Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha olo abortista vieläkin

Vierailija
28.03.2021 |

Tehtiin lääkkeellisesti lokakuun alussa, ekan tabletin saadessani viikkoja oli 6+2. En halunnut lasta, joten ratkaisu oli sikäli oikea. Tunnen kuitenkin syyllisyyttä, häpeää ja ruoskin itseäni - eniten harmittaa se, että tulin raskaaksi oman huolimattomuuden takia.

Viime aikoina on tullut myös outoja ristiriitaisia tunteita ja ajatuksia. En halunnut lasta mutta ehkä jossain toisissa olosuhteissa olin voinut haluta... Tunnen menettäneeni jotain ja jääneeni jostain paitsi. Jotain kateuden ja katkeruuden tunteitani tähän liittyy: asiaan osallisella miehellä on lapsia ennestään, ja huomaan tuntevani kateuden tunnetta hänen lastensa äitiä kohtaan.

Emme seurustele enää. Erosimme, ja tein positiivisen raskaustestin viikkoa myöhemmin. Mies on ollut kyllä tukena mutta ei oikein jaksa mielialanvaihtelujani. Nyt ei kaveruuskaan siis oikein onnistu.

Minulla on muutenkin kaikenlaista stressaavaa meneillään, ja viime syksyn tapahtumat kummittelevat koko ajan taustalla, vaikka näennäisen toimintakykyinen olenkin.

Vertaistukea?

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et huolehtinut ehkäisystä? Häpeäisit. 

Joo, häpeän kyllä ja paljon. 

- ap

Vierailija
142/146 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kaikilla murhaajilla on pohjaton häpeä ja katumus josta ei oikein koskaan pääse eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit teknisen päätöksen oikeaan aikaan. Siitä vain eteenpäin ja tsemppiä.

Vierailija
144/146 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit teknisen päätöksen oikeaan aikaan. Siitä vain eteenpäin ja tsemppiä.

Mitä tarkoitat teknisellä päätöksellä?

Vierailija
145/146 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että kaikilla murhaajilla on pohjaton häpeä ja katumus josta ei oikein koskaan pääse eroon.

Tuliko sinulle tuosta kommentista hyvä olo?

- ap

Vierailija
146/146 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikella kunnioituksella, en ymmärrä tätä karmeaa syyllisyyttä&tuskaa mitä kaikki muka saavat abortoinnin jälkeen. Olisitte iloisia että tämä on täällä vielä mahdollista, monissa maissa ei ole ja naiset kärsivät. Mitä ihmeen syyllisyyttä pitää potea siitä että poistaa alkion jota ei edes toivonut. Ihan kun ei voisi tehdä uutta lasta ikinä sen jälkeen(tämä ei tietenkään koske niitä joilla on vaikeuksia tulla raskaaksi etc) Mitä jos mitä jos...turha sitä on jossitella, olisit iloinen että olet hengissä ja terve. 

Tutkitusti suurinosa abortintekijöistä EI koe mitään syyllisyyttä ja tuskaa. Se on myytti, jota naisvihaajat ylläpitävät.

Hyvä, jos suurin osa ei koe syyllisyyttä. Minä kuitenkin koen syyllisyyttä (raskaaksi tulemisesta).

Väitän, että aborttiprosessi on epämiellyttävä niillekin, jotka eivät tunne syyllisyyttä. Tilanne ja odottelu on yksinkertaisesti hermojaraastavaa ja kamalaa, vaikka abortin saakin Suomessa helposti. 

En siis suosittele tuohon tilanteeseen joutumista kenellekään. 

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme