Mies haluaa avoimen suhteen
Pitäisikö suostua? Mitään muuta syytä ei ole kieltäytyä kuin joku tunneasia, koska meillä ei ole yhteisiä lapsia tai omaisuutta tai muuta sellaista, mikä tuhoutuisi jos mies lähtisi kävelemään. Tuhoutumisvaarassa on vain sydämeni. Toisaalta järki sanoo, että asiassa ei ole ongelmaa. Suhteemme on onnellinen, mies vakuuttaa, että ajoittainen vieraissa käynti ei liity meidän suhteeseen millään tavalla. Onko ketään jolla avoin suhde toimii? Yksi ongelma on se, että en jaksa itse lähteä sivusuhteita metsästämään, olen sinkkuaikoina jo täysin kyllästynyt siihen kohteluun, jota miehiltä saa iskupaikoissa. Voisi kai tehdä niinkin että mies seikkailee mutta minä en. Tuleekohan jotain katkeruutta?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä suostuisi. Tuollaisessa suhteessa ei ole lupausta yhteisestä tulevaisuudesta. Itse olen yhden miehen nainen, enkä katsoisi hyvällä miehen hyppimistä kukasta kukkaan. Sitoutunut ja rakastava parisuhde on yhteisselämän kantavat peruspilarit. Ilman luottamusta ei voi perustaa vahvaa parisuhdetta. Tämä parisuhteen malli ei tietenkään sovi hamppareille ja taivaanrannanmaalareille, jotka haluavat elä vapaasti, ilman sitoutumista ja velvollisuksia.
Onpas to-del-la rajoittunut ja yksipuolinen näkemys parisuhteesta. Meillä avoin suhde toimii nimenomaan siksi, että on se luottamus.
Ja tässä suhteessa ei muuten tarvitse pelätä petetyksi tulemista. Jokaisessa suljetussa täytyy.
Miten niin ei tarvi pelätä petetyksi tulemista?
Tietysti jos mikään ei ole ole pettämistä, niin sitten pettämistä ei ole, mutta totta kai avoimessa suhteessa voi tulla rakastuminen toiseen ja välien viileneminen siihen suhde kumppaniin.
Eihän sitä tarvi nimetä pettämiseksi mutta sama lopputulos kuitenkin.
Joillakin näistä avoimeen suhteeseen haluavista on valmiiksi silmä isketty johonkin, mutta halutaan luvan kanssa painaa. Että jos se on ok niin okei. Miettisin lähinnä sitten, että millainen itse olen ja millainen mies on, uskotko, että pystytte harrastamaan seksiä muiden kanssa ilman, että muodostuu syvempiä tunteita. Jos vastaus on ei, niin se tulee olemaan suhteen loppu, jos siihen alkaa.
Eikö se ole tavallaan reilua, ei pettämistä salaa.
Sopisi mulle, jos samoin haluaisin seikkailua ja hyppisin sängystä toiseen. En edes saa parisuhdetta tai seksiseuraa, kun oon niin valikoiva, enkä mitään vetovoimaa tunne. Exään luotin ja annoin seikkailla. Halusin itse kokeilla, niin en saanutkaan lupaa, joten ero tuli.
Parempi sanoa jos menet takaisin ei ole mitään asiaa ,. Jos nurmi on vihreää aidan toisella puolella 582
Älä suostu. Nimenomaan sydän on vaarassa. Eroa. Mies etsii naisia ja sinä uskollisen miehen tai sinkkuna. Toimii.
Ap: tee samalla tavalla kuin minä tein, kun ex-mies halusi tapailla muitakin. Anna lupa ja ala tapailemaan muita. Meillä ex ei ollut vielä päässyt sänkyyn yhdenkään kanssa, kun minä olin jo ollut neljän kanssa. Kerroi hänelle, että olen ollut neljän kanssa ja eräs heistä haluaisi jakaa minut toisen miehen kanssa. Se oli exälle liikaa ja hän halusi erota. Itse olen sen jälkeen sanonut suoraan kaikille seurustelukumppaneille, että yksiavioisuuteen en enää ala.
Miehesi on iskenyt silmänsä johonkin toiseen naiseen ja nyt himottaisi päästä jyystämään. Olet kuitenkin senverran hyvä kodinkone, ettei halua sinusta luopua joten ehdottaa tällaista "otan kaikki"-vaihtoehtoa.
Mitkä vaaran merkit täyttyvät liitossani? Onko liittoni kriisissä? Missä kohdassa olen sanonut, että mies on ottanut asian "yhtäkkiä" puheeksi? Erikoinen tyyli tässä vastauksessa, ikään kuin avoin suhde sopisi vain kaltaisilleni ylemmän tason ihmisille, muille sitä ei voi suositella. Myös meille on luottamus ja sen toteuttaminen tärkeää, enkä koe että liittoni on kriisissä, enkä ole sellaista kirjoittanut missään.