En käytä maskia ja kaikki maskia käyttävät tuttuni käyttävät sitä sosiaalisen paineen vuoksi
Myöntävät minun olevan oikeassa, mutta heillä ei kuulemma rohkeus riitä. Miten muiden tuttavapiirissä menee tämä maskitouhu?
Kommentit (211)
Mielenterveyspotilas ei välitä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että maskia vastustavan ihmisen ajattelukyky on niin rajallinen, että he eivät kertakaikkiaan ymmärrä sitä, että maskilla suojellaan ensisijaisesti muita ihmisiä. Sanoisin, että jos joku on pelkuri, niin juuri nämä maskia vastustavat, omaan napaansa tuijottajat.
Mutta kun minua ei voisi vähempää muut ihmiset kiinnostaa. Jokainen suojelkoon itse itseään. Sitä varten on olemassa pykälää parempia maskeja.
Palstalaisten on tosiaan vaikea ymmärtää, että kaikkia ei kiinnosta suojella muita ihmisiä, koska heihin ei ole minkäänlaista tunnesidettä. Tämä on täysin normaalia, jos on psyyke koulukiusattu jo lapsena muiden ihmisten toimesta pilalle.
Minä en käytä tästä syystä maskia enkä siksi, että en jää kenenkään viereen hönkimään, vaan hoidan asiani ja menen yksinäiseen kotiini.
Mulla on skitsofrenia enkä kulje ilman maskia. Älä viitsi yleistää 😡
Niissä maskeissahan oli niitä mikrosiruja joiden avulla vihervassarikommunistisatanistit kyttäävät juuri sinun elämääsi kuun pimeältä puolelta isolla antennilla. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ap tuskin on tuttuja. Olet aina oikeassa, silloinkin kun olet väärässä.
Argumentit loppu niin menet henkiläkohtaisuuksiin? Säälittävää.
Pääsikö unohtumaan että haukut muita lampaiksi ja menet itse henkilökohtaisuuksiin.
Missä kohtaa tuossa haukuttiin ketään l.am.paaksi? Luuletko taas keskustelevasi jonkun tietyn anonyymin kanssa? 😂
Tsiisus tätä typeryyden määrää!
Ai täälläkin vaikuttaa sama tyyppi, joka luulee aina saman kanssa riitelevänsä, itse esiintyy välillä toisin kuin tavallisesti, mutta tyyli paljastaa kuitenkin samaksi tyypiksi. Kuvittelee aina jonkun saman vastaavan, vaikka ei olisi kuin kerran jotain kirjoittanut tälle vastaukseksi.
Sitten väittää ettei itse ole ollut kuin 'tänään' koko palstalla.Vääntää itsestään selvistä asioista.
Monessa ketjussa tunnistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkumisrajoitukset ja poikkeuslait joudutaan ottamaan käyttöön juuri Ap:n kaltaisten takia.
Ei vaan, juuri teidän maskifasistien takia, koska alistutte ihan mihin tahansa järjettömyyksiin. Kulkemalla rätti naamalla osoitatte, että ette kyseenalaista mitään ylhäältä annettuja ohjeita.
Ai leikkaavalla kirurgilla on turhaan maski avoleikkauksessa?
Hae ihmeessä nyt apua tuohon mielenterveyteesi, sinun harhoja voidaan lieventää kunnon lääkityksellä.
Kirurgin maski estää räkää valumasta kirurgin nenästä leikkaushaavaan.
Se estää syljen lentämistä ilmaan, kun kirurgi puhuu.
Juuri sitä kautta tämä koronakin leviää, mitä suusta jää ilmaan leijumaan kun puhutaan, aivastetaan jne.
Maski on tehokas suoja tähän. Ja pieni vaiva.
Ei sitä maskia nautinnon vuoksi käytetä, vaan yhteiseksi eduksi.
Lumihiutaleiden kaiken pitäisi olla aina kivaa, ei elämä ole semmosta. Nyt käytetään maskia niin kauan kuin vaatii, se siitä.Olen kyllä pitänyt huolen siitä etten aivasta, yski enkä puhu.
Eri
Niin ja jostain syystä nämä maskilliset tulevat pälpättämään minulle? Mikseivät ole hiljaa? Eivätkö he sitä koronaa pelänneetkään?
Ovatko nämä maskittomat pälpättäjät huoneessasi juuri tälläkin hetkellä? Näetkö heidät selvästi? Mitä he pälpättävät?
Sekakäyttäjän sunnuntaiketju. Tällä kertaa aiheena maskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä "sankareita", jotka kehuskelevat maskittomuudellaan. Heiltä pitäisi ehdottomasti poistaa oikeus saada sairaanhoitoa, jos saavat koronan vakavan muodon. Ilmeisesti samat henkilöt haluavat, ettei koronasta päästä koskaan eroon. Saisitte hävetä!
Oletko valmis yhyttämään saman logiikan myös niihin, jotka eivät syö optimaalisen terveellistä ravintoa vai oletko tässä asiassa kaksinaismoralisti? Ei hoitoa pullanpurijoille!
Logiikkasi pettää. Maskilla suojellaan muita eli maskiton vertautuu tahallaan tartuttajaan. Tai lapsiperheen vanhempaan joka tupakoi sisällä. Tai rattijuoppoon. Tai tyyppiin joka dumppaa myrkkymaaleja pohjavesialueelle. Tai viljelijään joka päästää lantakaivon vuotamaan vesistöön.
Vierailija kirjoitti:
Niissä maskeissahan oli niitä mikrosiruja joiden avulla vihervassarikommunistisatanistit kyttäävät juuri sinun elämääsi kuun pimeältä puolelta isolla antennilla. :D
Ja rokotteissa on pienempi siru jolla 'ne' kuuntelee ajatukset....siitä se lievä päänsärky johtuu rokotuksen jälkeen, kun se hakeutuu oikeaan paikkaan aivoissa...mulla kesti 15 min 2 päivänä sitä lievää päänsärkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä "sankareita", jotka kehuskelevat maskittomuudellaan. Heiltä pitäisi ehdottomasti poistaa oikeus saada sairaanhoitoa, jos saavat koronan vakavan muodon. Ilmeisesti samat henkilöt haluavat, ettei koronasta päästä koskaan eroon. Saisitte hävetä!
Oletko valmis yhyttämään saman logiikan myös niihin, jotka eivät syö optimaalisen terveellistä ravintoa vai oletko tässä asiassa kaksinaismoralisti? Ei hoitoa pullanpurijoille!
No ainakaan nämä roskaruoan ystävät eivät vaaranna muiden terveyttä, pelkästään omansa. Eivätkä tartuta muita.
Kyllä vaarantavat, jos heidän hoitonsa kuormittaa terveydenhoitojärjestelmää ja jos "parempia" terveysvaivoja omaavat joutuvat heidän vuokseen jonottamaan hoitoa saadakseen.
He eivät tartuta tätä roskaruoan syömistä muihin. Kyllä on jo naurettavaa tuo perustelujen keksiminen. Faktaa on, että maskiton ihminen voi olla oireeton kantaja ja tarkoituksella näin tartuttaa viattomia ihmisiä. Jollekin voi tulla se vakava muoto. Oletko maskiton ok sen asian kanssa, että voit tällä ylimielisellä välinpitämättömyydelläsi pahimmillaan tappaa ihmisen? Pieni juttu?
Myönnä vaan suosiolla kaksinaismoralistisuutesi. He aiheuttavat muille terveydellistä haittaa kuormittamalla terveydenhoitojärjestelmää itse aiheutetuilla sairauksilla. Miten tämän asian ymmärtäminen on noin vaikeaa? Ai niin, se kaksinaismoralismi. :D
En voi myöntää sellaista mitä ei ole. Sinä vänkäät huonoilla eli olemattomilla "perusteluilla ". Korona on tarttuva tauti, ylipaino tai epäterveellinen ruoka ei. Keksi parempia perusteluja...ai niin, niitä ei ole
Eiköhän tämä meidän pikkudebatti ollut tässä. Ei ole itselleni mitenkään uusi ilmiö tämä, kun kaksinaismoralisti ei tunnista kaksinaismoralismiaan. Kaltaisesi kanssa väitteleminen on ajantuhlausta.
Ymmärrän kyllä, että luovutat. Mutta ihan jatkoa ajatellen mietipä vähän. Henkilö a on ylipainoinen ja kuormittaa terveydenhuoltoa OMIEN terveyshaittojen vuoksi. Henkilö b laiminlyö koronasuositukset ja altistaa /tartuttaa x määrän ihmisiä, joista osa voi sairastua taudin vakavaan muotoon. Ehkä toi miettiminen voi auttaa sua jatkossa.
No jatketaan vielä rautalangan vääntämistä yhden kommentin verran, mutta tällä tuskin saa kaksinaismoralistisia silmiäsi aukenemaan.
Henkilö a vaarantaa muiden terveydenhoidon, kun on välinpitämättömästi hommannut itselleen terveysvaivoja.
Tiedän, et ymmärrä vieläkään.
Rautalankasi ei päde, mutta siihen mistä syytät "kaksinaismoralistia", syyllistyt kyllä itse. Et pysty hyväksymään sitä tosiasiaa, että yksi ihminen tarvitsee yhden ihmisen verran hoitoa. Useampi tarvitsee tietysti enemmän. Joten koronan tahallaan tartuttaja vie usean paikan ja mahdollisesti jopa teho-osastolta, jonka paikat on rajalliset. Sinulla se tässä on vaikea ajatella laatikkosi ulkopuolelle
Kukaan ei tartuta tahallaan koronaa. Tuollaisen väittäminen on keskustelun kärjistämistä, ja se taas ei johda mihinkään hyvään itse koronantorjunnan kannalta.
Kyllä se tietoinen riski on siihen, että tartuttaa. Miten se olisi vahinko,? Jos on niin tyhmää porukkaa, että ne luulee tietävänsä terveydenhuollon ammattilaisia paremmin, on pakko kärjistää. Mitään hienovaraista ne ei älyä
Minulle on yhdentekevää, poistuuko korona vai ei.
Mielenterveyspalveluihin sen sijaan pitäisi laittaa resursseja, ne kun ovat täällä vielä koronan jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
täyspäinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin yleensä olen ilman maskia. Kuitenkin yhtenä päivänä sitten laitoin kun menin kauppaan, ja kyllä tuntui typerältä ja ahistavalta, tuli vain olo, että olen samanlainen lammas kuin muutkin maskilliset, en aio jatkossakaan käyttää maskia, paitsi työaikana.
En pelkää koronan saamista enkä edes tunne ketään sairastunutta.Missähän peräkylillä asut? Itse asun pääkaupunkiseudulla ja tunnen vaikka miten monta sairastunutta, kaksi menehtynyttä, Turussa ja Loviisassa myös sairastuneita sukulaisia ja tuttavia. Osa päässyt vähemmällä, osalla vakavaa ja vaatinut sairaalahoitoa!
Olisi järjetöntä olla käyttämättä maskia ja pitämättä turvavälejä!
Kuolleet iäkkäitä.
Ikäihmiset kun kuolevat aina johonkin.
Sairastuneita vain 1,5 prosenttia väestöstä.
Turhaa vouhkata kun influenssaan vertaa.
Toinen koronaan jo keväällä menehtynyt oli iäkäs, toinen n. viikko sitten menehtynyt työikäinen ja alle kuuskymppinen, ns. perusterve.
Muiden tuntemieni sairastuneiden ikähaitari, ovat nuoria, ruuhkavuosia eläviä perheitä, 10-35v.
yhdellä lapsella perussairaus ja tauti koetteli kovin.
Nyt sairaalassa olevista toinen on ikämies, toinen kuuskymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Joo noin se menee. Sairaaloissakin on vuoskymmenet käytetty maskeja ihan turhaan! Ei ne mitään suojaa. Ne ovat leikkineet vain ja luulleet niin. EIKU
Kuinka tyhmiä nämä maski"kriittiset" ovat.
Olisitko tyytyväinen, mikäli sydänkirurgisi käyttäisi leikkauksesi aikana maskia kuten keskiverto kansalainen? Jos et, niin älä jankkaa mistään lääkäreiden maskien käytöstä, koska sillä ei ole mitään tekemistä tämän hetkisen todellisuuden kanssa.
ut on jo rokotettukin. Käytän silti maskia Sinun suojaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logiikkasi pettää. Maskilla suojellaan muita eli maskiton vertautuu tahallaan tartuttajaan. Tai lapsiperheen vanhempaan joka tupakoi sisällä. Tai rattijuoppoon. Tai tyyppiin joka dumppaa myrkkymaaleja pohjavesialueelle. Tai viljelijään joka päästää lantakaivon vuotamaan vesistöön.
Eikö tässä ole virheellisenä perusajatuksena, että joka ikinen ihminen (jolla ei ole maskia) on saanut tartunnan viruksesta, jota nyt sitten levittää?
Onko mahdollista, että joku maskiton olisi terve?
Jos maskiton on sairastanut koronan vaikka helmikuussa ja on siitä parantunut niin levittääkö hän edelleen tautia maaliskuussa?
Onko olemassa ihmisiä, joilla tätä virusta ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit verrata maskitonta ihmistä johonkin tupakoitsijaan, haloo? Tupakansavuun ei liity mitään "todennäköisiä altistumisia" eikä maskien hyödyistä ole samanlaista tieteellistä näyttöä kuin tupakoinnin haitoista. Mihin muihin keksit vielä verrata maskittomia, murh44jiin?
Vierailija kirjoitti:
ut on jo rokotettukin. Käytän silti maskia Sinun suojaksesi.
Eli sinulla on tämä virus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkumisrajoitukset ja poikkeuslait joudutaan ottamaan käyttöön juuri Ap:n kaltaisten takia.
Ei vaan, juuri teidän maskifasistien takia, koska alistutte ihan mihin tahansa järjettömyyksiin. Kulkemalla rätti naamalla osoitatte, että ette kyseenalaista mitään ylhäältä annettuja ohjeita.
Ai leikkaavalla kirurgilla on turhaan maski avoleikkauksessa?
Hae ihmeessä nyt apua tuohon mielenterveyteesi, sinun harhoja voidaan lieventää kunnon lääkityksellä.
Kirurgin maski estää räkää valumasta kirurgin nenästä leikkaushaavaan.
Se estää syljen lentämistä ilmaan, kun kirurgi puhuu.
Juuri sitä kautta tämä koronakin leviää, mitä suusta jää ilmaan leijumaan kun puhutaan, aivastetaan jne.
Maski on tehokas suoja tähän. Ja pieni vaiva.
Ei sitä maskia nautinnon vuoksi käytetä, vaan yhteiseksi eduksi.
Lumihiutaleiden kaiken pitäisi olla aina kivaa, ei elämä ole semmosta. Nyt käytetään maskia niin kauan kuin vaatii, se siitä.
Voisko nyt joku kertoa, että mitä helvatan pisaroita tai pärskeitä mä lennätän pelkän hengitykseni kautta ilmaan?
Kun käyn ruokakaupassa, en puhu kenenkään kanssa mitään paitsi kassalle moi ja kiitos pleksin takaa ja otan vielä askelia kauemmas taakse (ja mä voin jättää nekin pois ja vain nyökätä ja hymyillä, kassa varmaan ymmärtää mitä tarkoitan :D). Mitä mä siinä tartutan sellaista, mikä ei läpäise maskia? Virukset ovat keskimäärin 100 kertaa pienempiä kuin bakteerit, joilta maskit käsittääkseni suojaavat tehokkaammin.
Ymmärrän maskin käytön paremmin silloin kun oikeasti ollaan enemmän tekemisissä ja kommunikoidaan ihmisten kanssa niin, että niitä isompia pisaroita tosiaan lentelee ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Idiootilla on kaltaisensa ystävät. Minä olen käyttänyt maskia jo viime toukokuusta, samoin tuttavani.
Ehkäpä sinäkin tajuat kun viikate niittää tarpeeksi läheltä, ap.
Aika pitkään saattaa joutua odottamaan. Tahti on 0-2 koronan kanssa kuollutta päivässä.
Mutta ettehän te lukujen päälle mitään ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootilla on kaltaisensa ystävät. Minä olen käyttänyt maskia jo viime toukokuusta, samoin tuttavani.
Ehkäpä sinäkin tajuat kun viikate niittää tarpeeksi läheltä, ap.
Vain vanhukset kuolevat, aivopesty.
Vai on nykyään 32 vuotiaskin vanhus. Jaaha. Minulta kuoli tuon ikänen serkku koronaan. Eikä ollut sairauksia, ei edes ylipainoa. Hyväkuntonen nuori mies.
eri
Ikäryhmässä 30-39-vuotiaat Suomessa on kuollut vain seitsemän ihmistä. On erittäin epätodennäköistä, että heistä yksikään olisi normaalipainoinen ja perusterve. Tuossa ikäluokassa kun löytyy sairaita ja lihaviakin. Mutta on se toki mahdollista, äärettömän epätodennäköistä vain. Siksi en näin anonyymillä palstalle esitettyä väitettä uskokaan.
Ei maskit suojaa ketään yhtään miltään. Silmänlumetta pelkääville lampaille.