Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan miehen ymmärtämään

Vierailija
30.03.2021 |

Mies halusi ostaa omakotitalon. Minä sanoin että en halua osallistua talon ostamiseen, sillä olen asunut paikkakunnalla vasta vähän aikaa (eli vielä pohdin onko tulevaisuuteni täällä), eikä minun pätkätyöläisenä näin korona-aikana kannata sijoittaa taloon.

Hän kuitenkin osti talon. Teki selväksi että haluaa talon, minun kanssani tai ilman.

Talo vaatii paljon remonttia. Mies on kokoajan kireällä tuulella ja syyllistää minua siitä, että hän on projektinsa kanssa yksin. Kuulemma minulta ei saa mielipidettä mistään materiaalihankinnoissa, enkä auta häntä yritysten kilpailutuksessa.

En voi ymmärtää, kuinka hän ei ymmärrä. Hän osti talo yksin ja näinollen en koe, että voin esimerkiksi suositella jotain mieluisaa kallista materiaalia, sillä talo ei ole minun, joten en ole valmis maksamaan remonteista ja toisaalta tuntuu ettei minulla ole edes oikeutta mielipiteeseen.

Olenko kohtuuton kun en osallistu remontteihin?

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ap voisi kannustaa miestä ja kertoa omia mielipiteitään tai ajatuksiaan mikä hänen mielestään voisi olla kiva, kuitenkin antaen miehen päättää mitä valitsee. Ajatuksiaan materiaaleista voi kertoa. Ei kuitenkaan tietenkään tarvitse osallistua kuluihin. Seurustelukumppanien tulee tukea toisiaan.

Vierailija
62/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että syynä on se, että mielestäsi sinulla ei ole "oikeutta" mielipiteeseen.

Luulen että oikeasti olet loukkaantunut ja vihainen, siksi haraat osallistumista vastaan. Ja niin totisesti kuuluukin olla. Mies käveli sinun ylitsesi ihan täysin näin isossa asiassa. Se on aivan törkeää käytöstä. Sinun kuuluu olla vihainen jos yhtään kunnioitat itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on välinpitämätön ja se ei ole oikein.

Vierailija
64/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap, auttaisin miestä valinnoissa. Rahallisesti en auttaisi, jos en olisi varma että haluanko jäädä taloon.

Mies voi katsoa olevansa huono sisustamaan, joten olisi reilua auttaa värien ja materiaalien kanssa.

Vierailija
65/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut mukana talon ostossa lainkaan joten en osaa vastata mitä hän ajatteli talon ostaessaan ja oliko kaikki remontit tiedossa. Mielestäni talo ei kuitenkaan vaadi näin laajaa remonttia vaan pelkkä pintaraapaisu olisi mielestäni riittävä. Hän kuitenkin ei ole tyytyväinen joihinkin asioihin ja haluaa siksi remontoida. Eli osa remontista on niin sanotusti omaa valintaa mielestäni. Toki en ole talonrakentaja joten varmaksi en osaa sanoa.

Oli hyvä kysymys tuo miten näen asiat 3v päästä. En tiedä. Tämän päätöksen teki yksin ja on tosi iso päätös. Lisäksi vertaa minua kavereidensa vammoihin, jotka ovat innoissaan remontistaan. Mielestäni eri asia sillä nämä kavereiden vaimot ovat halunneet muuttaa ja omistavat osansa talosta. Jotenkin mies on tälle asialle aivan sokea. Ehkä olen sitten hankala ihminen, en tiedä. Kyseenalaistan kyllä omaakin käytöstäni etenkin nyt kun monen mielestä olin kohtuuton.

Mutta onko kenenkään mielestä mies kohtuuton minua kohtaan?

Vierailija
66/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että syynä on se, että mielestäsi sinulla ei ole "oikeutta" mielipiteeseen.

Luulen että oikeasti olet loukkaantunut ja vihainen, siksi haraat osallistumista vastaan. Ja niin totisesti kuuluukin olla. Mies käveli sinun ylitsesi ihan täysin näin isossa asiassa. Se on aivan törkeää käytöstä. Sinun kuuluu olla vihainen jos yhtään kunnioitat itseäsi.

Etkö lukenut aloitusta. Mieshän olisi muutenkin ostanut itselleen talon. Ja ap vähän aikaa asunut paikkakunnalle, joten ovatko edes naimisissa.

Vierailija
67/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap ja mies naimisissa, ei selviä aloituksesta.

Vierailija
68/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö lukenut aloitusta. Mieshän olisi muutenkin ostanut itselleen talon. Ja ap vähän aikaa asunut paikkakunnalle, joten ovatko edes naimisissa.

Silloin talokauppa pistetään jäihin jos kumppani ei halua.

Vierailija
69/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisivat naimisissa niin ymmärtäisin ap: n pointin. Kun seurustelevat niin kyllä miesystävä saa ostaa talon omilla rahoillaan kun haluaa. Ap: n ei tietenkään tule osallistua kuluihin. Kyllä voisi tukea miestä remontissa.

Vierailija
70/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ollut mukana talon ostossa lainkaan joten en osaa vastata mitä hän ajatteli talon ostaessaan ja oliko kaikki remontit tiedossa. Mielestäni talo ei kuitenkaan vaadi näin laajaa remonttia vaan pelkkä pintaraapaisu olisi mielestäni riittävä. Hän kuitenkin ei ole tyytyväinen joihinkin asioihin ja haluaa siksi remontoida. Eli osa remontista on niin sanotusti omaa valintaa mielestäni. Toki en ole talonrakentaja joten varmaksi en osaa sanoa.

Oli hyvä kysymys tuo miten näen asiat 3v päästä. En tiedä. Tämän päätöksen teki yksin ja on tosi iso päätös. Lisäksi vertaa minua kavereidensa vammoihin, jotka ovat innoissaan remontistaan. Mielestäni eri asia sillä nämä kavereiden vaimot ovat halunneet muuttaa ja omistavat osansa talosta. Jotenkin mies on tälle asialle aivan sokea. Ehkä olen sitten hankala ihminen, en tiedä. Kyseenalaistan kyllä omaakin käytöstäni etenkin nyt kun monen mielestä olin kohtuuton.

Mies ei ole kohtuuton, koska antaa sinun asua talossaan ilman, että maksat muuta kuin osuuden sähköstä ja vedestä. Sinulla on unelmatilanne.

Vierailija
71/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap:n varsinaisia mielipiteitä tarvitse antaa. Kertoa enemmänkin ajatuksia ja eri vaihtoehtoja mikä voisi sopia.

Vierailija
72/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me siis asuimme yhdessä isommassa kaupungissa, josta muutimme pikkupaikkakunnalle rivitaloasuntoon miehen työn perässä. Tulin tänne avoimin mielin kokeilemaan ja jätin työpaikkani. Täällä olen saanut vain pätkätöitä mutta toki maailmantilanne on myös erikoinen. Olin avoimin mielin täällä kokeilemassa. Oletin että jos en pidä tästä, niin mies muuttaa kanssani jonnekkin muualle. Mutta hän päätti sitten OSTAA talon. Tätä en aloituksessa avannut.

Vierailija
73/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kohtuuton. Mies on yksin lähtenyt toteuttamaan haavekuvaansa kodista, sinusta vaimona ja remonteista kuulematta sinua ja ottamatta huomioon sitä, että sinä et ole kavereidesi vaimo ja teidän muutto- ja asumisjärjestelyt ovat ihan poikkeavia heihin verrattuina. Tuntuu sille, että mies yrittää sulloa ympyränmuotoisesta kolosta neliötä sisään, koska muutkin ympyräparit ovat saaneet oman ympyrän tuosta ympyräreiästä sisään. Sokeana uskoo, että se palikka kädessä on pallo ja kun sitä tarpeeksi sulloo ja kiukkuaa sinulle, kun palikka on vääränmuotoinen, se mystisesti muuttuu neliöstä palloksi.

Sinä olet sinä ja saat olla juuri sellainen kuin haluat. Olet mielipiteesi ilmaissut ja elät omien arvojesi ja persoonasi mukaan. Jos tämä järjestely ei sovi, voitte asua eri ositteissa tai erota. Mies voi etsiä itselleen remontti-intoisen naisen, joka haluaa rempata miehen omistamaa taloa omilla rahoillaan ja jolla myös on varaa siihen.

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Miehen tyhmä päätös, pitäkööt kipeänään.

Vierailija
74/117 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että joku ymmärtää. Ymmärrän myös ketjun vastauksien perusteella että en itse ole käyttänyt myöskään aikuismaisesti.

Kuitenkin ehkä koen jotenkin että talon osto meni minun edelleni. Tosiaan muutin hänen ja hänen työnsä takia tänne pienemmälle paikkakunnalle kokeilemaan täällä oloa ja nyt sitten osti talon. Tuntuu että on ehkä vaikea nähdä talossa mitään positiivista tai innostua mistään kun en tiedä haluanko täällä asua ja nyt siitä on tullut pakko. Jos olisi jatkettu kokeilua, niin ehkä parin vuoden sisällä olisin todennut että viihdyn täällä. Nyt näen koko paikkakunnan pahana kun on sellainen olo että olen täällä loukussa kun töitäkään ei näytä minulle olevan riittävästi, pienellä paikkakunnalla ei mahdollisuuksia ole kuten esimerkiksi keskikokoisissa kaupungeissa

Vierailija
75/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne. Mies haluaisi ostaa omakotitalon, mutta minä olen hänelle sanonut etten aio siihen muuttaa. Talo jonka hän haluaisi on 70-luvun talo, joka vaatisi täyden remontin ja hänen mielestään remontti olisi tarpeeton. Asutaan molemmat omissa asunnoissa tällä hetkellä, eikä olla näillä näkymillä yhteen muuttamassakaan. Jos hän sen talon ostaa, niin hän saa tehdä sen ihan yksin. En luovu omasta asunnosta, enkä ota mitään kantaa hänen talo ostoihin.

Vierailija
76/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti mitä miesvihaa taas ja palstamamma nielee kaiken.

Vierailija
77/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama tilanne. Mies haluaisi ostaa omakotitalon, mutta minä olen hänelle sanonut etten aio siihen muuttaa. Talo jonka hän haluaisi on 70-luvun talo, joka vaatisi täyden remontin ja hänen mielestään remontti olisi tarpeeton. Asutaan molemmat omissa asunnoissa tällä hetkellä, eikä olla näillä näkymillä yhteen muuttamassakaan. Jos hän sen talon ostaa, niin hän saa tehdä sen ihan yksin. En luovu omasta asunnosta, enkä ota mitään kantaa hänen talo ostoihin.

Miksi olet ko. miehen kanssa missään tekemisissä?

Vierailija
78/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku puhui omasta kokemuksestaan ja siitä kuinka omisti talon ja toinen osapuoli halusi kaiken maailman remonttia. Minä en ole tällainen. Mielestäni pelkkä pintaremontti riittäisi, mutta mies haluaa tehdä kaikenlaista remppaa jatkuvasti. Minä en siis näitä remppoja vaadi ja olisin pikemmin onnellisempi jos ei tuhlaisi älyttömiä summia remontteihin.

Vierailija
79/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tapailukumppanilta pitäisi kysyä lupa? Koska hän on nainen?

Vierailija
80/117 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Miksi en olisi? Ollaan sovittu ettei yhteen muuteta, molemmille se on sopinut ihan hyvin. Kyllä hän saa sen talon ostaa ja siihen muuttaa, mutta ei minun sitä tarvitse tehdä. Onko sinulla joku ongelma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä