Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan miehen ymmärtämään

Vierailija
30.03.2021 |

Mies halusi ostaa omakotitalon. Minä sanoin että en halua osallistua talon ostamiseen, sillä olen asunut paikkakunnalla vasta vähän aikaa (eli vielä pohdin onko tulevaisuuteni täällä), eikä minun pätkätyöläisenä näin korona-aikana kannata sijoittaa taloon.

Hän kuitenkin osti talon. Teki selväksi että haluaa talon, minun kanssani tai ilman.

Talo vaatii paljon remonttia. Mies on kokoajan kireällä tuulella ja syyllistää minua siitä, että hän on projektinsa kanssa yksin. Kuulemma minulta ei saa mielipidettä mistään materiaalihankinnoissa, enkä auta häntä yritysten kilpailutuksessa.

En voi ymmärtää, kuinka hän ei ymmärrä. Hän osti talo yksin ja näinollen en koe, että voin esimerkiksi suositella jotain mieluisaa kallista materiaalia, sillä talo ei ole minun, joten en ole valmis maksamaan remonteista ja toisaalta tuntuu ettei minulla ole edes oikeutta mielipiteeseen.

Olenko kohtuuton kun en osallistu remontteihin?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole naimisissa, unohda koko mies . Hän vielä löytää jonkun, joka on innoissaan päästessään taloon asumaan ja sisustamaan. Jäät puille paljaille, joten sinuna en sijoittaisi lanttiakaan miehen taloon. Hän jättää sinut sitten, kun on uusi katsottuna.

Vierailija
82/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama tilanne. Mies haluaisi ostaa omakotitalon, mutta minä olen hänelle sanonut etten aio siihen muuttaa. Talo jonka hän haluaisi on 70-luvun talo, joka vaatisi täyden remontin ja hänen mielestään remontti olisi tarpeeton. Asutaan molemmat omissa asunnoissa tällä hetkellä, eikä olla näillä näkymillä yhteen muuttamassakaan. Jos hän sen talon ostaa, niin hän saa tehdä sen ihan yksin. En luovu omasta asunnosta, enkä ota mitään kantaa hänen talo ostoihin.

Miksi olet ko. miehen kanssa missään tekemisissä?

Miten niin? Miksi en olisi? Ollaan sovittu ettei yhteen muuteta, molemmille se on sopinut ihan hyvin. Kyllä hän saa sen talon ostaa ja siihen muuttaa, mutta ei minun sitä tarvitse tehdä. Onko sinulla joku ongelma?

Kysyinkin miksi olet sen kanssa yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole naimisissa, unohda koko mies . Hän vielä löytää jonkun, joka on innoissaan päästessään taloon asumaan ja sisustamaan. Jäät puille paljaille, joten sinuna en sijoittaisi lanttiakaan miehen taloon. Hän jättää sinut sitten, kun on uusi katsottuna.

Mutku sit mun pitäis muuttaa tästä lähes ilmaisesta kämpästä eikä mulla ole siihen oikeasti varaa.

-ap

Vierailija
84/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vuokranmaksu juttua. Omakotitalossa kustannukset muodostuvat vesi- ja sähkölaskuista , varmaan on jokin kiinteistövero? Ja remonteista.

Remontit kartuttavat vain miehen omaisuutta ja jos ero tulee, talo on hänen. En maksa remontista.

Maksan oman osuuteni vesi ja sähkölaskusta, vaikka oma osuuteni kasvoi muuton myötä (ja muutto ei mielestäni ollut tarpeellinen tässä vaiheessa)

Kiinteistöveroasiaa en ole ehtinyt miettiä, sillä vasta muutin.

Lisäksi mielestäni maksan tästä hintaa, joka ei mene miehen kukkaroon vaan on minulta pois. Huonontuneet työmahdollisuudet alueella, pitkät työmatkat.. nämä ovat pois minun kukkarostani

Remontit on osittain omaisuuden karttuttamista, osittain juoksevaa asumiskulua. Ei talon arvo nouse aina läheskään sillä summalla joka remonttiin uppoaa, ja pitkässä juoksussa monet remontit on vaan kulumisesta johtuvaa ylläpitoa, ei niinkään parantelua joka nostaisi arvoa. Esimerkiksi vuokra-asumisessa vuokralla katetaan myös suurin osa remonttikuluista juuri em. syistä.

Jos et halua maksaa asiallisia asumiskuluja, niin sinun olisi reilua auttaa työllä. Maalaa seiniä tms. Jos et halua maksaa kohtuullista korvausta asumisesta etkä auttaa muutoin talon ylläpidossa, niin tuon kyräilyn ja murjottamisen sijaan sinun kannattaisi muuttaa pois. Oma vuokrakämppä jossa ei tarvitse pelätä kumppanin auttamista millään tavalla.

Vierailija
85/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama tilanne. Mies haluaisi ostaa omakotitalon, mutta minä olen hänelle sanonut etten aio siihen muuttaa. Talo jonka hän haluaisi on 70-luvun talo, joka vaatisi täyden remontin ja hänen mielestään remontti olisi tarpeeton. Asutaan molemmat omissa asunnoissa tällä hetkellä, eikä olla näillä näkymillä yhteen muuttamassakaan. Jos hän sen talon ostaa, niin hän saa tehdä sen ihan yksin. En luovu omasta asunnosta, enkä ota mitään kantaa hänen talo ostoihin.

Miten niin? Miksi en olisi? Ollaan sovittu ettei yhteen muuteta, molemmille se on sopinut ihan hyvin. Kyllä hän saa sen talon ostaa ja siihen muuttaa, mutta ei minun sitä tarvitse tehdä. Onko sinulla joku ongelma?

Siksi että rakastan häntä. Miksi haluat tietää?

Vierailija
86/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutku sit mun pitäis muuttaa tästä lähes ilmaisesta kämpästä eikä mulla ole siihen oikeasti varaa.

-ap

Siltä se kyllä kuulostaa.

Vierailija
87/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mies jaksaa katsella moista kitisijää?

Tee palvelus kaikille ja nosta kytkintä

Vierailija
88/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastat siis jotain mitä hän sinulle tarjoaa? Matkoja? Lahjoja?

Vierailija
89/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinun mielestä ihmisellä ole muuta tarjottavaa itsestään kun matkoja ja lahjoja? Mites olisi ihan vaihtoehto että, ihan vaan itsensä. En ole matkojen ja lahjojen perään, enkä omakotitalon.

Vierailija
90/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle vaan tuli mieleen, että jos mies ei tee siihen asuntoon remonttia, niin haluatko viettää häneen luonaan öitä? Se vähän vaikeuttaisi yhteistä eloa. En siis ole tuo edellinen vastaaja.

Vierailija
91/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu ilmaiseksi vaan maksan kyllä esimerkiksi vedestä ja sähköstä.

Provolippu nousi juuri salkoon.

Vierailija
92/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinun mielestä ihmisellä ole muuta tarjottavaa itsestään kun matkoja ja lahjoja? Mites olisi ihan vaihtoehto että, ihan vaan itsensä. En ole matkojen ja lahjojen perään, enkä omakotitalon.

Katokku palstamamman rakkaus mieheen on täysin verrannollinen siihen, miten mies häneen rahallisesti panostaa. Ei rakkautta ilman lahjoja.

Vierailija
93/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katokku palstamamman rakkaus mieheen on täysin verrannollinen siihen, miten mies häneen rahallisesti panostaa. Ei rakkautta ilman lahjoja.

Ai jaa, no, en olekkaan tyypillinen "palsta mamma". Eikä pidä yleistää. Kaikki pariskunnat eivät halua asua yhdessä, ja asumismuodon voi itse valita. Ollaan molemmat 50+, ja yhdet avioliitot läpi käyty. Osaan tässä iässä arvostaa muutakin kun matkoja ja lahjoja. Matkoille ei edes nyt pääse, kuten varmaan tiedät ja ostan itse sen "lahjan" minkä tarvitsen.

Vierailija
94/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin ap, auttaisin miestä valinnoissa. Rahallisesti en auttaisi, jos en olisi varma että haluanko jäädä taloon.

Mies voi katsoa olevansa huono sisustamaan, joten olisi reilua auttaa värien ja materiaalien kanssa.

Sitten ei pidä ostaa taloa ja alkaa remontoimaan. Ei sitä nyt voi olettaa, että tyttöystävä on innoissaan sisustamassa, jos siitä ei ole mitään puhetta ollut.

Vierailija
95/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle vaan tuli mieleen, että jos mies ei tee siihen asuntoon remonttia, niin haluatko viettää häneen luonaan öitä? Se vähän vaikeuttaisi yhteistä eloa. En siis ole tuo edellinen vastaaja.

Miten remontoimattomuus estää yön viettämistä talossa? Eihän se estä tämän hetkistä tilannettakaan, hän asuu vanhassa remontoimattomassa kerrostalo yksiössä, joka itseasiassa on minun mielesta asuinkelvoton. Pääsääntöisesti ollaan minun luona.

Vierailija
96/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen asian niin, että mies päätti ostaa talon vaikka en ollut ”mukana” tässä hankinnassa. En halua osallistua remonttikustannuksiin sillä jos ero tulee niin menetän kaiken sijoittamano rahan (jota minulla ei liikaa ole) sitten taas kun en maksa remonteista ja talo on miehen, niin tuntuu että en voi antaa edes mielipidettä.

Mutta ehkä sitten olen kohtuuton. On vaan vaikea olla innostunut koko talosta

Tämän takia vain joko yhteinen talo, tai sitten molemmat omissaan. Näin olen parhaaksi havainnut.

Vierailija
97/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan erikoinen ilmiö palstamammoilla miten tuntemattomalle voidaan maksaa vuokraa ihan tyytyväisenä, mutta jos pitäisi sille omalle elämänkumppanille maksaa vaikka pieni osa vuokraa niin se on ihan ei ei.

Ettei toinen vaan hyödy! Koska mamma on ainoa joka saa hyötyä! Ja kaikki suunnitellaan "jos/kun erotaan" tilanteen mukaan.

Vierailija
98/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottiko joku ap:n muuttamaan miehen taloon ja elämään miehen siivellä? Jos ap ei halua loisia siellä, niin se on vapaa muuttamaan muualle ja elättämään itsensä.

Vierailija
99/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toisinpäin, minä ostin talon ja teetin remontin, mieheni asuu täällä ilmaiseksi, eikä ole maksanut mistään yhtään mitään. Katselen tätä tilannetta kuitenkin siksi, että hän tekee arjen töistä puolet, mikä tekee tilanteen hivenen plussalle verrattuna siihen, että asuisin täällä yksin. Toisaalta minun on helppo erotakin, jos alkaa tuntua paremmalta vaihtoehdolta. Siinä mielessä ymmärrän, että ap:n mies ehkä toivoisi ap:n osallistuvan taloprojektiin edes henkisesti tai tekemällä jotain, vaikkei mitään maksaisikaan.

Vierailija
100/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan erikoinen ilmiö palstamammoilla miten tuntemattomalle voidaan maksaa vuokraa ihan tyytyväisenä, mutta jos pitäisi sille omalle elämänkumppanille maksaa vaikka pieni osa vuokraa niin se on ihan ei ei.

Ettei toinen vaan hyödy! Koska mamma on ainoa joka saa hyötyä! Ja kaikki suunnitellaan "jos/kun erotaan" tilanteen mukaan.

En minä vaan ole täällä huomannut tuota "Erikoista ilmiötä". Eiköhän jokaisessa parisuhteessa tehdä niinkuin se siihen tilanteeseen sopii, ja ei kenenkään ole pakko muuttaa yhtään mihinkään jos ei itse sitä halua. Ja kyllä normaalit ihmiset jakavat kustannukset jos kerta yhdessä asutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi