Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin yllättynyt, että netflixistä löytyy myös uskoville elokuvia

Vierailija
30.03.2021 |

En edes olisi tutustunut netflixin tarjontaan, ellei tyttäreni olisi ostanut katseluaikaa. Meillä ei ole telkkaria enkä koskaan katso elokuvia, paitsi korkeintaan lasten elokuvia.

Oletteko te muut uskovat jo nähneet näitä hengellisiä leffoja: God's not dead ja miracles from heaven, saarnaajan tarina 1 ja 2?

Todella hyviä, itkin silmät päästäni kun katoin ton miracles from heaven, siinä ne tytöt on jopa samanikäisiä kuin minunkin tytöt.
Saarnaajan tarina on muuten hyvä, mutta ärsytti se saarnaajaa esittävä henkilö, mietin, oliko se saarnaaja oikeassakin elämässä yhtä itsekeskeinen ja tuntui että vaimo jäi sivuun eikä häntä arvostettu, niinkuin odotan, että uskova mies arvostaa ja rakastaa vaimoaan.

Ja tuo God's not dead, aivan loistava, minäkin tahdon todistaa uskostani, rohkeasti.

Suosittelen kaikille, myös uskottomille 🙂😊

Ja jos joku haluaa vinkata, mitä muuta hengellistä katsottavaa siellä ois, ni kiva kiitos!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisena katson sellaisia elokuvia mistä tykkään, ei ole rajoituksia.

Vierailija
2/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mammoille tekisi kyllä hyvää tulla uskoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Breaking Badiä suosittelen ap:lle.

Vierailija
4/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisena katson sellaisia elokuvia mistä tykkään, ei ole rajoituksia.

Ok, me ei mieheni kanssa haluta katsoa elokuvia, joissa on väkivaltaa, seksiä, ym..

Mutta on ihana katsoa elokuvia, joissa Jeesus on aiheena.

Ainii, katsoin myös tälläsen kuin "poika joka valjasti tuulen", sekin oli hyvä, tositapahtumiin perustuva.

Ap

Vierailija
5/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Ja myös miehille 😊 Jeesus todellakin muuttaa ihmisen elämän, jopa itse ihmistä, sisäisesti.

Vierailija
6/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Ja myös miehille 😊 Jeesus todellakin muuttaa ihmisen elämän, jopa itse ihmistä, sisäisesti.

Varsinkin homppimiehille Uskoon tuleminen tekee gutaa. Mutta toki sitä voi tulla myös Perttiin, Jaskaan, Taneliin, jne jne. Vaihtoehtoja on rajattomasti!

Vierailija
7/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin homppimiehille Uskoon tuleminen tekee gutaa. Mutta toki sitä voi tulla myös Perttiin, Jaskaan, Taneliin, jne jne. Vaihtoehtoja on rajattomasti!

Noh noh, sä et vitsailis jos tietäisit miten ihana asia on tuntea Jeesus 😊❤️

Vierailija
8/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskovaiset ei saa katsoa muita elokuvia kuin sellaisia joissa on aiheena heidän lahkonsa uskomukset positiivisessa valossa? Ei ihme että aivopesu toimii. 

Vierailija
9/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disney+:lla on ne uskovaiset vihannekset :O Meni meillä estolistalle.

Vierailija
10/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh noh, sä et vitsailis jos tietäisit miten ihana asia on tuntea Jeesus 😊❤️

Entä lentävä spagettihirviö, Buddha ja muut vastaavat? Viimeksi Jesse tarinoiden mukaan roikkui ristiin niputetuissa puissa n. 2000 v sitten... ei sitä moni henk. koht. tuntenut.

Vierailija
11/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis uskovaiset ei saa katsoa muita elokuvia kuin sellaisia joissa on aiheena heidän lahkonsa uskomukset positiivisessa valossa? Ei ihme että aivopesu toimii. 

Jos minä ja mieheni olemme päättäneet, että emme halua katsoa ohjelmia, jotka ei ole hyväksi, niin se ei tarkoita, että kaikki uskovat toimii samoin kuin me.

Miksi meidän pitäisi katsoa elokuvia, joissa näytetään pelkkää saastaa? Väkivaltaa on ihan oikeassakin elämässä, miksi haluaisin katsella sitä vielä erikseen elokuvan muodossa? Tai seksikohtauksia. Tai miksi se edes on huono juttu, jos uskova ei halua katsoa samoja ohjelmia, mitä uskottomat?

En tuomitse niitä jotka katsovat.

Vierailija
12/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauva av hyväksi uskovaiselle?

Vierailija
13/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä ja mieheni olemme päättäneet, että emme halua katsoa ohjelmia, jotka ei ole hyväksi, niin se ei tarkoita, että kaikki uskovat toimii samoin kuin me.

Miksi meidän pitäisi katsoa elokuvia, joissa näytetään pelkkää saastaa? Väkivaltaa on ihan oikeassakin elämässä, miksi haluaisin katsella sitä vielä erikseen elokuvan muodossa? Tai seksikohtauksia. Tai miksi se edes on huono juttu, jos uskova ei halua katsoa samoja ohjelmia, mitä uskottomat?

Minä olen ateisti, ja minulla on elokuvien suhteen about samat linjaukset. Syy ihan yksinkertaisesti se, että saan painajaisia väkivallasta ja seksikohtaukset on vaan niin typeriä.

Käytännössä katselen sitten vanhoja klassikkoelokuvia. Film Noiria ja sen sellaista.

Vierailija
14/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa oleva "uskoville elokuvia" tuo kuitenkin sellaisen mielleyhtymän, että ajattelisit että uskoville soveltuu vain kristillisaiheiset elokuvat. En itsekään tykkää katsoa hirveän väkivaltaisia juttuja, mutta katson kyllä monipuolisesti myös sellaisia elokuvia ja tv-ohjelmia, jotka eivät käsittele kristinuskoa tai erityisesti pohjaudu kristilliseen arvomaailmaan. Niidenkin parissa voi paitsi viihtyä, myös saada uusia oivalluksia elämästä. Samoin voi oikein hyvin lukea myös sellaisia romaaneja, joissa ei käsitellä uskonasioita. Sinä teet toki niinkuin parhaaksi katsot, mutta mikään yleinen uskovien toimintatapa tuo ei ole.

Vierailija
15/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle lämpimästi Netflix elokuvaa: LIFE OF BRIAN

kertoo jeesuksesta ..tai jotain sinnepäin..

Vierailija
16/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paholaisen asianajaja (The Devil’s Advocate). Pääosissa Al Pacino, Keanu Reeves ja Charlize Theron.

Käsittelee turhamaisuuden ja ahdeuden syntiin lankeamista.

Vierailija
17/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vauva av hyväksi uskovaiselle?

Täällä voi valita mitä lukee, ei ole pakko avata kaikkia keskusteluja. 🙂 Täällä on myös muita uskovia joitten kanssa on mukava vaihtaa ajatuksia, mutta kiva jutella myös kaikkien muittenkin kanssa 🙂

Vierailija
18/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ap:lle lämpimästi Netflix elokuvaa: LIFE OF BRIAN

kertoo jeesuksesta ..tai jotain sinnepäin..

Kiitos! 🙂 Ap

Vierailija
19/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän (Se7en). Pääosissa Brad Pitt ja Morgan Freeman. Sivuaosassa Gwyneth Paltrow.

Käsittelee kuolemansyntejä:

Ylpeys (turhamaisuus)

Kateus

Viha

Laiskuus

Ahneus

Ylensyönti

Himo

Vierailija
20/42 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuomitse niitä jotka katsovat.[/quote] En usko että vastauksesi täyttää ihan kysymystä. Itse en ateistina halua katsoa  vain elokuvia, jotka tukevat ateistista maailmankuvaani (toki olen myös valmis vaihtamaan maailmankuvaa, jos löytyy jotain joka osoittaa että kuva on väärä). En ole kiinnostunut väkivaltaista elokuvista, mutta kyllä niitä muitakin elokuvia löytyy, jos ei rajaa maailmaansa vain omia uskomuksia tukevaan materiaaliin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi