Susi hiipi perheen kotipihaan Kurikassa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007887547.html
Miksi susista muka on aina riesaa ne kuuluvat luontoon ihan niinkuin me ihmiset
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttu latistui siinä vaiheessa, kun "tappajasusi" säikähti kolahdusta ja luikki karkuun.
Kuva oli ainakin jostan sadan metrin päästä. Epäselväksi jää, onko tätä "murisevaa hyökkäystä" koskaan edes tapahtunut.
Susi väistää ihmistä. Mutta nämä susihullut hekumoivat ajatuksella, että jonkun se lapsen se joskus vie. Toki susi on aivan todistetusti tappanut koiria. Luonnonlaki se vain. Miksi jokin kotieläin olisi arvokkaampi "an sich" kuin luonnoneläin.
Oletko valmis lyömään oman henkesi vetoa sen puolesta että susi ei ihmisen kimppuun hyökkää?
Olen valmis painimaan suden kanssa jos tulee päälle. Revin palleista ja tungen käden suden vttúun. En pelkää eläimiä. Ihmisten kanssa olen varovainen.
Vaikutat mielenvikaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Koiria on jo viety, milloin on rattaissa nukkuvan vauvan vuoro?
Metsästäjät ihan itse opettivat sudet syömään koiria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttu latistui siinä vaiheessa, kun "tappajasusi" säikähti kolahdusta ja luikki karkuun.
Kuva oli ainakin jostan sadan metrin päästä. Epäselväksi jää, onko tätä "murisevaa hyökkäystä" koskaan edes tapahtunut.
Susi väistää ihmistä. Mutta nämä susihullut hekumoivat ajatuksella, että jonkun se lapsen se joskus vie. Toki susi on aivan todistetusti tappanut koiria. Luonnonlaki se vain. Miksi jokin kotieläin olisi arvokkaampi "an sich" kuin luonnoneläin.
Oletko valmis lyömään oman henkesi vetoa sen puolesta että susi ei ihmisen kimppuun hyökkää?
Olen valmis painimaan suden kanssa jos tulee päälle. Revin palleista ja tungen käden suden vttúun. En pelkää eläimiä. Ihmisten kanssa olen varovainen.
Ei. Olen eläin. Leijonat ja simpanssit puree ja repii toisiaan palleista. Sukupuolielimet on eläimen heikoin kohta jopa eläimet tietävät tämän. Taidat olla aika vieraantunut luonnosta? Et ymmärrä mitään eläimistä?
Tiesittekö että mies toimi laittomasti, ei olisi saanut kolistelemalla pelotella sutta, olisi pitänyt vain soittaa häkeen.
Näin meillä susialueella on neuvottu.
T. Kurikkalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Olen eläin. Leijonat ja simpanssit puree ja repii toisiaan palleista. Sukupuolielimet on eläimen heikoin kohta jopa eläimet tietävät tämän. Taidat olla aika vieraantunut luonnosta? Et ymmärrä mitään eläimistä?
Eli sinulla ei ole ihmisarvoa ja lain silmissä sinua voi kohdella esineenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäät sinä, todistit sen juuri. Sellainen joka ei pelkää, ei myöskään tarvitse rääkätä eläimiä. Yksi pelon ilmenemä on hyökkäys/tappelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuva jostain 150 metriä kauempana olevasta koiraeläimestä.
Kauhean pelottavaa, huuu!
Mutta saipahan susivihansa purettua mediaan.
Lue kirjoituskin kommentoi sitten.
Kerro mitä on susiviha?Perusteeton pelko sutta kohtaan, joka purkautuu näin. Karhukin on tappanut moninkertaisesti ihmisiä, mutta ei ole mitään erityistä karhuvihaa.
Salametsästäjät kyttäävät susia. Jokin niissä ihmisiä inhottaa. Miksi käärmeet inhottavat ihmisiä täällä Suomessakin, vaikka kyykäärmeen puremaan menehtyminen on marginaalista, ellei mahdotonta.
Karhuihin ei suhtauduta yhtä vihamielisesti, koska ne eivät sankoin joukoin pyöri ihmisten pihoilla päivästä toiseen. Joskus joku yksittäinen käy jonkun mökin pihassa, ja siitä saadaankin iso uutisjuttu. Karhu vierastaa vielä ihmistä, ja ihminen kunnioittaa sitä. Ihminen ymmärtää menevänsä itse karhun reviirille mennessään marjastamaan.
Sudet sen sijaan kulkevat monilla alueilla PÄIVITTÄIN ihmisten nurkissa. Tutkijoiden mukaan Etelä-Suomessa on paljon susia, jotka näkevät ja kuulevat ihmisen päivittäin. Tämä on tietyn porukan syytä, että tilanne on päässyt näin pahaksi, ettei susi enää ihmistä väistä. Aina jaksetaan vonkua, miten susi ei ole viimeiseen sataan vuoteen tappanut yhtäkään ihmistä. Se johtuu ainoastaan siitä, että tähän asti susi on väistänyt ja pelännyt ihmisen hajua.
Aikoinaan kun muutin Kouvolaan, ensimmäinen uutinen, jonka luin lehdestä kertoi siitä, että susi liikkui yöllä Kouvolan keskustassa. En tiedä kertoiko tuo uutinen enemmän susista vai Kouvolasta. En asunut siellä kuin vuoden, mutta se ei johtunut sudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäät sinä, todistit sen juuri. Sellainen joka ei pelkää, ei myöskään tarvitse rääkätä eläimiä. Yksi pelon ilmenemä on hyökkäys/tappelu.
Laske soijalatte hetkeksi kädestä ja lue viesti uudestaan. ''Olen valmis painimaan suden kanssa jos tulee päälle''. Pelon ilmentymä olisi jäätyä paikoilleen uhrina tai soitella hätäkeskukseen. Rakastan eläimiä. Suden hyökkääminen ihmisen kimppuun on kuitenkin erittäin epätodennäköistä, koska susi pelkää ihmisen hajua.
Oletko valmis lyömään oman henkesi vetoa sen puolesta että susi ei ihmisen kimppuun hyökkää?[/quote]
Olen valmis painimaan suden kanssa jos tulee päälle. Revin palleista ja tungen käden suden vttúun. En pelkää eläimiä. Ihmisten kanssa olen varovainen.[/quote]
Voi että ihan alkoi pelottamaan. Todellisuudessa kun tuo nostaa etujalat sun olkapäille et revi mitään vaan se on niksnaks ja pää roikkuu parin nahanrepaleen varassa. Tuo ei oo mikään rotweiler.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa lapsellista!
Oletko valmis lyömään vetoa, ettei vessanpönttö putoa rakennustyömaalta päähäsi. Tämäkin voi tapahtua ja on tapahtunutkin toisin kuin suden hyökkäys. Mies muuten kuoli ja kaikinpuolin traaginen tapaus.
Tulitikut on näemmä kiireessä pudottanut. Mitä lienee ollut sudella mielessä, kun tikkuja kanniskelee?
Vierailija kirjoitti:
Koiria on jo viety, milloin on rattaissa nukkuvan vauvan vuoro?
Kuka jättää koiria ulos ilman valvontaa? Sama koskee sitä rattaissa nukkuvaa vauvaakin... Hullu naapurikin voi hiippailla pihalle nappaamaan vauvan. Metsästyskoirien päälle on käyty metsässä, ei ihmisten pihoilla.
Yksi asia on varmaa. Tuo susi on paljon fiksumpi kuin suurin osa tähän ketjuun kirjoittavista raivoajista.
Susi on upea ja viisas elukka. Susi ja moni muukin villieläin on oppinut ajansaatossa, että ihminen ei ole enää samalla tavalla uhka. Ennen susi tosiaan sai lyijyä, kun eksyi liian lähelle ja oppivat, ettei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Susi on upea ja viisas elukka. Susi ja moni muukin villieläin on oppinut ajansaatossa, että ihminen ei ole enää samalla tavalla uhka. Ennen susi tosiaan sai lyijyä, kun eksyi liian lähelle ja oppivat, ettei kannata.
Miten tämä ilmenee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa lapsellista!
Oletko valmis lyömään vetoa, ettei vessanpönttö putoa rakennustyömaalta päähäsi. Tämäkin voi tapahtua ja on tapahtunutkin toisin kuin suden hyökkäys. Mies muuten kuoli ja kaikinpuolin traaginen tapaus.
En, koska minä tiedän että niin voi käydä. Mutta te viherpiipertäjät levitätte tätä agengaa ettei susi ole käynyt ihmisen kimppuun kahteen vuosisataan.
Ja et vastannut kysymykseen, kuinka varma olet tuosta väitteestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä ilmenee?
Mikä ilmenee? Suden viisaus? Kyllä siinä aika järkevästi toimiva peto on, joilla myös laumahierarkia monin tavoin mielenkiintoista ja hienoa. Nyt susi tulee liian lähelle ihmistä, koska niiden ravintokin kulkee ihmisten pihoilla esim. peurat eikä ihminen enää pelottele susia, kuten ennen, kun ei saa.
Väkivalta on tarpeetonta.