Miten saan miehen ymmärtämään
Mies halusi ostaa omakotitalon. Minä sanoin että en halua osallistua talon ostamiseen, sillä olen asunut paikkakunnalla vasta vähän aikaa (eli vielä pohdin onko tulevaisuuteni täällä), eikä minun pätkätyöläisenä näin korona-aikana kannata sijoittaa taloon.
Hän kuitenkin osti talon. Teki selväksi että haluaa talon, minun kanssani tai ilman.
Talo vaatii paljon remonttia. Mies on kokoajan kireällä tuulella ja syyllistää minua siitä, että hän on projektinsa kanssa yksin. Kuulemma minulta ei saa mielipidettä mistään materiaalihankinnoissa, enkä auta häntä yritysten kilpailutuksessa.
En voi ymmärtää, kuinka hän ei ymmärrä. Hän osti talo yksin ja näinollen en koe, että voin esimerkiksi suositella jotain mieluisaa kallista materiaalia, sillä talo ei ole minun, joten en ole valmis maksamaan remonteista ja toisaalta tuntuu ettei minulla ole edes oikeutta mielipiteeseen.
Olenko kohtuuton kun en osallistu remontteihin?
Kommentit (117)
Muuta pois jos et halua osallistua.
Luulen että eniten nyt vaivaa se että on tehty iso päätös kuuntelematta toisen mielipidettä. Syö suhdetta ja tekee vaikeaksi edes mielipiteen antamisen, jos susta tuntuu että tekee kuitenkin niin kuin lystää
Vierailija kirjoitti:
Edelleen en asu ilmaiseksi vaan maksan oman osani kustannuksista. Remontti kartuttaa miehen pääomaa, ei minun
Mutta se esim. mahdollistaa sen että sinä säästät asumiskuluissa ja voit kerryttää sitä omaisuutta miehen piikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Edelleen en asu ilmaiseksi vaan maksan oman osani kustannuksista. Remontti kartuttaa miehen pääomaa, ei minun
Maksat siis vuokraa miehelle?
Toivottavasti mies ymmärtää laittaa avioehdon tai talon omiin nimiinsä. Meilläkin vaimo joka riidassa lopetti osallistumisen talon lainojen maksuun. Lähti aika pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä siis asun täällä mutta en omista talosta neliötäkään.
Asut ilmaiseksi toisen talossa etkä suostu millään tavalla auttamaan remonteissa 🤣 miehenä pistäisin sinut pihalle.
Älä viitti.
Äijä halusi talon, naisesta viis veisas.
Puhukaa aapee tuo asia auki.
Miksi et mielestäsi voi vaikuttaa.
Jotenkin tuli sellainen oli, että jyrä ajoi ylitse.
Ei sun tarvi siinä olla.
Jos olet, niin puhu. Puhu.
Ja kysy mitä se toinen oikein aikoo ja ajattelee.
Sä aapee heittäydyit maahan lamaantuneena. Varmaan tuli jalkarätti-olo.
Talo on ykkönen.
Oletteko te toinen toisillenne ne kakkoset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä siis asun täällä mutta en omista talosta neliötäkään.
Asut ilmaiseksi toisen talossa etkä suostu millään tavalla auttamaan remonteissa 🤣 miehenä pistäisin sinut pihalle.
Siis tuo mieshän osti sen talon väkisin. Olisihan hän voinut sanoa ostaessaan, että hän muuttaa siihen yksin, jos olisi halunnut.
Me emme ole naimisissa. Ja myös minun elinkustannukset (esim. Sähkölaskut) nousivat muuton myötä. Minun mielestäni mies olisi voinut odottaa että minäkin saan vakityöpaikan jotta olisin voinut osallistua tähän talon hankintaan.
Lisäksi se että ei ole yhtään varmaa viihdynkö tällä paikkakunnalla ja muutimme tänne miehen työn perässä. Täällä minulle tähän asti ollut tarjolla pelkkää pätkätyötä. Mies Valitsi siis talon minun sijastani, sillä jos en täällä viihdy niin hän on sidottu tänne talon vuoksi. En koe että voin antaa mielipiteitä remontista sillä itse valitsisin kalliimpia materiaaleja mutta kun en ole valmis maksamaan remontista joka jarruttaa vain toisen omaisuutta.
Maksan tästä jo nyt enemmän siinä mielessä että esim. Sähkölaskut ovat isommat, työmatkat pidemmät ja jos en täältä muuta kuin pätkää saa, niin maksan mielestäni tosi kalliisti
Sovi miehesi kanssa että hoidat oman osuutesi ns. karvavisalla.
Mikäli se on ok.miehellesi voit hyvin auttaa miestäsi projektissa esim. valitsemalla
materiaaleja, auttaa kilpailuttamisessa yms.
Voit myös sopia että laitetaan talo myös sinun nimillesi 50/50 omistus
ja karvavisalla hoidat tämänkin.
Mikäli miehesi alkaa kesken kaiken valittamaan maksutavasta niin voit ns. kuolettaa visan.
Kuvittele että olet nainen joka rakastuu ja muuttaa yhteen miehen kanssa (miehen omistamaan taloon). Mies on juuri remontoimassa, haluaa tietysti että viihdyt, kysyy mielipidettäsi valintoihin.
Miten kehtaat asua toisen omistamassa asunnossa ilman, että maksat vuokraa? Olet kyllä perinteinen lusmu.
Ymmärrän miksi harmittaa, mutta tuo keskustelu talon ostamisesta on jo käyty, päätös tehty, talo ostettu. Sinä olet sen hyväksynyt, ethän muuten asuisi siellä. Typerää nyt pilata kaikki kiukuttelemalla asiasta joka on jo tehty, eikä kovin helposti peruttavissa.
Entä jos et saa koskaan vakityötä?
Sinulla on työ, mies ja talo. Yritä nyt nähdä jotain hyvääkin tilanteessa.
En ymmärrä tätä vuokranmaksu juttua. Omakotitalossa kustannukset muodostuvat vesi- ja sähkölaskuista , varmaan on jokin kiinteistövero? Ja remonteista.
Remontit kartuttavat vain miehen omaisuutta ja jos ero tulee, talo on hänen. En maksa remontista.
Maksan oman osuuteni vesi ja sähkölaskusta, vaikka oma osuuteni kasvoi muuton myötä (ja muutto ei mielestäni ollut tarpeellinen tässä vaiheessa)
Kiinteistöveroasiaa en ole ehtinyt miettiä, sillä vasta muutin.
Lisäksi mielestäni maksan tästä hintaa, joka ei mene miehen kukkaroon vaan on minulta pois. Huonontuneet työmahdollisuudet alueella, pitkät työmatkat.. nämä ovat pois minun kukkarostani
Ap. Olet kohtuuton. Miksi et lähtenyt kävelemään.
Vaikea uskoa, että puolet vesi- ja sähkölaskusta voisi mitenkään tulla kalliimmaksi kuin asua yksin vuokralla.
Mies varmaankin luulee, että:
-olette sitoutuneet toisiinne
-omakotitalo oli sinunkin haaveesi
-koska rahatilanteesi oli huono, mies osti yksin teille talon
-olette yhdessä muuttaneet taloon, se on nyt yhteinen kotinne
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä vuokranmaksu juttua. Omakotitalossa kustannukset muodostuvat vesi- ja sähkölaskuista , varmaan on jokin kiinteistövero? Ja remonteista.
Remontit kartuttavat vain miehen omaisuutta ja jos ero tulee, talo on hänen. En maksa remontista.
Maksan oman osuuteni vesi ja sähkölaskusta, vaikka oma osuuteni kasvoi muuton myötä (ja muutto ei mielestäni ollut tarpeellinen tässä vaiheessa)
Kiinteistöveroasiaa en ole ehtinyt miettiä, sillä vasta muutin.
Lisäksi mielestäni maksan tästä hintaa, joka ei mene miehen kukkaroon vaan on minulta pois. Huonontuneet työmahdollisuudet alueella, pitkät työmatkat.. nämä ovat pois minun kukkarostani
Öö kyllä se mies varmaan maksaa lainanlyhennystä, vai käteiselläkö osti??
Pitääkö siitä nyt vaikeaa tehä. Voihan mielipiteistä keskustella, vaikka ei jotain omista. Asut siellä kuitenkin, eikös se silloin ole kotisi?