Kivaa tekemistä joka ei maksa juuri mitään?
Otsikossa kysymys. Elämäni on niin tylsää ettei ole tosikaan. Eikä se niin hohdokasta ollut ennen koronaakaan.
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen koronan keskellä haaveillut että olisin jotenkin taiteellinen, aika kuluisi kivasti piirtäessä tai maalatessa. Jotkut puuvärit tai piirustushiili ei varmaan paljoa maksaisi?
Eikä tule väheksyä ihan tavallista lyijykynääkään. Vesivärit myös ovat edullisia.
Mä olen hurahtanut sukututkimukseen. Enkä ole maksanut siitä mitään. Paitsi kantakortin tilasin ihan mielenkiinnosta (15e) ja erään toisen paperin (8e) Kansallisarkistosta.
Kaikki tiedot löytyvät nykyään netistä (varmimmin löytyy 1700 - 1870 rippikirjat). Käsittääkseni tuoreempia ei tietoturvasyistä ole netistä saatavana.
Kirkkokonsertit ovat usein ilmaisia.
Helsingin Kaupunginorkesterin ja varsinkin Radion Sinfoniaorkesterin konserttiliput ovat edullisia opiskelijoille ja työttömille.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen ihmisen kanssa juttelu jonka kanssa natsaa.
Tästä aiheesta on monta ketjua.
Moni kärsii yksinäisyydesta, jopa ihmisten keskellä.
Ei ole samanhenkistä seuraa.
Minuakin kalvaa tämä ongelma.
Sellaista ei ole enää Suomessa. Ellei se maksa niin siitä sakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Deittailu, sen maksaa miehet
Olet siis lokkeilija
No esimerkiksi meille introverteille kirjatoukille on ihan ilmaista tehdä amazon piste comiin tili ja ladata luuriin tai tablettiin sovelluskaupasta tai itse liikkeen sivulta ilmainen kindle-sovellus. Tai voi lukea tietokoneen ruudulta.
Sieltä voi sitten ladata mistä tahansa e-kirjasta ilmaisen näytteen ostohaluissaan. Jos on tehnyt tilin ja ladannut sovelluksen ja kirjautuen siihen sisään, ne kirjat kilahtelevat yleensä muutamassa sekunnissa sinne luettaviksi mutkitta.
Siellä on myös hurjasti freebieitä eli 0 maksavia e-kirjoja joista osa on pysyvästi, osa tarjouksena. Sitten siellä on varmaan vieläkin enemmän tarjouksissa alati vaihtyvia 0.99 e-kirjoja tai kalliimman pään jutut käyvät 2.99:ssä.
Jos kotimainen kirjaston- ja muut valikoimat kyllästyttävät, tuo on halpa tapa harrastaa lukemista jollei ole enkkuansa vallan laimin lyönyt.
Itseensä tutustuminen, ennen kaikkea mitenkäs minä nyt käyttäydynkään? Olenko mukava tyyppi?
Olisin vastannut, että paneminen, mutta jos oletkin mies niin sehän on vallan kallis harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Beamzilta ilmaisia (/tippaa mitä haluat) virtuaalikierroksia esim. Lontoosta, Berliinistä ja Pariisista. Pystyt esim. chatin kautta kysymään kysymyksiä oppaalta.
Huomasin tämän vinkin tästä ketjusta. Jos joku on kokeillut, voisitteko kertoa kokemuksistanne? Kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Beamzilta ilmaisia (/tippaa mitä haluat) virtuaalikierroksia esim. Lontoosta, Berliinistä ja Pariisista. Pystyt esim. chatin kautta kysymään kysymyksiä oppaalta.
Pitää olla jo todella ankea elämä, että tällaista pitää hauskana.
Meillä on ollut vastaavia työpaikan tyhyssä (korona-aikana), ja ne on olleet todella tykättyjä. Voisin hyvin katsoa näitä myös etukäteen ennen kuin matkustan johonkin kaupunkiin.
- Kirjastosta haet kiinnostavan tietokirjan, jota voit lukea maksutta.
- Joogat ja muu kotona tehtävä liikunta on täysin ilmaista.
- Asioiden pohdiskelu, vaatii tosin tietomateraalia.
-Uskonnon tai muun vastaavan harjoittaminen.
Peppualusta ja eväät mukaan ja puiston penkille piknikille.
Jos sinulla on sukset, niin voi hiihtää ihan lähelläkin.
Taidenäyttelyt gallerioissa ja -liikkeissä.
Käsi taskuun, taskussa reikä. Pitää mielen virkeänä ja kutkuttaa vatsan pohjasta.
Läheisten auttaminen tai perheenjäseniin tai sukulaisiin paremmin tutustuminen.
Kysy vaikka vanhalta kummitädiltäsi, milloin sopisi tulla pesemään ikkunat ja tuot samalla kahvipullat. Takuulla jää molemmille hyvä mieli!
Kadulla vastaantulijoille ilmeily ja näiden reaktioiden seuraaminen.