Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivaa tekemistä joka ei maksa juuri mitään?

Vierailija
30.03.2021 |

Otsikossa kysymys. Elämäni on niin tylsää ettei ole tosikaan. Eikä se niin hohdokasta ollut ennen koronaakaan.

Kommentit (328)

Vierailija
221/328 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "ei juuri mitään"? Minulla kuntosalijäsenyys, joka ei minun mielestä maksa juuri mitään 18 e/kk.

Luonnossa liikkuminen. Aloittaa voit niillä vaatteilla ja kengillä mitä sinulla on. Jos tähän kaipaa jotain extraa, geokätköily, lintubongaus jne.

Hankalaa tähän on vastata, kun ei yhtään tiedä millaisesta tekemisestä pidät.

Kyuntosalijäsenyys esimerkissäsi maksaa 18 euroa liikaa. Ei se summa, vaan se, ettei "jäsenyydellä" saa mitään rahan vastineeksi.

Vierailija
222/328 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shakki & sudokut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/328 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkiminen.

Vierailija
224/328 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeittein kirjoittaminen, siis ihan perinteisesti kynällä paperille. Vastaanottaja ilahtuu ja on itsekin kiva saada muutakin kuin laskuja.

Musiikki soimaan ja tanssimaan. Tosi tehokasta liikuntaakin ja hauskaa.

Vierailija
225/328 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele mestarileipuriksi! Perus leivonta-aineet eivät maksa kovin paljon, toki jos tekee erikoisuuksia niin hinta kasvaa. Voi antaa myös lahjaksi, on monen mieleen jotka eivät itse osaa tai viitsi.

Vierailija
226/328 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on juuri oikea aika tutustua täysin ilmaisten villiyrttien maailmaan! Saat erittäin ravinteikasta ruokaa ja vielä ulkoilua ja kuntoilua kaupan päälle! Voit myös kuivata yrttejä talven varalle. Samalla voi opetella kasvivärjäykseen soveltuvia kasveja ja värjätä vaikka kirppikseltä löytyneitä vaaleita lankoja. Itse värjätystä langoista on ilo neuloa vaikkapa sukkia itselleen ja muille. Kasveista voi koota vaikka oman kasvionsa latinalaisen nimin. Itse voi kasvattaa kaikenlaista hyödyllistä tai nättiä juuri nyt, ja luonnonkukkiakin voi opetella sitomaan floristien tavoin. Myös monet muut askartelut onnistuvat luonnonmateriaaleista esim kranssit.

Kaikkeen tähän löytyy tietoa niin netistä kuin kirjastojen kirjoistakin. Todella

Vierailija
227/328 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjat. Niitä monia joissa kokeilu ilmaiseksi

Vierailija
228/328 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
229/328 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päiväohjelma

Aamiainen, lapsi ja mies kouluun / töihin

Jooga ja lyhyt lenkki

Käyn jonkun hyllyn, kaapin, kassin läpi.

Pyrin laittaa väh 10 tavaraa myyntiin per viikko.

Teen jonkun siivouksen ja sitten teen ruuan.

Lapsi tulee koulusta, tekee läksyt, välipala.

Käyn fillaroimassa, olen kotona, kun mies tulee. Syödään kaikki yhdessä. Jämät mulle seuraavaksi päiväksi lounaaksi. Ilta yhdessä

Vierailija
230/328 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapelit, värityskuvat, virkkaaminen, neulominen. Liikunnan puolesta ilmaisia edullisten (alle 100 e) varusteiden hankkimisen jälkeen ovat ainakin sauvakävely, rullaluistelu ja talvella jäällä luistelu. Ja jos haluaa jumpata kotona, niin youtube on täynnä ilmaisia ja laadukkaita treenivideoita, sieltä vaan valitsemaan. :) Itse olen onnistunut kiinteytymään 10-15 min youtube-jumpilla ihan kehonpainolla, ilman mitään välineitä.

Vierailija
231/328 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Television katsominen

Itse lopetin vuoden alusta. Huomasin ett mitä järkee, ei mitään, itse vastasin. Muistelen että parhaimmillaan olen katsellut 6 tuntia yhteensoittoon. Joko sanoin, mitä järkee? Synnyinkö katselemaan TVtä? Toivottavasti en.

Vierailija
232/328 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omasta mielestäni yksi hienoimpia tekemisiä vapaa-ajalla on luonnossa tai luonnon läheisessä maastossa pitkät kävelylenkit.   Eikä siinä tarvitse olla niitä hemmetin sauvoja riesana.  Eikä tarvitse auringon paistaa, kunhan ei sadakaan. Eikä tarvitse, enkä huoli mitään kuulokkeita, kuuntelen lintujen laulua.   Siinä sitä mieli rauhoittuu voi ajatella omia asioitaan ja pääsee stressistä eroon, jos sellaista on.

Vierailija
233/328 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tämä on ylhäällä?

Vierailija
234/328 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junkkaaminen

Vierailija
235/328 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaaminen

Vierailija
236/328 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha Pac-man vanhassa läppärissä, ja Freecell vaihtelun vuoksi

Vierailija
237/328 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienestys. Suppilovahveroita löytyy pitkälle syksyyn.

Vierailija
238/328 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelylenkki

Kamera mukaan.  Kauniiden ja mielenkiintoisten kuvien napsiminen.   Ei pidä olla liian kriittinen.  Anna räpsyä!  Kotiin palattua voi sitten kahvikupposen ääressä katsoa, mitä tuli.   Ja sitten ne voi vaikka hävittää, kuten itse teen.  

Pointti on se, että silloin tulee katseltua ympäristöä uudella, erilaisella tavalla.  Ja se on rentouttavaa, koska se vie ajatukset johonkin uutteen ja toisaalta kun ei ole kriittinen (kuvia ei näe kukaan muu) on paketti rento.

Lukeminen on toinen halpa.  Ota vaikka joku teema.  (omiani olleet esim. italialainen kirjallisuus, japanilainen kirjallisuus jne tai Kreikkalaiset tarut,  juutalaisuus ml juutalaiset kirjalijat).    Ihan vaan oman mielenkiintosi mukaan.

Vierailija
239/328 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumputtaminen

Vierailija
240/328 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikin kävin ottamassa eikä siitä peritty mitään. Nyt voin ylpeänä käyttää hihamerkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä