Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käytä maskia ja kaikki maskia käyttävät tuttuni käyttävät sitä sosiaalisen paineen vuoksi

Vierailija
28.03.2021 |

Myöntävät minun olevan oikeassa, mutta heillä ei kuulemma rohkeus riitä. Miten muiden tuttavapiirissä menee tämä maskitouhu?

Kommentit (211)

Vierailija
141/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikkoja tuttuja sulla kun murtuu paineen alla, en antasi luottoa heihin.

Vierailija
142/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikkumisrajoitukset ja poikkeuslait joudutaan ottamaan käyttöön juuri Ap:n kaltaisten takia.

Ei vaan, juuri teidän maskifasistien takia, koska alistutte ihan mihin tahansa järjettömyyksiin. Kulkemalla rätti naamalla osoitatte, että ette kyseenalaista mitään ylhäältä annettuja ohjeita.

Sinun maskittomuusohjeesi se vasta korkealta tasolta tuleekin, ilmeisesti astraalitasolta.

Ja sitä ei kyseenalaista kohdaltasi kukaan jos ei viitsi jankata kanssasi typeriä.

Maski on täysin luonnoton, ihan biologiatasoa se on.

Aika moni pystyy pitämään vuosikausia tätä täysin luonnotonta asiaa töissä. En usko, että näillä aloilla on jotain harjoittelua maskin pitämiseen, kun se on niin "luonnotonta ja hankalaa" tai suorastaan valintakoetta sen pitämiseen. Korjatkaa joku jos on.

Saan maskista heti oireita. Ei ihme että ihmiset ramppaa testeissä kun oireita tulee jo pelkästä maskista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heikkoja tuttuja sulla kun murtuu paineen alla, en antasi luottoa heihin.

Tänä aikana pystyy helposti erottamaan välinpitämättömät empaattisista. Maskiton = hyvästi!

Vierailija
144/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikkumisrajoitukset ja poikkeuslait joudutaan ottamaan käyttöön juuri Ap:n kaltaisten takia.

Ei vaan, juuri teidän maskifasistien takia, koska alistutte ihan mihin tahansa järjettömyyksiin. Kulkemalla rätti naamalla osoitatte, että ette kyseenalaista mitään ylhäältä annettuja ohjeita.

Ai leikkaavalla kirurgilla on turhaan maski avoleikkauksessa?

Hae ihmeessä nyt apua tuohon mielenterveyteesi, sinun harhoja voidaan lieventää kunnon lääkityksellä.

Kirurgin maski estää räkää valumasta kirurgin nenästä leikkaushaavaan.

Se estää syljen lentämistä ilmaan, kun kirurgi puhuu.

Juuri sitä kautta tämä koronakin leviää, mitä suusta jää ilmaan leijumaan kun puhutaan, aivastetaan jne.

Maski on tehokas suoja tähän. Ja pieni vaiva.

Ei sitä maskia nautinnon vuoksi käytetä, vaan yhteiseksi eduksi.

Lumihiutaleiden kaiken pitäisi olla aina kivaa, ei elämä ole semmosta. Nyt käytetään maskia niin kauan kuin vaatii, se siitä.

Olen kyllä pitänyt huolen siitä etten aivasta, yski enkä puhu.

Eri

Vierailija
145/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae ihmeessä nyt apua tuohon mielenterveyteesi, sinun harhoja voidaan lieventää kunnon lääkityksellä.

Juuri sitä kautta tämä koronakin leviää, mitä suusta jää ilmaan leijumaan kun puhutaan, aivastetaan jne.

Lumihiutaleiden kaiken pitäisi olla aina kivaa, ei elämä ole semmosta. Nyt käytetään maskia niin kauan kuin vaatii, se siitä.

Eri

Niin ja jostain syystä nämä maskilliset tulevat pälpättämään minulle? Mikseivät ole hiljaa? Eivätkö he sitä koronaa pelänneetkään?

Vierailija
146/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on tyhmä kuten myös hänen ystävänsä jotka sanovat hänen olevan oikeassa.

Vierailija
147/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Niin ja jostain syystä nämä maskilliset tulevat pälpättämään minulle? Mikseivät ole hiljaa? Eivätkö he sitä koronaa pelänneetkään?

Mulle tuli eilen ilman maskia olevat sanomaan jotain. Huusin vartijaa

Vierailija
148/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

En minä ainakaan puhu kenellekkään muutenkaan oli korona tai ei. Miksi menisin puhumaan jollekkin? Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
149/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että maskia vastustavan ihmisen ajattelukyky on niin rajallinen, että he eivät kertakaikkiaan ymmärrä sitä, että maskilla suojellaan ensisijaisesti muita ihmisiä. Sanoisin, että jos joku on pelkuri, niin juuri nämä maskia vastustavat, omaan napaansa tuijottajat.

Minua ei lähtökohtaisesti oikeasti kiinnosta suojella ketään toista ihmistä.

Itseäni kiinnosta tasan läheisteni terveys ja siksi en maskia käytä. Maskin käyttö kun tutkitusti lisää riskiä sairastua koronaan. Itse en halua koronaa ja jos en itse sairastu koronaan en myöskään tartuta sitä läheisilleni.

Maskia käyttävien ihmisten terveys on pääsääntöisesti minulle yhdentekevää.

Olkoonkin, että edelleen hekin säästyvät koronalta todennäköisemmin, jos harvempi ihminen koronaan sairastuu. Maskihan ei siltä suojaa.

Maskipakkomaat; Kiina, Taiwan, Hong Kong, Singapore. Tänään yhteensä näissä neljässä maassa 23 tartuntaa.

Miten selität tämän?

Juu, antakaahan tähän selityksiä kiitos.

Oisko siellä aurinkoa ja lämpöä, normaali kausivaihtelu? Korona on kausi-infektio. Laskee määrät Suomessakin, kun kevät etenee. Maskeilla tai ilman.

Vierailija
150/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä periaatteesta maskia niin kauan kun siitä tullaan huomauttelemaan, tai maskittomia mulkoillaan tai teatraalisesti hypähdellään kauemmas. Siinä hypähtelemisessähän saa itse aikaan ilmavirran, joka imaisee mukaansa minunkin uloshengitysilmaani :-) Parempi olisi rauhakseen ja ilman teatteri ohittaa maskiton ihminen eikä ryhtyä mieltään osoittamaan.

No, sitten kun ihmiset oppivat käyttämään asiallisesti niin minäkin voin ottaa maskin käyttöön, ihan vain vastapalvelukseksi vaikken maskin antamaan suojaan uskokaan.

Vierailija
151/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Ilman teatteria

*käyttäytymään asiallisesti

Vierailija
152/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun sanoisi että en peseydy ja kaikki tuttuni jotka peseytyvät tekevät sen sosiaalisen paineen vuoksi. Sama se on mistä syystä, kunhan tekee.

Vierailija
153/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskilliset ovat törkeitä ja vaarantavat muut, koska eivät pidä turvavälejä ja puhua pulputtavat kaupoissa!

Minä en käytä maskia, mutta pysyn etäällä muista enkä mene kauppoihin sosialiseeraamaan. Ihan turha yrittää syyllistää. Maskien suojausteho on olematon. Sitä ei tarvitse kenenkään käyttää niin kauan kuin on mahdollista säilyttää turvaväli, kuten isoissa kaupoissa on.

Missä paikkakunnalla oikein käyt kaupoissa, kun pystyt joka ikinen kerta kaikissa tilanteissa pitämään turvavälin? Ei muuten onnistu pk-seudulla muuta kuin yöaikaan vaikka kävisi kuinka isossa marketissa.

Vierailija
154/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käytä periaatteesta maskia niin kauan kun siitä tullaan huomauttelemaan, tai maskittomia mulkoillaan tai teatraalisesti hypähdellään kauemmas. Siinä hypähtelemisessähän saa itse aikaan ilmavirran, joka imaisee mukaansa minunkin uloshengitysilmaani :-) Parempi olisi rauhakseen ja ilman teatteri ohittaa maskiton ihminen eikä ryhtyä mieltään osoittamaan.

No, sitten kun ihmiset oppivat käyttämään asiallisesti niin minäkin voin ottaa maskin käyttöön, ihan vain vastapalvelukseksi vaikken maskin antamaan suojaan uskokaan.

Et varmaankaan pahastu etten moikkaa tai jää samaan tilaan? Hyvä. Silloin olemme sujut

Vierailija
155/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: llä on varmasti myös sähköallergia ja kristalleja ikkunalla.

Ja ns. elämänkoulupohjalta luetaan vaihtoehtomedian "tutkimustuloksia". Ja se vaihtoehtomediahan on aina yhtäkuin totta. Koska siellä ei tarvitse perustella mitään, oma valehtelu unohtuu ja sekopäisin tarina kerää ne suurimmat klikkausmäärät.

Vierailija
156/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskilliset ovat törkeitä ja vaarantavat muut, koska eivät pidä turvavälejä ja puhua pulputtavat kaupoissa!

Minä en käytä maskia, mutta pysyn etäällä muista enkä mene kauppoihin sosialiseeraamaan. Ihan turha yrittää syyllistää. Maskien suojausteho on olematon. Sitä ei tarvitse kenenkään käyttää niin kauan kuin on mahdollista säilyttää turvaväli, kuten isoissa kaupoissa on.

Missä paikkakunnalla oikein käyt kaupoissa, kun pystyt joka ikinen kerta kaikissa tilanteissa pitämään turvavälin? Ei muuten onnistu pk-seudulla muuta kuin yöaikaan vaikka kävisi kuinka isossa marketissa.

Kyllä onnistuu pk-seudullakin. Pitää vain väistää ja siirtyä itse aina kun maskihullut tulevat liian lähelle pulisemaan. Ja sen ne kyllä tekevät, koska uskovat maskinsa voimaan ja autuuteen. Kaikki muu unohtuu.

Esim. Ainoan ruokakaupoissa käyn, sekä Stokkalla että K-marketissa. Hyvin mahtuu kulkemaan. Käyn kaupassa yleensä aamupäivällä.

Vierailija
157/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

En minä ainakaan puhu kenellekkään muutenkaan oli korona tai ei. Miksi menisin puhumaan jollekkin? Ei voisi vähempää kiinnostaa.

No silloin ei selvästikään ole kyse sinusta.

Vierailija
158/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ap tuskin on tuttuja. Olet aina oikeassa, silloinkin kun olet väärässä.

Argumentit loppu niin menet henkiläkohtaisuuksiin? Säälittävää.

Pääsikö unohtumaan että haukut muita lampaiksi ja menet itse henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
159/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä "sankareita", jotka kehuskelevat maskittomuudellaan. Heiltä pitäisi ehdottomasti poistaa oikeus saada sairaanhoitoa, jos saavat koronan vakavan muodon. Ilmeisesti samat henkilöt haluavat, ettei koronasta päästä koskaan eroon. Saisitte hävetä!

Oletko valmis yhyttämään saman logiikan myös niihin, jotka eivät syö optimaalisen terveellistä ravintoa vai oletko tässä asiassa kaksinaismoralisti? Ei hoitoa pullanpurijoille!

No ainakaan nämä roskaruoan ystävät eivät vaaranna muiden terveyttä, pelkästään omansa. Eivätkä tartuta muita.

Kyllä vaarantavat, jos heidän hoitonsa kuormittaa terveydenhoitojärjestelmää ja jos "parempia" terveysvaivoja omaavat joutuvat heidän vuokseen jonottamaan hoitoa saadakseen.

He eivät tartuta tätä roskaruoan syömistä muihin. Kyllä on jo naurettavaa tuo perustelujen keksiminen. Faktaa on, että maskiton ihminen voi olla oireeton kantaja ja tarkoituksella näin tartuttaa viattomia ihmisiä. Jollekin voi tulla se vakava muoto. Oletko maskiton ok sen asian kanssa, että voit tällä ylimielisellä välinpitämättömyydelläsi pahimmillaan tappaa ihmisen? Pieni juttu?

Myönnä vaan suosiolla kaksinaismoralistisuutesi. He aiheuttavat muille terveydellistä haittaa kuormittamalla terveydenhoitojärjestelmää itse aiheutetuilla sairauksilla. Miten tämän asian ymmärtäminen on noin vaikeaa? Ai niin, se kaksinaismoralismi. :D

En voi myöntää sellaista mitä ei ole. Sinä vänkäät huonoilla eli olemattomilla "perusteluilla ". Korona on tarttuva tauti, ylipaino tai epäterveellinen ruoka ei. Keksi parempia perusteluja...ai niin, niitä ei ole

Eiköhän tämä meidän pikkudebatti ollut tässä. Ei ole itselleni mitenkään uusi ilmiö tämä, kun kaksinaismoralisti ei tunnista kaksinaismoralismiaan. Kaltaisesi kanssa väitteleminen on ajantuhlausta.

Ymmärrän kyllä, että luovutat. Mutta ihan jatkoa ajatellen mietipä vähän. Henkilö a on ylipainoinen ja kuormittaa terveydenhuoltoa OMIEN terveyshaittojen vuoksi. Henkilö b laiminlyö koronasuositukset ja altistaa /tartuttaa x määrän ihmisiä, joista osa voi sairastua taudin vakavaan muotoon. Ehkä toi miettiminen voi auttaa sua jatkossa.

No jatketaan vielä rautalangan vääntämistä yhden kommentin verran, mutta tällä tuskin saa kaksinaismoralistisia silmiäsi aukenemaan.

Henkilö a vaarantaa muiden terveydenhoidon, kun on välinpitämättömästi hommannut itselleen terveysvaivoja.

Tiedän, et ymmärrä vieläkään.

Rautalankasi ei päde, mutta siihen mistä syytät "kaksinaismoralistia", syyllistyt kyllä itse. Et pysty hyväksymään sitä tosiasiaa, että yksi ihminen tarvitsee yhden ihmisen verran hoitoa. Useampi tarvitsee tietysti enemmän. Joten koronan tahallaan tartuttaja vie usean paikan ja mahdollisesti jopa teho-osastolta, jonka paikat on rajalliset. Sinulla se tässä on vaikea ajatella laatikkosi ulkopuolelle

Kukaan ei tartuta tahallaan koronaa. Tuollaisen väittäminen on keskustelun kärjistämistä, ja se taas ei johda mihinkään hyvään itse koronantorjunnan kannalta.

Vierailija
160/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskittomuus on persujen hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi