En käytä maskia ja kaikki maskia käyttävät tuttuni käyttävät sitä sosiaalisen paineen vuoksi
Myöntävät minun olevan oikeassa, mutta heillä ei kuulemma rohkeus riitä. Miten muiden tuttavapiirissä menee tämä maskitouhu?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Fakta on se, että tartunnat ovat levinneet juurikin niissä ihmisryhmistä ja kontakteissa, joissa ei ole maskia käytetty.
Ilmeisesti maskittomien toiveena on saada myös Suomeen liikkumisrajoitukset käyttöön. Motiivia tälle voi vain ihmetellä.
Maski on levinnyt maa h a nm uutta jien keskuudessa. Heillä on isot perheet ja kotona ei tietenkään käytetä oman perheen parissa maskia. Lapset käy päiväkodissa ja koulussa niinkuin muidenkin lapset, eivätkä lapset käytä maskeja.
Itse en ole käyttänyt maskia missään vaiheessa, ja kuljen päivittäin metrolla ja liikun maa ha n m uutta ja valtaisilla alueilla. En kuitenkaan asu ma ah an mu ut ta jien kanssa samassa taloudessa, enkä tosiaan tuki kenenkään lähelle kaupoissa ja ala juttusille. Ei ole tullut koronaa, vaikka hygieniateatteriin en ole osallistunutkaan. Etäisyyksien pito riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo noin se menee. Sairaaloissakin on vuoskymmenet käytetty maskeja ihan turhaan! Ei ne mitään suojaa. Ne ovat leikkineet vain ja luulleet niin. EIKU
Kuinka tyhmiä nämä maski"kriittiset" ovat.
Noistahan on tutkimuksia jotka osoittavat etteivät kirurgin maskit välttämättä suojaa leikkaussaleissa sekä muissa toimenpiteissä niin hyvin mitä ollaan aikaisemmin ajateltu.
Maskin ainoa etu on se, että puhuminen on sen kanssa raskasta terveellekin ihmiselle. Ja puhumista eli aerosolien levittämistä pitäisi välttää. Siinä se juju, maskin ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Sama kun sanoisi että en peseydy ja kaikki tuttuni jotka peseytyvät tekevät sen sosiaalisen paineen vuoksi. Sama se on mistä syystä, kunhan tekee.
Juuri näin. Samaa sarjaa kuin jättää käyttämättä kuukautissuojaa tai tenaa tai olla laittamatta lapselleen vaippaa, koska ei vaan halua, ja antaa vaan paikkojen sotkeutua.
Onneksi oma lähipiirini koostuu vain älykkäistä. Kaikki käyttävät maskia eikä muiden mielipiteillä ole mitään väliä.
Idiootilla on kaltaisensa ystävät. Minä olen käyttänyt maskia jo viime toukokuusta, samoin tuttavani.
Ehkäpä sinäkin tajuat kun viikate niittää tarpeeksi läheltä, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo noin se menee. Sairaaloissakin on vuoskymmenet käytetty maskeja ihan turhaan! Ei ne mitään suojaa. Ne ovat leikkineet vain ja luulleet niin. EIKU
Kuinka tyhmiä nämä maski"kriittiset" ovat.
Noistahan on tutkimuksia jotka osoittavat etteivät kirurgin maskit välttämättä suojaa leikkaussaleissa sekä muissa toimenpiteissä niin hyvin mitä ollaan aikaisemmin ajateltu.
Suojaavat kuitenkin paremmin kuin mikään muu.
Mikä oikea ongelmasi näissä maskeissa lienee, vaikutat jotenkin vainoharhaiselta.
Ei kai noihin kukaan täysjärkinen usko, mutta kohteliaisuudesta itsekin pidän. Jos niillä voidaan estää koronan saaminen tai levittäminen, niin mieluusti näkisin faktaa.
Maskin pitäminen osoittaa alistuvuutta tälle teatterin pitäjälle.
Hehän kuristavat meiltä vapaudenkin pois.
Luin jostakin etteivät suojaa viruksilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ap tuskin on tuttuja. Olet aina oikeassa, silloinkin kun olet väärässä.
Argumentit loppu niin menet henkiläkohtaisuuksiin? Säälittävää.
Pääsikö unohtumaan että haukut muita lampaiksi ja menet itse henkilökohtaisuuksiin.
Missä kohtaa tuossa haukuttiin ketään l.am.paaksi? Luuletko taas keskustelevasi jonkun tietyn anonyymin kanssa? 😂
Tsiisus tätä typeryyden määrää!
Ap:n tuttavat eivät vaikuta penaalin terävimmiltä kyniltä, jos eivät muun kuin sosiaalisen paineen vuoksi niitä pitäisi, toki muiden varotoimenpiteiden lisäksi. Ap:tä järkävämpiä he kuitenkin ovat, kun edes siitä syystä pitävät ja suojaavat näin itseään ja kanssaihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tuttavat eivät vaikuta penaalin terävimmiltä kyniltä, jos eivät muun kuin sosiaalisen paineen vuoksi niitä pitäisi, toki muiden varotoimenpiteiden lisäksi. Ap:tä järkävämpiä he kuitenkin ovat, kun edes siitä syystä pitävät ja suojaavat näin itseään ja kanssaihmisiä.
Miksi se suojaus ei näy laskevina tartuntalukuina?
Vierailija kirjoitti:
Idiootilla on kaltaisensa ystävät. Minä olen käyttänyt maskia jo viime toukokuusta, samoin tuttavani.
Vain vanhukset kuolevat, aivopesty.
Vierailija kirjoitti:
Juuri muista piittaamattomien ääliöiden takia koronaa ei ole saatu kuriin. Raivostuttaa todella asennevammaisuus maskien käyttöä ja rajoituksia kohtaan. Epätoivoisinta tilanteessa on se, että kun ihminen on niin yksinkertainen, ettei ymmärrä omaa eikä muiden parasta, hän ei tiedä, mitä ei tiedä. Silloin ei mikään paasaaminen auta, koska kyseessä on tyhmyyden ylin aste.
Juuri näin.
Ja sekin että nämä lumihiutaleet kaipaavat kovasti takaisin "normaaliin", kiukuttelevat ja kapinoivat se vuoksi, mutta ovat itse se syy ettei siihen tulla koskaan pääsemään.
Ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.
Tottelevaiset lampaat käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
En ala ajattelemaan järkeni vastaisesti, vaikka viikate niittäisi kuinka läheltä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain vanhukset kuolevat, aivopesty.
Vai on nykyään 32 vuotiaskin vanhus. Jaaha. Minulta kuoli tuon ikänen serkku koronaan. Eikä ollut sairauksia, ei edes ylipainoa. Hyväkuntonen nuori mies.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että maskia vastustavan ihmisen ajattelukyky on niin rajallinen, että he eivät kertakaikkiaan ymmärrä sitä, että maskilla suojellaan ensisijaisesti muita ihmisiä. Sanoisin, että jos joku on pelkuri, niin juuri nämä maskia vastustavat, omaan napaansa tuijottajat.
Mutta kun minua ei voisi vähempää muut ihmiset kiinnostaa. Jokainen suojelkoon itse itseään. Sitä varten on olemassa pykälää parempia maskeja.
Palstalaisten on tosiaan vaikea ymmärtää, että kaikkia ei kiinnosta suojella muita ihmisiä, koska heihin ei ole minkäänlaista tunnesidettä. Tämä on täysin normaalia, jos on psyyke koulukiusattu jo lapsena muiden ihmisten toimesta pilalle.
Minä en käytä tästä syystä maskia enkä siksi, että en jää kenenkään viereen hönkimään, vaan hoidan asiani ja menen yksinäiseen kotiini.
Ei kukaan maskia hauskuuden vuoksi pidä, vaan Suomen vuoksi.