Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero koska mies ei saa riittävästi huomiota?

Vierailija
28.03.2021 |

Se tavallinen tarina: oltiin pitkään yhdessä, mentiin naimisiin ja saatiin lapsi. No kävikin niin että vauva nukkui todella huonosti ja yöheräämiset uuvutti minut täysin. En ole vieläkään niistä toipunut vaan olen edelleen todella väsynyt vaikka lapsi on jo kolme. Mies ei ole juurikaan halunnut hoitaa lasta varsinkaan vauvana, minun aika menee päiväkotikuljetuksiin, töihin, kotitöihin, ruoanlaittoon ja lapsesta huolehtimiseen, vapaa-aikaa ei esim harrastuksiin jää yhtään. Mieskin kyllä tekee töitä ja kotitöitä kuten minäkin mutta hänellä on vapaa-aikaa paljon enemmän ja ehtii harrastaakin.

Mies haluaa nyt erota koska hän ei saa minulta huomiota. Sanoo että ei ole vuosiin saanut. Eikä halua olla sellaisessa parisuhteessa jossa ei saa huomiota. No ymmärrän tämän. Mutta kun ei minulla ole aikaa antaa niin paljon huomiota, olen koko ajan kiinni omissa töissäni, lapsessa ja kotitöissä. Se ei miehelle kelpaa että annan huomiota samalla kun täytän tiskikonetta. Kaadun iltaisin väsyneenä sänkyyn kun olen saanut kaiken tehtyä ja nukahdan heti, en jaksa iltamyöhällä enää valvoa huomioimassa miestä kun olen niin väsynyt ja aamulla aina aikainen herätys.

Olen pettynyt ja katkera että mies aikoo tästä nyt lähteä huomion vähyyden takia. Tein parhaani sen minkä jaksoin. Ahdistaa. Ei sitten kai perheellä ollutkaan väliä :( . Miten tästä selviää?

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa lapsellinen mies. Anna miehen mennä hakemaan sitä huomiotaan muilta naisilta. Tulee vielä kylmää kyytiä hänelle, mutta se ei ole sinun ongelmasi.

Olisitko itse parisuhteessa, jossa ainoa tehtäväsi on käydä töissä ja kantaa kotiin rahaa? 

Auttaisiko pysymään suhteessa, jos tehtäviäsi olisikim käydä töissä, kantaa kotiin rahaa, tehdä kotityöt ja hoitaa yksin yhteinen lapsi?

Luepa se aloitus uudelleen 

Niin, siinä nainen kertoo olevansa liian väsynyt ja työllistetty miehen huomioimiseen, koska käy töissä, huolehtii lapsen päiväkotikuskauksista, huolehtii lähes yksin lapsesta vapaa-ajat sekä tekee kotitöitä.

Jos mies käy töissä, tekee osan kotitöistä ja harrastaa, niin ei ihmekään, jos hänelle virtaa "huomioimiseen" riittää enemmän.

Vierailija
22/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko keskustelleet ja oletko sanonut nämä asiat hänelle? Mitä hän sanoi syyksi siihen että yhteisen lapsen saaminen ei sitten saanutkaan häntä lapsesta huolehtimaan? Entä oletteko käynyt jo pariterapiassa?

Tee vaikka Excel ajankäytöstäsi johon on laskettu 9 tunnin yöunet ja omaa aikaa sinulle yhtä paljon kun miehelle, se selventänee miehelle että vuorokaudessa ei ole 28 tuntia jotka jo nyt tarvitsisit ennen kuin miehen huomioiminen edes pääsee Exceliin.

Voi tosin olla että ei kiinnosta. Jos eroatte, eroatte siksi että mies ei kyennyt ottamaan vastuuta koko perheensä hyvinvoinnista vaan jäi kaivelemaan omaa napaansa.

Olen sanonut monta kertaa. Ja kirjoittanut sähköpostillakin. Ei hän niihin asioihin vastaa mitään, ei varmaan osaa. Tai sitten häntä ei kiinnosta faktat. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyseessä vain ole, ettei miehestä ollut isäksi. Lapsiperhe-elämä ahdistaa ja sinä olet syntipukki.

Vierailija
24/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on jo toinen. Tämä on vain tekosyy jota käyttää että saisit huonon omatunnon.

Vaikka tämä naisten ikuisuusdefenssi olisikin totta, niin ihan on aloittaja itse sen sinne toisen naisen sänkyyn ajanut 

Mitä minun olisi sinun mielestä pitänyt sitten tehdä toisin ja millä ajalla ja energialla?

Ehkä jättää lapsi huolehtimatta ja huomioida vain miestä...?

Ap

Älä jaksa olla lapsellinen. Sinun olisi pitänyt antaa myös isälle ja lapselle tilaa, eikä omia lasta kokonaan itsellesi.

Vierailija
25/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen mennä jos haluaa. Saat aikaa levätä kun lapsi on isällään.

Vierailija
26/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on jo toinen. Tämä on vain tekosyy jota käyttää että saisit huonon omatunnon.

Vaikka tämä naisten ikuisuusdefenssi olisikin totta, niin ihan on aloittaja itse sen sinne toisen naisen sänkyyn ajanut 

Mitä minun olisi sinun mielestä pitänyt sitten tehdä toisin ja millä ajalla ja energialla?

Ap

Älä jaksa olla lapsellinen. Sinun olisi pitänyt antaa myös isälle ja lapselle tilaa, eikä omia lasta kokonaan itsellesi.

Hehe, aina laiska mies tekosyyn tekemättömyydelleen keksii.

Vierailija
27/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Omia? Pyysin ja pyysin ja pyysin että hän hoitaisi lasta jotta pääsisin välillä harrastuksiini. Pyysin siitä saakka kun lapsi oli 6 vk, ekat viikot meni synnytyksestä toipumiseen fyysisesti. Ap

Vierailija
28/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hyvin usein lapsiarjessa unohdetaan hoitaa myös sitä parisuhdetta. Sen ei pitäisi olla itsestäänselvyys, huomioida pitäisi molemmat osapuolet. Onko mies huomioinut sinua, vai odottaako hän vaan että sinä huomioit häntä. Oletteko puhuneet?

Vierailija
29/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kuin olisit yh jo nyt. Eroa ihmeessä. Miksi itse olet miehen kanssa edelleen kun elämänne on tuollaista? Ymmärrän hyvin että väsyttää.

Vierailija
30/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkä ikäinen se lapsi on? Käyt kuitenkin töissäkin?

Yksikään lapsi ei tarvitse 24/7 huomiota. 

Vierailija
31/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä. Itse sain paljon paheksuntaan, kun kävin salilla, lenkkeilin, tapasin kavereita ja joka toinen viikonloppu nukuttiin miehen kanssa eri huoneissa niin, että toinen nukkui lapsen kanssa.

Arvatkaa oliko ne isejä ketkä paheksui? No, ei ollut vaan toisen äidit...

Vierailija
32/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa todella huonolta isältä ja kumppanilta. Et ap ehkä väsymykseltäsi ole tajunnut vielä erota, mutta nyt on sen aika. Ihanaa, että mies lähtee oma-aloitteisesti eikä heittäydy hankalaksi.

Vierailija
33/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, hyvin usein lapsiarjessa unohdetaan hoitaa myös sitä parisuhdetta. Sen ei pitäisi olla itsestäänselvyys, huomioida pitäisi molemmat osapuolet. Onko mies huomioinut sinua, vai odottaako hän vaan että sinä huomioit häntä. Oletteko puhuneet?

Ollaan puhuttu monestikin. Miehen mielestä hän huomioi minua joka päivä tekemällä kotitöitä ja maksamalla elämistämme. En vain tajua että miksi hän olettaa sen riittävän huomioksi minulle kun hänellekään ei riitä että lautan rahani perheeseemme ja teen kotitöitä. Minä tosin en ole valittanut huomion puutteesta, hän on. Olen kyllä pyytänyt huomioimistani niin että pääsisin niihin harrastuksiini mutta se ei miehelle käy (koska ei kuulemma ehdi eikä jaksa olla sitä vertaa lapsen kanssa että pääsisin välillä pariksi tunniksi). Ap

Vierailija
34/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa lapsellinen mies. Anna miehen mennä hakemaan sitä huomiotaan muilta naisilta. Tulee vielä kylmää kyytiä hänelle, mutta se ei ole sinun ongelmasi.

Olisitko itse parisuhteessa, jossa ainoa tehtäväsi on käydä töissä ja kantaa kotiin rahaa? 

Noiden lisäksi pitäisi osata vielä helliä ja hemmotella vaimoa ja olla isä lapselle. Useille tietämilleni miehille se on se heidän elämän sisältö josta nauttivat ja mitä haluavat tehdä. Tietysti jos ei kykene tunneyhteyteen ja keskustelemaan omassa perheessä niin jättäähän se varmasti kylmäksi. Silloin kuitenkin kannattaisi käydä psykologin luona juttelemassa asiasta ennen kuin yrittää hylätä vaimon ja lapsen.

Vierailija
35/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Omia? Pyysin ja pyysin ja pyysin että hän hoitaisi lasta jotta pääsisin välillä harrastuksiini. Pyysin siitä saakka kun lapsi oli 6 vk, ekat viikot meni synnytyksestä toipumiseen fyysisesti. Ap

Niin pyysit, etkä toiminut. Olisko isä jättänyt lapsen hoitamatta, kun olisit vaan lähtenyt sinne harrastukseen?

Vierailija
36/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkä ikäinen se lapsi on? Käyt kuitenkin töissäkin?

Yksikään lapsi ei tarvitse 24/7 huomiota. 

Lapsi on kolme. Eikä hän tietenkään saa 24/7 huomiotani kun olen osan ajasta töissä, osan ajasta kuskaan häntä päiväkotiin ja takaisin, osan ajasta teen kotitöitä, osan ajasta ruokaa jne. Menen nukkumaan melko pian sen jälkeen kun lapsi on nukahtanut iltaisin koska olen niin väsynyt ja herätys aikaisin. Ap

Vierailija
37/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli mies ei itsekään huomioi mitenkään ap:tä.

Itsekäs märisijä, joka ehdottomasti kannattaa ulkoistaa kotitaloudesta vielä, kun suostuu lähtemään.

Vierailija
38/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen nainen. Minulla on ollut 3 lasta 4v välein tehty. Meillä on ollut joka päivä halailua ja pusuttelua. Ja viikottain seksiä. Olen käynyt myös aina töissä. Tehnyt täyttä päivää.

Vierailija
39/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin pyysit, etkä toiminut. Olisko isä jättänyt lapsen hoitamatta, kun olisit vaan lähtenyt sinne harrastukseen?

Mun ex oli vastaavan tyylinen. Kun lähdin harrastamaan, kosti sen huudattamalla lasta. On sen takia ex.

Vierailija
40/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olit siis passiivisena tilanteen vietävissä, etkä ottanut sitä omaa aikaasi? Itselleni ei ollut edes vaihtoehto tuo pyytäminen vaan se oli itsestään selvää, että isäkin on tasavertainen vanhempi, jolla on samat vastuut ja velvollisuudet. Isä ja lapsi oli ekana kotiutumispäivänä kahdestaan kun kävin kevyellä lenkillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän