Miten jaksaa remonttia? Ostimme asunnon ja remppa kestänyt jo puoli vuotta!
Taloyhtiössä oli ennen meitä paljastunut valesokkeli jota korjtaan. Kestänyt jo puoli vuotta. Ostimme asunnon siinä uskossa että huhtikuussa päästään muuttamaan.
Sen sijaan muutto venyy ainakin kesäkuulle ja hintaa tulee 10 000€ lisää. En vaan jaksa enää! :(
Ja KAIKKI pitää valita itse asuntoon ovenkarmeista ja ovenkahvoista lähtien. Mikään ei ole valmiina vaan kaikki sisäpinnat menee uusiksi. Esimerkiksi kaakelien saumaväri joudutaan valitsemaan kanssa itse. Tuntuu että joka päivä tulee esiin joku uusi asia jota tarvitaan...
Lähettäkää jotain lohduttavia sanoja kiitos.
Kommentit (17)
Mitäs läksit. Jos ostaa remppakuntoisen niin typerää valittaa.
Vitsi sulla on hankalaa, voimaannu.
No eikö se ole kiva että saa valita mieluiset sisusteet?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan kiva. Mies on tosi innoissaan. Itse olen jo ihan uupunut.. t ap
Missään taloyhtiössä ei ”paljastu” valesokkeli. Sellaisen olemassaolo on tiedetty aina, ja se näkyy rakennuspiirustuksissa. Toki voi paljastua että se on aiheuttanut vaurioita ja niitä pitää korjata, mut se itse sokkeli on silti ollut tiedossa aina
Vierailija kirjoitti:
Missään taloyhtiössä ei ”paljastu” valesokkeli. Sellaisen olemassaolo on tiedetty aina, ja se näkyy rakennuspiirustuksissa. Toki voi paljastua että se on aiheuttanut vaurioita ja niitä pitää korjata, mut se itse sokkeli on silti ollut tiedossa aina
Juu, juuri tuota tarkoitin. T ap
En osaa termejä koska en ole rakennusalalla. Anteeksi.
Valesokkeli ei paljastu, koska se on piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan kiva. Mies on tosi innoissaan. Itse olen jo ihan uupunut.. t ap
Mikä sua siis uuvuttaa?
Sellaista se on noissa hommissa. Me rakennettiin itse talo ja siihen meni aikaa puolitoista vuotta. Nyt talo on asumiskelpoinen, muttei todellakaan valmis. Rempataan paikkoja pikku hiljaa kuntoon, niin kyllä tässä vielä vuosia menee. Jaksamista helpottaa, kun lopettaa suorittamisen ja toteaa että valmistuu jahka valmistuu. Keskeneräisyyttä on opittava sietämään.
Tuttu on elänyt remontin keskellä 8 vuotta. Ihmettelen.
Tsemppiä, että ostitte homeisen asunnon. Valesokkeli päästää kosteuden taloon. Talo ei ole minkään arvoinen.
Jos kosteuden pääsy taloon on pelkästään valesokkelista kiinni, niin silloin on kyllä paljon muutakin jo pielessä.
Siis ette edes asu tuolla, mikä sua uuvuttaa?
Sehän on just parasta, kun pääsee valitsemaan oman maun mukaan! Toki, jos ei ole silmää sille, mikä näyttää hyvältä minkäkin kanssa, voin kuvitella, että tuntuu stressaavalta valita pintoja yms., mutta siitäkin selviää joko itse lukemalla sisustuslehtiä tai palkkaamalla ammattilaisen.
Siis ymmärsinkö oikein, että ette edes tee sitä remppaa itse, vaan valitsette vain materiaalit ja joku muu tekee työn? No, kuka uupuu mistäkin :D
Rempan valmistumisen viivästyminen parilla kuukaudella ei ole ollenkaan tavatonta ja kaikkiin remppa-/rakennusprojekteihin tulee Aina varta extraa yllätyskuluja varten. Niitä tulee jokaisessa projektissa.
JOUDUTTE valitsemaan kaakelin sauman värin? Siis saatte valita. Ap:llä on paha asenneongelma.
Toki tämä asunto oli puolet halvempi kuin yleensä tällä hyvämaineisella alueella Espoossa eli oli syykin miksi ostettiin. Mutta silti, tuntuu että olen niin väsynyt tähän...