Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pala sydämestä - uusi sarja lastensuojelusta Ylellä, onko kukaan kattonut?

Vierailija
28.03.2021 |

Itse oon bingettänyt melkein koko tuotantokauden jo, tykkäsin tosi paljon. Ilmeisesti sarja myös kuvaa suht hyvin lastensuojelun todellisuuttaa, eikä ole ylidramatisoitu tapahtumia ja tilanteita kauheesti. Mitä muut on tykänny?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katsoin ilmeisesti tarkkaan, kun tässä on ihmetelty sitä ja tätä, ja itselle ne asiat oli ihan selviä. Kuten se Ritan ja hänen pomonsa suhde. Tai että se tyttönen, joka sai lapsen, sanoi olevansa mökillä isänsä kanssa. No eihän se mikään isä ollut, vaan naimisissa oleva miesystävä. Joku ihmetteli, miten jollakin sossulla on varaa sellaiseen asuntoon. No se minulta meni ohi, kenen asunto se oli, mutta sisustus oli sen näköinen, että näytti kuin olisi jokin museo, eli jotain vanhan ihmisen perintöä. Hieno sarja se oli kokonaisuutena. Itseäni häiritsi lähinnä juonen ja sarjan kokonaisuuden kannalta ihan mitättömät asiat, kuten se, että se Rita kulki sarjassa päivä-tai viikkotolkulla samoissa vaatteissa, eikä hänen nähty syövänkään mitään. Jotenkin sellaista päähenkilön normaalia elämää saisi olla myös mukana sarjassa.

Tyttönen odottaa lasta aikuiselle/ perheelliselle miehelle.

Eikös se ole sama asia kuin naimisissa oleva miesystävä

Vierailija
62/76 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt, sekava ja epäuskottava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ok tähän asti, en ole katsonut loppuun. Mutta miten sossun tädillä on varaa miljoonakämppään Helsingissä?  Viskiä kristallilasista rankan päivän päätteeksi?

Ei ole ainakaan omalla palkalla ostettu, sen voin vannoa. Kenties perintönä saanut?

Vierailija
64/76 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ok tähän asti, en ole katsonut loppuun. Mutta miten sossun tädillä on varaa miljoonakämppään Helsingissä?  Viskiä kristallilasista rankan päivän päätteeksi?

Tienaahan sossu nelisen tonnia kuussa. Toinen koulutettu todennäköisesti puolisona, todennäköisesti paremmilla tuloilla. Kyllä sillä asuntolainaa makselee, moni sijoitusasuntojaankin. Ja näin sossun tätinä voin kertoa, että osuu niitä perintöjä meillekin siinä missä muillekin.

Ei tienaa läheskään kaikki. Monissa kunnissa liikutaan vielä reippaasti alle 3500 euron kuukausipalkoissa.

Vierailija
65/76 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut kuin vasta puolet jaksoista, mutta sossuna mun silmään pisti muutama juttu, joka häiritsee:

- sossu panee asiakaslapsen isää

Näitä kyllä tapahtuu ja ihmettelen, jos et ole sossuna törmännyt. Itse olen työskennellyt yli 10 vuotta nuortenkodeissa kolmessa eri kaupungissa, ja jo 3 työkaveria saanut sillä välin kenkää, koska on pannut nuorten kanssa. Sen lisäksi on epävakaita ohjaajia, jotka keikuttelevat peppua nuorille ja flirttailevat ja yksi oli polttanut kannabista nuorten kanssa vapaa-ajallaan, mutta eivät vielä riko konkreettisesti rajoja, joista voisi suoraan antaa kenkää. Ihan hirveä tilanne ja ahdistavaa, että tätä tapahtuu niin paljon.

Täysin uutta minulle. Olen ollut laitostyössä 20 vuotta enkä ole törmännyt tai kuullut koskaan vastaavaa. En sano sitä, etteikö noin olisi tapahtunut. Ihmettelen vain sitä, että olet noin monta tapausta kohdannut. Ps. Olen jatko-opiskellut ja sossu nyt eli tämä ei ole mikään ohjaajien puolutuspuheenvuoro vaan oma kokemus pitkästä työhistoriastani.

Vierailija
66/76 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut kuin vasta puolet jaksoista, mutta sossuna mun silmään pisti muutama juttu, joka häiritsee:

Näitä kyllä tapahtuu ja ihmettelen, jos et ole sossuna törmännyt. Itse olen työskennellyt yli 10 vuotta nuortenkodeissa kolmessa eri kaupungissa, ja jo 3 työkaveria saanut sillä välin kenkää, koska on pannut nuorten kanssa. Sen lisäksi on epävakaita ohjaajia, jotka keikuttelevat peppua nuorille ja flirttailevat ja yksi oli polttanut kannabista nuorten kanssa vapaa-ajallaan, mutta eivät vielä riko konkreettisesti rajoja, joista voisi suoraan antaa kenkää. Ihan hirveä tilanne ja ahdistavaa, että tätä tapahtuu niin paljon.

Täysin uutta minulle. Olen ollut laitostyössä 20 vuotta enkä ole törmännyt tai kuullut koskaan vastaavaa. En sano sitä, etteikö noin olisi tapahtunut. Ihmettelen vain sitä, että olet noin monta tapausta kohdannut. Ps. Olen jatko-opiskellut ja sossu nyt eli tämä ei ole mikään ohjaajien puolutuspuheenvuoro vaan oma kokemus pitkästä työhistoriastani.

Veikkaan, että nuorten pariin työskentelemään hakeutuu enemmän epävakaita ihmisiä, joilla on omia ongelmia. Siksi varmaan olen tässä työssä nuorten kanssa törmännyt niin moneen tapaukseen. Joskus ahdistaa kollegat niin, että tekisi mieli lopettaa, mutta toisaalta nuorilla olisi edes yksi (suht) täysipäinen ohjaaja :D Toki pitää sanoa, että reilusti suurin osa ohjaajista on upeita, työteliäitä ja heillä on hyvä moraali. Marginaalitapauksia kuitenkin ne pilveä polttelevat ja asiakkaisiin rakastuvat sossut.

T. se jolle vastasit

Vierailija
67/76 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden pohjoismaiden sarjat ovat loogisempia ja siten kiinnostavampia.

Vierailija
68/76 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että nuorten pariin työskentelemään hakeutuu enemmän epävakaita ihmisiä, joilla on omia ongelmia. Siksi varmaan olen tässä työssä nuorten kanssa törmännyt niin moneen tapaukseen. Joskus ahdistaa kollegat niin, että tekisi mieli lopettaa, mutta toisaalta nuorilla olisi edes yksi (suht) täysipäinen ohjaaja :D Toki pitää sanoa, että reilusti suurin osa ohjaajista on upeita, työteliäitä ja heillä on hyvä moraali. Marginaalitapauksia kuitenkin ne pilveä polttelevat ja asiakkaisiin rakastuvat sossut.

T. se jolle vastasit

Niin aivan, eli ohjaajat, ei sossut. Ihan eri asia.

Vierailija
69/76 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti kirjotettu, ohjattu ja näytelty. Aihe vaatisi parempaa!

Vierailija
70/76 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnesekava sossu juoksee pitkin öitä omalla ajallaan pitkin metsiä?

Huisia kamaa.

Taas meni metsään...

Vierailija
71/76 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. se jolle vastasit

No ei ne mitään sossuja ole, jotka nuorisokodeissa työskentelevät, välillä puhut ohjaajista ja välillä sossuista. Koulutustausta on aivan eri. Vaikuttaako tämä sitten vai ei, mutta sosiaalityöntekijöillä on paljon vastuuta asiakkaistaan ja myös ymmärrystä tästä vastuusta ja sen tuomista velvollisuuksista yleisesti.

Vierailija
72/76 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kuvattu onko tietoa.... kiinnostaisi tietää 

Vierailija
73/76 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintö.

Vierailija
74/76 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäköhän ikäinen Saimi Kahri on? Luulen myös että tulevaisuuden kasvo. Niin kaunis ja rankka rooli, mutta hyvin veti. Lotta Lehtikarin muistan kotikadun Mimminä, ei voi valittaa hänenkään suoritustaan. Niina Koponenkin parempi tässä kuin Putouksessa 👍

Olisikohan 00-syntynyt 🤔 Ainakin ylioppilaaksi on päässyt ilmeisesti vuonna 2019.

Sittenhän Saimi Kahri on samanikäinen kuin  Toni Nikka.

Toni Nikka on 00-syntynyt.

Vierailija
75/76 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykännyt, sekava ja epäuskottava

Eivät tuon sarjan muutkaan näyttelijätkään sen uskottavampia ole...

Vierailija
76/76 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni oli ennen lastensuojussa töissä (sosionomi). Ihan tarpeeksi kuulu juttuja häneltä. Siis niin, että henkilöitä/paikkoja ei pystyisi mitenkään tunnistamaan, vain ympäripyöreästi...

Oli ennen eli saiko potkut ja syytteet virkavirheestä? Vaitiolovelvollisuuden rikkominen on rikos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan