Tuuli-Elina nosti kytkintä, vaikka kaikki oli hyvin
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/d2dd8511-ed02-4d7b-a1b3-9219307f5628
Jotenkin tästä jutusta tuli miehenä mieleen, että olisi hauska kuulla miehen ajatukset. Tuuli-Elina nosti kytkintä vaikka kaikki oli hyvin. Nyt on rennompaa sinkkuilla, kun lapset on jo tehty, ei tarvitse enää etsiä siittäjää.
Mitä tästä oikein pitäisi ajatella tästä jutusta? Taas yksi voimaantuja joka väänsi lapset ja sen kummemmin ajattelematta mitä mies halusi elämältään ja suhteelta tai lapset, päätti vaan lähteä veks. Vai että hän todellakin on se voimaantuja eikä kenenkään tarvitse uhrata elämäänsä vaan tehdä mitä tahtoo?
Kommentit (226)
Jännästi nää omaa aikaa niin kovin rakastavat päättävätkin sitten raskautua ja sekään ei tapahdu vahingossa teini-ikäiselle vaan
kypsässä kolmenkympin iässä!
Typeryyttä ellen sanoisi!!!!!!!!!
Nauran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaisilta moni parisuhteessa oleva nainen kuulostaa, kun kuvailee elämäänsä: mies passaa tekemällä ”miesten työt”, miehen palkka kelpaa ja sitten vielä valitetaan miten mies ei tee ikinä mitään. Eron jälkeen ollaan ihan ulalla, kun rahaa ei enää olekaan kaikkeen, nuoretkin miehet huomaavat ja on niin kauhean voimaannuttavaa, kun saa Ikean lipaston itse kasattua eikä siihen miestä tarvinnut.
Sinkkunaisena olen näitä nähnyt. Jokainen tehköönsä omat elämänsä ratkaisut, mutta myönnän, että välillä huvittaa nämä jutut, koska tätä ns. voimaantumista, yksin pärjäämistä ym. on oma elämä ollut aina.
Ps. Noin nelikymppisten naisten kimpussa ovat parikymppiset nuoret miehet. Et ole sen ihmeellisempi kuin muutkaan naiset.
Kyllä ne parikymppiset nuoret miehet on ihan omanikäistensä kimpussa. Ei tuolla kulje mitään nelikymppisiä naisia parikymppisten poikien kanssa, harvoin näkee. Jonkin miltääntuntutumattoman säälittävän kännipanon voi ehkä joskus "saada" parikymppiseltä, joka ei saanut omanikäistään sinä iltana, mutta siinäpä se. Aika yksinkertaisen oloinen nainen tämä t-e.
Parikymppisenä haavelin puumista ja sainkin niitä usein yhdeksi illaksi. Nyt kun olen päälle nelikymppinen, niin haaveilen alle 30-vuotiasta naisista :) Koskaan en ole haaveillut oman ikäisistä naisista vaikka niistä kuitenkin tosielämässä eniten on kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
”Itku meinasi tulla, mutta silkasta onnesta. Ai jestas, en ole tajunnutkaan, kuinka paljon olen kaivannut yksin olemista! Ystävänsä kanssa brunssilla ollessaan Ruuskanen tunsi vuosiin elämänsä omaa elämäänsä. Samalla ajatus herätti syyllisyyttä, sillä hän ei kaivannut edes lapsiaan. Tuntuu, että minun kuuluisi itkeä ikävää sikiöasennossa suihkun nurkassa, mutta entä jos ei vain kerta kaikkiaan tunnu siltä? Olenko huono äiti?"
Niin, millainen äiti tai isä ei ikävöi lapsiaan? Ei nyt ehkä kahvittelun aikana, mutta jotenkin tuosta saa käsityksen ettei kaipaa ollenkaan. Onhan näitä pyryharakoita nähty maailman sivu...
Joku voi kokea että hyvään vanhemmuuteen kuuluisi itkeä ikäväänsä kahvittelunkin aikana. Ne on näitä päähän syötettyjä ihanteita.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse uhrata elämäänsä. Jokainen saa tehdä, mitä tahtoo - sukupuolesta riippumatta. Vain lapsista on huolehdittava aikuiseksi saakka. Saa lähteä, saa erota, saa muuttaa elämänsä. Ihmisen perustila on olla yksin. Kaikki muut tavat elää ovat sopeutumista ja väliaikaista. Kuinka pitkään? Sen saa jokainen päättää itse.
Ei ikina kannata muuttaa yhteen naisen kanssa. Vaikka seurustelee niin aina kannattaa asua omassa asunnossa. Nainen kuin nainen kuitenkin paljastuu tuuliviiriksi ja tulee ero.
Nyt on kyllä Tuuli-Elinan niskaan kaadettu kaikki omat katkeruudet ja pelot.
Moni vanhempi kai eroaa kun ei jaksa hoitaa lapsia joka päivä. Eron jälkeen saa olla joka toinen viikko ihan vapaa.
Hohhoijaa, lähes nelikymppinen eukko kehuskelee miten klopit vonkaa häneltä toosaa kapakassa. Ihan vaan tiedoksi, ne kiimaiset kollit yrittävät kaikkia. Miten voi tuon ikäinen olla noin lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Parempi se on erota 36 vuotiaana kun on vielä saumaa miehiin. Mitä järkeä Tuulin olisi ollut odottaa, että lapset täysi-ikäisiä? Olisi silloin 46v-50v ja sen ikäinen nainen ei saa nuorta miestä kihloihin
. Siinä iässä sitten ollaan sen lasten isän kanssa hamaan loppuun (koska pakko, muille ei kelpaa, ikävä totuus meille kaikille naisille) N36
Tulee sellainen vaikutelma, että kirjoittaja on "nuorekas" mies 55 v. Odottamassa niitä max 30-vuotiaita naisia. :D
Olen ihan kuule vm85 nainen. Kamala ahdistus ja ikäkriisi kyllä, kun "paha ja kammottava 40v" lähestyy.
Itsekin leikittelen ajatusta erosta, vuoroviikko vanhemmuudesta ja uusista miehistä :D kun tietää, että en minä tästä enää nuorene ja miesten narraus vaikeutuu vuosi vuodelta kun markkina-arvoni laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi se on erota 36 vuotiaana kun on vielä saumaa miehiin. Mitä järkeä Tuulin olisi ollut odottaa, että lapset täysi-ikäisiä? Olisi silloin 46v-50v ja sen ikäinen nainen ei saa nuorta miestä kihloihin
. Siinä iässä sitten ollaan sen lasten isän kanssa hamaan loppuun (koska pakko, muille ei kelpaa, ikävä totuus meille kaikille naisille) N36
Tulee sellainen vaikutelma, että kirjoittaja on "nuorekas" mies 55 v. Odottamassa niitä max 30-vuotiaita naisia. :D
Olen ihan kuule vm85 nainen. Kamala ahdistus ja ikäkriisi kyllä, kun "paha ja kammottava 40v" lähestyy.
Itsekin leikittelen ajatusta erosta, vuoroviikko vanhemmuudesta ja uusista miehistä :D kun tietää, että en minä tästä enää nuorene ja miesten narraus vaikeutuu vuosi vuodelta kun markkina-arvoni laskee.
Aika huonot perusteet olla suhteessa ja edelleen, kuulostat m55:ltä. Jos olet oikeasti nainen, säälin miestäsi.
T. hiljattain uusiin naimisiin mennyt lähemmäs 50 v nainen.
Jättäkää soija ja tofu ja siirtymää lihan mättämiseen ni
Jos vaimoni tekisi noin, niin hän saisi pian huomata ettei lastenhoidon lomassa ole edelleenkään vapaa-aikaa käydä viihteellä ja nauttia elämästä. Onneksi me molemmat vanhemmat tiedämme sen jo nyt ja tuemme toisiamme.
Juha Mieto syö taas mämmiä monta kiloa
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimoni tekisi noin, niin hän saisi pian huomata ettei lastenhoidon lomassa ole edelleenkään vapaa-aikaa käydä viihteellä ja nauttia elämästä. Onneksi me molemmat vanhemmat tiedämme sen jo nyt ja tuemme toisiamme.
Minä en siis suostuisikaan vuoroviikkovanhemmuuteen vaan vapautta kaipaava lähtevä osapuoli saisikin hoitaa lapsen ihan kokonaan itse.
Ei tykkää lastenhoidosta ja silti haaveilee vaan lastenteonharjoitteluista yhtenään! Vapaanahan tuo on saanut olla lähes aina, kakrut kai pieniäkin vielä.
Kasva tyttö vielä!
Tuuli-Elina muuttaa nimensä vieläkin mätsäävämmäksi: Tuuli-Viiri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en siis suostuisikaan vuoroviikkovanhemmuuteen vaan vapautta kaipaava lähtevä osapuoli saisikin hoitaa lapsen ihan kokonaan itse.
No sitten ne lapset otetaan huostaan, jos ei kumpikaan niistä välitä. Toivottavasti puolisosi kuitenkin välittää, niin olisi edes yksi hyvä vanhempi.
Voimaantuminen on sitä että haetaan ihan omista valinnoista ja tekeleistä se voima. Sinä halusit äidiksi ja sinulla on äidin vastuu jokaisen lapsesi 18-ikäiseksi asti. Sinä et ole lapseton nainen vaan äiti.
Vierailija kirjoitti:
Voimaantuminen on sitä että haetaan ihan omista valinnoista ja tekeleistä se voima. Sinä halusit äidiksi ja sinulla on äidin vastuu jokaisen lapsesi 18-ikäiseksi asti. Sinä et ole lapseton nainen vaan äiti.
Äitiys ei kyllä tarkoita sitä, että omasta elämästä on luovuttava kokonaan.
ANTEEKSI VAIN,
MUTTA NIIN KAUAN KUIN TEILLÄ ON ALAIKÄISIÄ HUOLLETTAVIA NIIN TEILLÄ ON HUOLLETTAVIA.
Silloin ei ole täysin vapaa!
Kyseinen nainen on TAVALLISEEN TAPAAN VAPAA KASVATUSRUMBASTA RUPSUNA VIISIKYMPPISENÄ.
Erottuaan nämä kyllästyjät viettäessään viikon ilman penskoja kai kuvittelevat olevansa hirmu vapaita. Ei alaikäisten tenavien huoltajat ole vapaita vaikka kuinka uskottelisivat itselleen.
Eri asia sairaat henkilöt jotka EIVÄT KYKENE HUOLEHTIMAAN.