Pala sydämestä - uusi sarja lastensuojelusta Ylellä, onko kukaan kattonut?
Itse oon bingettänyt melkein koko tuotantokauden jo, tykkäsin tosi paljon. Ilmeisesti sarja myös kuvaa suht hyvin lastensuojelun todellisuuttaa, eikä ole ylidramatisoitu tapahtumia ja tilanteita kauheesti. Mitä muut on tykänny?
Kommentit (76)
Martin Bahne! Alkuvoimaa Projektori-ryhmästä.
Upea sarja, tälle toivon jatkoa. Saimi loistava näyttelijän alku.
Ainut minua häiritsevä asia oli se Lauran mies. Jotenkin huonosti näytelty tai kirjoitettu rooli, ihan epäuskottava lässyttäjä. Tämän palstan määkivä mies tuli mieleen. ”Lauraaaa, ne on meidän kavereita”
Mua ja mietityttämään, mikä toimenpide sille Jasminille tehtiin silloin kun vauvalla oli verenmyrkytys. Siirsikö ne äidistä verta tai jotain vasta-aineita?
Vierailija kirjoitti:
Mua ja mietityttämään, mikä toimenpide sille Jasminille tehtiin silloin kun vauvalla oli verenmyrkytys. Siirsikö ne äidistä verta tai jotain vasta-aineita?
Minuakin kiinnostaisi tietää! Jäi sekin ikään kuin kesken.
En ole katsonut kuin vasta puolet jaksoista, mutta sossuna mun silmään pisti muutama juttu, joka häiritsee:
- sossu panee asiakaslapsen isää
- virka-aikana työtä tekevä sossu lähtee yöllä työkeikalle
- sossu lupaa pitää työpuhelimensa auki viikonloppuna, jotta asiakas voi soittaa.
- sossu tulee asiakaslapsen äidin pahoinpitelemäksi, muttei tee rikosilmoitusta
- sossu majoittaa asiakaslapsen ja tämän isän mökilleen
Vierailija kirjoitti:
En ole katsonut kuin vasta puolet jaksoista, mutta sossuna mun silmään pisti muutama juttu, joka häiritsee:
Näitä kyllä tapahtuu ja ihmettelen, jos et ole sossuna törmännyt. Itse olen työskennellyt yli 10 vuotta nuortenkodeissa kolmessa eri kaupungissa, ja jo 3 työkaveria saanut sillä välin kenkää, koska on pannut nuorten kanssa. Sen lisäksi on epävakaita ohjaajia, jotka keikuttelevat peppua nuorille ja flirttailevat ja yksi oli polttanut kannabista nuorten kanssa vapaa-ajallaan, mutta eivät vielä riko konkreettisesti rajoja, joista voisi suoraan antaa kenkää. Ihan hirveä tilanne ja ahdistavaa, että tätä tapahtuu niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kyllä tapahtuu ja ihmettelen, jos et ole sossuna törmännyt. Itse olen työskennellyt yli 10 vuotta nuortenkodeissa kolmessa eri kaupungissa, ja jo 3 työkaveria saanut sillä välin kenkää, koska on pannut nuorten kanssa. Sen lisäksi on epävakaita ohjaajia, jotka keikuttelevat peppua nuorille ja flirttailevat ja yksi oli polttanut kannabista nuorten kanssa vapaa-ajallaan, mutta eivät vielä riko konkreettisesti rajoja, joista voisi suoraan antaa kenkää. Ihan hirveä tilanne ja ahdistavaa, että tätä tapahtuu niin paljon.
Ohjaajia ym. lähihoitajia ja palkkatukityöläisiä varmasti onkin joo näissä, jotka rikkovat rajoja mutta puhuin nyt itse sosiaalityöntekijän näkökulmasta. En ole törmännyt vielä näin toimivaan sosiaalityöntekijään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjaajia ym. lähihoitajia ja palkkatukityöläisiä varmasti onkin joo näissä, jotka rikkovat rajoja mutta puhuin nyt itse sosiaalityöntekijän näkökulmasta. En ole törmännyt vielä näin toimivaan sosiaalityöntekijään.
Noh, minä olen, kuten yllä sanoin ja kolmeen eri tapaukseen. Aika naiivia väittää, että tapaukset ovat vain lähäreitä ja palkkatukilaisia, jos sinä et ole jossain kaupungin sossun katon alla tällaiseen törmännyt.
Ihan katsottava sarja, mutta liikaa dramatisointia ja ylilyöntejä, esim että yötä myöden tehdään töitä. Toki työajat varmasti paukkuu, mutta ei noin räikeästi. Luulis lastensuojelun arjesta saavan mielenkiintoista katsottavaa ilman ylilyöntejäkin. Olisin toivonut enemmän asiakastarinoita, nyt keskityttiin liikaa jonkun alkkisongelmaisen sossun oman elämän traumoihin. Toki nekin ongelmat liittyy lastensuojeluun, muttei nykypäivään
Mulle jäi epäselväksi ja vaivaamaan se tyttö siellä mökillä sen miehen kanssa. Kun eikös se tyttö sanonut puhelimessa sossulle olevansa isänsä kanssa? Ovatko siis isä ja tytär?!
Mielestäni paras suomalainen sarja pitkiin aikoihin. Hyvää draamaa pystytään näköjään tekemään ilman pyssyn pauketta ja takaa-ajoja ulvovin renkain. Loistavat näyttelijät.
Alalla työskentelevän silmään kyllä aika yli dramatisoitu.
Lähinnä tuo sossujen työn kuva.
katsoin ilmeisesti tarkkaan, kun tässä on ihmetelty sitä ja tätä, ja itselle ne asiat oli ihan selviä. Kuten se Ritan ja hänen pomonsa suhde. Tai että se tyttönen, joka sai lapsen, sanoi olevansa mökillä isänsä kanssa. No eihän se mikään isä ollut, vaan naimisissa oleva miesystävä. Joku ihmetteli, miten jollakin sossulla on varaa sellaiseen asuntoon. No se minulta meni ohi, kenen asunto se oli, mutta sisustus oli sen näköinen, että näytti kuin olisi jokin museo, eli jotain vanhan ihmisen perintöä. Hieno sarja se oli kokonaisuutena. Itseäni häiritsi lähinnä juonen ja sarjan kokonaisuuden kannalta ihan mitättömät asiat, kuten se, että se Rita kulki sarjassa päivä-tai viikkotolkulla samoissa vaatteissa, eikä hänen nähty syövänkään mitään. Jotenkin sellaista päähenkilön normaalia elämää saisi olla myös mukana sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan katsottava sarja, mutta liikaa dramatisointia ja ylilyöntejä, esim että yötä myöden tehdään töitä. Toki työajat varmasti paukkuu, mutta ei noin räikeästi. Luulis lastensuojelun arjesta saavan mielenkiintoista katsottavaa ilman ylilyöntejäkin. Olisin toivonut enemmän asiakastarinoita, nyt keskityttiin liikaa jonkun alkkisongelmaisen sossun oman elämän traumoihin. Toki nekin ongelmat liittyy lastensuojeluun, muttei nykypäivään
Samahan se on noissa poliisisarjoissa. Ei kai missään oikeassa elämässä ole niin, että pitää olla 20 tuntia vuorokaudessa töissä, tai soitetaan töihin kun olet nukkumassa tai on juhlat tms.
Vierailija kirjoitti:
katsoin ilmeisesti tarkkaan, kun tässä on ihmetelty sitä ja tätä, ja itselle ne asiat oli ihan selviä. Kuten se Ritan ja hänen pomonsa suhde. Tai että se tyttönen, joka sai lapsen, sanoi olevansa mökillä isänsä kanssa. No eihän se mikään isä ollut, vaan naimisissa oleva miesystävä. Joku ihmetteli, miten jollakin sossulla on varaa sellaiseen asuntoon. No se minulta meni ohi, kenen asunto se oli, mutta sisustus oli sen näköinen, että näytti kuin olisi jokin museo, eli jotain vanhan ihmisen perintöä. Hieno sarja se oli kokonaisuutena. Itseäni häiritsi lähinnä juonen ja sarjan kokonaisuuden kannalta ihan mitättömät asiat, kuten se, että se Rita kulki sarjassa päivä-tai viikkotolkulla samoissa vaatteissa, eikä hänen nähty syövänkään mitään. Jotenkin sellaista päähenkilön normaalia elämää saisi olla myös mukana sarjassa.
Kerran söivät Lauran kanssa autossa hampurilaista tms. Laura muistakseeni sanoi "syötäskö välillä". Ei Ritalla ole nälkä kun kessuttaa joka välissä. Mulla tuli Ritan tyylistä mieleen Columbo : D D
Miksi Rita polttaa tupakkaa koko ajan.
Näyttelijä ei osaa polttaa luotettavasti.. .
Vierailija kirjoitti:
Tyttönen odottaa lasta aikuiselle/ perheelliselle miehelle.
Osittain sekava tämä suomalaisnainen.
vrt tanskalaiseen " tyttö joka huusi sutta
Minusta homma läsähti siihen loppuratkaisuun. Tuntui liian epäuskottavalta ja irralliselta.
Muutoinkin paljon yliampuva yksityiskohtia. Ei oikeat sossut juoksentelee yöllä metsissä etsimässä kadonneita lapsia tai lähde vapaa ajalla pelastelemaan jotain huumenuorta kiipelistä..