Muumeja katsoessa tajusin, että se olisi hyvin äkkiä ero jos mies kutsuisi minua Mammaksi :D
Jotenkin karmen kuuloista tuo Muumipapan "Mammaa! jollotus.
Kommentit (18)
Eihän muumeilla ole edes mitään reikää joten eunukkeja ovat.
Tuota ei välttämättä kannata kertoa miehelle..
Onhan näitä jotka kutsuvat puolisoaan mamma, äiti, muori tai emäntä. Pari työkaveria harrasti tuota mamma termiä. Kesti hetki tajuta, että niin hän puhuukin vaimostaan.
Taitaa ap olla varsinainen Vilijonkka!
"Vilijonkka on hieno rouva, joka pitää siisteydestä ja järjestyksestä, eikä siedä Muumiperheen leppoisaa elämänasennetta. Vilijonkalla on taipumus hermostua herkästi ja hän on erittäin äkkipikainen."
Rakastava mies kutsuu vaimoaan/tyttöystäväänsä mammaksi. Ja jos on hän on äiti, niin lapsiensa läsnäollessa mies kutsuu "meidän äiteeksi".
Etkö antaisi edes ultimaatumia, että anna olla viiminen kerta? Heti vaan ero vireille?
Akka,muija,muikkeli, ämmä. Onhan noita lempinimejä useita.
Mies 32v
Vierailija kirjoitti:
Mies 32v
Miten sitten haukkuisit ämmääsi?
Pappaa, pappaa, pappaa... täähän oiskin teinitytön isälle hyvä kutsumanimi. Kiitti vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 32vMiten sitten haukkuisit ämmääsi?
Miksi minä avovaimoani haluaisin haukkua? Ämmä on ihan neutraali nimitys naiselle Etelä-Pohjanmaalla.
Mamma-sanan voit sanoo yhen kerran. Jos nainen kilahtaa siitä, nii sit sitä ei enään sanota. :) Tärkeetä tos on sanoo toi sana oikeessa paikassa oikeeseen aikaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 32vMiten sitten haukkuisit ämmääsi?
Miksi minä avovaimoani haluaisin haukkua? Ämmä on ihan neutraali nimitys naiselle Etelä-Pohjanmaalla.
Neutraali nimitys oli ehkä 100 vuotta sitten, ei enää vuonna 2021. T. Nainen Etelä-Pohjanmaalta, ei ämmä, akka eikä emäntä.
Ylipäätänsä mies tai nainen, joka nimittelee kumppaniaan kasvotusten tai selän takana on täysin vajaaälyinen.
Taidat olla tiukkapipo.