Miettikää joskus miltä tuntuu kasvaa mieheksi tällaisessa yhteiskunnassa.
Itse olen saanut kuulla pienestä pitäen että tytöt ovat poikia fiksumpia, parempikäytöksisiä ja nätimpiä. Tätä jatkuu aikuiselämässäkin, kun saa kuulla ympäriinsä jatkuvasti miten miehet on kaiken ilkeän alku ja juuri, ja miten miehet on lapsellisia ja "isoja vauvoja" ja raiskaajia. Voin rehellisesti sanoa että tuo ottaa itsetunnolle aika pahasti.
M25
Kommentit (129)
Hyvä vaan että miesten ylivalta alkaa sortua.
Minulla ei ole ollut tuollaisia ongelmia. Olen sinua reilut 10 vuotta vanhempi.
Tämä palsta on täynnä miehet on sikoja -juttuja, mutta ei kai kukaan ole niin hullu, että ottaa jonkun anonyymin likaviemärin jutut tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
ainut vaan, että yhteiskunta alkaa sortua
Vierailija kirjoitti:
No mä olen kolmenkympin yli päässyt ja mihinkään noista ole törmännyt tai kiinnittänyt huomiota.
Itse olen ainut poika meidän perheestä, ja mulla on vain siskoja. Tuollaista se on, aina kun uutisissa puhutaan jostain muslimimaiden levottomuuksista tai joku mies on tehnyt rikoksen, niin kaikki perheen naiset alkaa puhua yleistävästi miehistä kuinka tyhmiä ne on.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinulla ei ole poikalapsia.
Miehet pääsääntöisesti eivät viitsi kommentoida kaikkea ja helpompi niin. Asennoidu ap sinäkin niin, että minkäs naiset sille voivat, että ovat pikkusieluisia nillittäjiä.
lukihärö....miettikää millaista....on kasvaa mehiläiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti joskus miltä tuntui kasvaa naiseksi tuhansia vuosia ennen tätä.
Se ei ole minun syyni.
-APEi ole munkaan syyni tää nykynen tilanne :)
T. Nainen
Historiaa ei voi kirjoittaa uudestaan, tulevaisuuteen voi vaikuttaa. Että äläs vertaa kahta ihan eri asiaa.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Mieti joskus miltä tuntui kasvaa naiseksi tuhansia vuosia ennen tätä.
Siitähän kukaan elossa oleva ei tiedä mitään. Enemmän tiedetään siitä millaista on kasvaa koiraksi vuonna 2021.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos ottaa itsetunnolle. Toivottavasti tajuatte muuttaa käytöksenne paremmaksi, niin että teistä miehistäkin voisi joskus sanoa jotain positiivista.
Kiva yleistys.
Monesti nuoret naiset ovat mukavampia kuin miehet, mutta tässä on se puoli, että isompi osa molempien sukupuolien hyväksynnästä ja lämmöstä valuu tytöille ja se synnyttää näitä eroja.
-isät ovat ankarampia ja vähemmän empaattisia poikia kohtaan
-"women are wonderful" efekti on todellinen
-pojan ulkonäkö herättää vähemmän sympatiaa kuin tytön
Ulkonäkö raamittaa elämää todella paljon ja naisen on paljon helpompi saada sellainen ulkonäkö, jolla saa hyvää kohtelua. Peruskoulussa ja tarhassa sosiaaliluokat sotketaan keskenään eikä henkilökunta suojele herkkiä öykkäreiltä; suurin osa väkivallan uhreista koulussa on poikia kuten muuallakin ja tämä näkyy siten, että yksi häirikkö voi vääristää monen lapsen kehitystä. Myös rupusakilla on omat kunniakäsityksensä ja siihen kuuluu yleensä se, että väkivaltaa kohdistetaan vain Y-kromosomillisiin.
Naisten ei tarvitse pidätellä omaa naisellisuuttaan tai luontaisia taipumuksia, kun taas miehen pitää koko ajan tasapainoilla ettei aiheuta inhoa tai pelkoa ilmaisemalla itseään paitsi jos on Chad.
Minusta olisi vain oikeus ja kohtuus, jos miehiäkin tästedes sorrettaisiin vastaava aika – ja vastaavilla tavoilla – kuin naisia sorrettiin (ja osassa maailmaa sorretaan edelleen). Mutta valitettavasti sellainenkin hauska asia Suomen historiasta kuin ”ei pankkitiliä ilman puolison lupaa” olisi nykypäivänä IHMISoikeusrikos.
Katsokaas nyt mammat, millaisia nillittäjiä pojistanne tulee jos ilmaisette kotona samoja asenteita kuin palstalla. 😅
Vierailija kirjoitti:
Katsokaas nyt mammat, millaisia nillittäjiä pojistanne tulee jos ilmaisette kotona samoja asenteita kuin palstalla. 😅
Jaaha, vai että taas vain äitien syy; missäs se isän vastuu ”kasvattaa pojastaan mies”... ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, vai että taas vain äitien syy; missäs se isän vastuu ”kasvattaa pojastaan mies”... ;-)
En minä sellaiseen ottanut mitään kantaa. Aloittaja itse kertoi (toki tarina on fiktiota) äitinsä ja siskojensa puhuvan miehistä kuin paraskin av-mamma, ja katkeruutensa johtuvan siitä. Tämä oli minusta hauska läppä, joten päätin tuoda sen esille niin, ettei vitsi mene tyhmemmältäkään mammalta ohi.
Noin niin kuin oikeassa elämässä olen toki sitä mieltä, että kaikkien olisi syytä kasvattaa jälkikasvunsa ilman irrationaalista vihaa ja ennakkoluuloja. Ketään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi vain oikeus ja kohtuus, jos miehiäkin tästedes sorrettaisiin vastaava aika – ja vastaavilla tavoilla – kuin naisia sorrettiin (ja osassa maailmaa sorretaan edelleen). Mutta valitettavasti sellainenkin hauska asia Suomen historiasta kuin ”ei pankkitiliä ilman puolison lupaa” olisi nykypäivänä IHMISoikeusrikos.
Muistahan myös ne sukunimet.
Siihen ihmisoikeusajatteluun aika olennaisesti kuuluu, että yhden ihmisen tekoja ei kosteta toiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Monesti nuoret naiset ovat mukavampia kuin miehet, mutta tässä on se puoli, että isompi osa molempien sukupuolien hyväksynnästä ja lämmöstä valuu tytöille ja se synnyttää näitä eroja.
-isät ovat ankarampia ja vähemmän empaattisia poikia kohtaan
-"women are wonderful" efekti on todellinen
-pojan ulkonäkö herättää vähemmän sympatiaa kuin tytön
Ulkonäkö raamittaa elämää todella paljon ja naisen on paljon helpompi saada sellainen ulkonäkö, jolla saa hyvää kohtelua. Peruskoulussa ja tarhassa sosiaaliluokat sotketaan keskenään eikä henkilökunta suojele herkkiä öykkäreiltä; suurin osa väkivallan uhreista koulussa on poikia kuten muuallakin ja tämä näkyy siten, että yksi häirikkö voi vääristää monen lapsen kehitystä. Myös rupusakilla on omat kunniakäsityksensä ja siihen kuuluu yleensä se, että väkivaltaa kohdistetaan vain Y-kromosomillisiin.
Naisten ei tarvitse pidätellä omaa naisellisuuttaan tai luontaisia taipumuksia, kun taas miehen pitää koko ajan tasapainoilla ettei aiheuta inhoa tai pelkoa ilmaisemalla itseään paitsi jos on Chad.
Hyvä huomio tuosta psykologisesta ilmiöstä:
https://en.wikipedia.org/wiki/Women_are_wonderful_effect
"The women-are-wonderful effect is the phenomenon found in psychological and sociological research which suggests that people associate more positive attributes with women compared to men. This bias reflects an emotional bias toward women as a general case. The phrase was coined by Alice Eagly and Antonio Mladinic in 1994 after finding that both male and female participants tend to assign positive traits to women, with female participants showing a far more pronounced bias. Positive traits were assigned to men by participants of both genders, but to a lesser degree.
The authors supposed that the positive general evaluation of women might derive from the association between women and nurturing characteristics. This bias is suggested as a form of benevolent sexism towards females which is a concept within the theoretical framework of ambivalent sexism.[1]"
Vaikuttaako tämä siihen, miten naisia kuvaillaan esim. valtamediassa?
"Snips and snails, and puppy dogs tails, That's what little boys are made of. Sugar and spice and all things nice, That's what little girls are made of."
Mutta miten totuuden laita, se ei oikein ole oikeasti näin. Mutta emme näe tätä niin, lähinnä yhteiskuntahypnoosin takia. Koska "women are wonderful".
ai, kasvaako täällä miehiä missään nykyään....kakki tuntuu olevan vaan yli-ikäisiä poikia.Miehiä taitaa olla enää +60 ikäisissä.
Kuulostaa enemmän perheesi sisäiseltä miesten huonolta kohtelulta, kuin yhteiskunnallisen tason huonolta kohtelulta. Itse kohautan vain hartioitani kitisijöille ja totean, että jaa jaa ja jatkan elämääni kuten ennenkin. Avaa sanainen arkkusi perheellesi ja kerro, miltä tuntuu kuulla kokoajan tuollaisia negatiivisia yleistyksiä miehistä oman perheen suusta, että eivätkö tajua, että sinäkin olet mies. Luulisi loppuvan.
No mä olen kolmenkympin yli päässyt ja mihinkään noista ole törmännyt tai kiinnittänyt huomiota.