja eri hengessä.
Jos olisi ymmärrystä ja halua, tajuttaisiin, että perustuslaki on kirjoitettu aina kyseisen maan omien kansalaisten turvaksi ja parhaaksi. Sen tulkinnan pitäisi mennä muiden tulkintojen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti ottaa niin rankasti päähän nämä ravintola-alan rajoitusten purkamisen perään itkijät, että heidän ravintoloihinsa en mene enää koskaan. Muissa voin käydä.
ohis ja sori siitä
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä munkin mielestä, mutta silti ihmettelen tuota jatkuvaa vääntöä eri instanssien välillä, miten voikin olla noin vaikeaa, onko se tuollaista muuallakin maailmassa vai saadaanko siellä helposti rajoituksia voimaan?
Kuulemma Suomen perustuslaki on poikkeuksellisen tiukka tms. Siks tämmönen päällekkäinen hässäköinti koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sellaisia juurikaan, missä ei ole anniskeluoikeuksia.
Tämä onkin se juttu. Harvoin ihmiset menevät syömään illallista ilman viiniä. Itse en ole tällä hetkellä niin rahoissa että olisi edes varaa käydä jatkuvasti syömässä ulkona.
Onneksi. Olisi ollut älytöntä rajoittaa jokaisen vapautta, vaikka ongelma on pelkästään jo nykyisiä rajoituksia rikkova kansanjoukko. Eli kunhan kytätään ettei mihinkään kokoonnu yli sallitun määrän porukkaa.
Ja rajoille pitäisi lopultakin saada kunnolliset testaukset ja oikea valvottu karanteeni.
Niin kauan kuin rajat ei ole koronalta kiinni, ei ole oikeasuhtaista asettaa ulkonaliikkumiskieltoa. Ei voi olla niin että ulkomaalaisilla on paremmat oikeudet kuin suomalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Alko on ollut ja on auki. Eikä sitä suljeta koska ei ole sen suurempi viruslinko kuin ruokakaupatkaan ja tuo valtiolle rahaa.
Tosiaan baareissa tartunnat leviää ei niinkään ruokaravintoloissa. Ne jotka juovat keskikaljaa lähibaarissa on oma ryhmänsä ja ne jotka käyvät yökerhoissa. Näillä on lähinnä sosiaalinen funktio. Itse olen työtön eikä mulla olisi edes baareihin rahaa.
Ruokakaupoissa ja alkoissa ei leviä korona, mutta muiden yrittäjien tiloissa kyllä :)
Ei lampaat osaa itse ajatella, he tarvitsevat käskyjä korkeammilta tahoilta 😂