Pala sydämestä - uusi sarja lastensuojelusta Ylellä, onko kukaan kattonut?
Itse oon bingettänyt melkein koko tuotantokauden jo, tykkäsin tosi paljon. Ilmeisesti sarja myös kuvaa suht hyvin lastensuojelun todellisuuttaa, eikä ole ylidramatisoitu tapahtumia ja tilanteita kauheesti. Mitä muut on tykänny?
Kommentit (76)
En tykännyt, sekava ja epäuskottava
Vierailija kirjoitti:
Aivan ok tähän asti, en ole katsonut loppuun. Mutta miten sossun tädillä on varaa miljoonakämppään Helsingissä? Viskiä kristallilasista rankan päivän päätteeksi?
Ei ole ainakaan omalla palkalla ostettu, sen voin vannoa. Kenties perintönä saanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan ok tähän asti, en ole katsonut loppuun. Mutta miten sossun tädillä on varaa miljoonakämppään Helsingissä? Viskiä kristallilasista rankan päivän päätteeksi?
Tienaahan sossu nelisen tonnia kuussa. Toinen koulutettu todennäköisesti puolisona, todennäköisesti paremmilla tuloilla. Kyllä sillä asuntolainaa makselee, moni sijoitusasuntojaankin. Ja näin sossun tätinä voin kertoa, että osuu niitä perintöjä meillekin siinä missä muillekin.
Ei tienaa läheskään kaikki. Monissa kunnissa liikutaan vielä reippaasti alle 3500 euron kuukausipalkoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole katsonut kuin vasta puolet jaksoista, mutta sossuna mun silmään pisti muutama juttu, joka häiritsee:
- sossu panee asiakaslapsen isää
Näitä kyllä tapahtuu ja ihmettelen, jos et ole sossuna törmännyt. Itse olen työskennellyt yli 10 vuotta nuortenkodeissa kolmessa eri kaupungissa, ja jo 3 työkaveria saanut sillä välin kenkää, koska on pannut nuorten kanssa. Sen lisäksi on epävakaita ohjaajia, jotka keikuttelevat peppua nuorille ja flirttailevat ja yksi oli polttanut kannabista nuorten kanssa vapaa-ajallaan, mutta eivät vielä riko konkreettisesti rajoja, joista voisi suoraan antaa kenkää. Ihan hirveä tilanne ja ahdistavaa, että tätä tapahtuu niin paljon.
Täysin uutta minulle. Olen ollut laitostyössä 20 vuotta enkä ole törmännyt tai kuullut koskaan vastaavaa. En sano sitä, etteikö noin olisi tapahtunut. Ihmettelen vain sitä, että olet noin monta tapausta kohdannut. Ps. Olen jatko-opiskellut ja sossu nyt eli tämä ei ole mikään ohjaajien puolutuspuheenvuoro vaan oma kokemus pitkästä työhistoriastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole katsonut kuin vasta puolet jaksoista, mutta sossuna mun silmään pisti muutama juttu, joka häiritsee:
Näitä kyllä tapahtuu ja ihmettelen, jos et ole sossuna törmännyt. Itse olen työskennellyt yli 10 vuotta nuortenkodeissa kolmessa eri kaupungissa, ja jo 3 työkaveria saanut sillä välin kenkää, koska on pannut nuorten kanssa. Sen lisäksi on epävakaita ohjaajia, jotka keikuttelevat peppua nuorille ja flirttailevat ja yksi oli polttanut kannabista nuorten kanssa vapaa-ajallaan, mutta eivät vielä riko konkreettisesti rajoja, joista voisi suoraan antaa kenkää. Ihan hirveä tilanne ja ahdistavaa, että tätä tapahtuu niin paljon.
Täysin uutta minulle. Olen ollut laitostyössä 20 vuotta enkä ole törmännyt tai kuullut koskaan vastaavaa. En sano sitä, etteikö noin olisi tapahtunut. Ihmettelen vain sitä, että olet noin monta tapausta kohdannut. Ps. Olen jatko-opiskellut ja sossu nyt eli tämä ei ole mikään ohjaajien puolutuspuheenvuoro vaan oma kokemus pitkästä työhistoriastani.
Veikkaan, että nuorten pariin työskentelemään hakeutuu enemmän epävakaita ihmisiä, joilla on omia ongelmia. Siksi varmaan olen tässä työssä nuorten kanssa törmännyt niin moneen tapaukseen. Joskus ahdistaa kollegat niin, että tekisi mieli lopettaa, mutta toisaalta nuorilla olisi edes yksi (suht) täysipäinen ohjaaja :D Toki pitää sanoa, että reilusti suurin osa ohjaajista on upeita, työteliäitä ja heillä on hyvä moraali. Marginaalitapauksia kuitenkin ne pilveä polttelevat ja asiakkaisiin rakastuvat sossut.
T. se jolle vastasit
Muiden pohjoismaiden sarjat ovat loogisempia ja siten kiinnostavampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että nuorten pariin työskentelemään hakeutuu enemmän epävakaita ihmisiä, joilla on omia ongelmia. Siksi varmaan olen tässä työssä nuorten kanssa törmännyt niin moneen tapaukseen. Joskus ahdistaa kollegat niin, että tekisi mieli lopettaa, mutta toisaalta nuorilla olisi edes yksi (suht) täysipäinen ohjaaja :D Toki pitää sanoa, että reilusti suurin osa ohjaajista on upeita, työteliäitä ja heillä on hyvä moraali. Marginaalitapauksia kuitenkin ne pilveä polttelevat ja asiakkaisiin rakastuvat sossut.
T. se jolle vastasit
Niin aivan, eli ohjaajat, ei sossut. Ihan eri asia.
Huonosti kirjotettu, ohjattu ja näytelty. Aihe vaatisi parempaa!
Tunnesekava sossu juoksee pitkin öitä omalla ajallaan pitkin metsiä?
Huisia kamaa.
Taas meni metsään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. se jolle vastasit
No ei ne mitään sossuja ole, jotka nuorisokodeissa työskentelevät, välillä puhut ohjaajista ja välillä sossuista. Koulutustausta on aivan eri. Vaikuttaako tämä sitten vai ei, mutta sosiaalityöntekijöillä on paljon vastuuta asiakkaistaan ja myös ymmärrystä tästä vastuusta ja sen tuomista velvollisuuksista yleisesti.
Missä kuvattu onko tietoa.... kiinnostaisi tietää
Vierailija kirjoitti:
Perintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäköhän ikäinen Saimi Kahri on? Luulen myös että tulevaisuuden kasvo. Niin kaunis ja rankka rooli, mutta hyvin veti. Lotta Lehtikarin muistan kotikadun Mimminä, ei voi valittaa hänenkään suoritustaan. Niina Koponenkin parempi tässä kuin Putouksessa 👍
Olisikohan 00-syntynyt 🤔 Ainakin ylioppilaaksi on päässyt ilmeisesti vuonna 2019.
Sittenhän Saimi Kahri on samanikäinen kuin Toni Nikka.
Toni Nikka on 00-syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
En tykännyt, sekava ja epäuskottava
Eivät tuon sarjan muutkaan näyttelijätkään sen uskottavampia ole...
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni oli ennen lastensuojussa töissä (sosionomi). Ihan tarpeeksi kuulu juttuja häneltä. Siis niin, että henkilöitä/paikkoja ei pystyisi mitenkään tunnistamaan, vain ympäripyöreästi...
Oli ennen eli saiko potkut ja syytteet virkavirheestä? Vaitiolovelvollisuuden rikkominen on rikos.
Eikös se ole sama asia kuin naimisissa oleva miesystävä