Muistisairas äitini rokotettiin hoivakodissa kiellostani huolimatta
Kyseessä siis koronarokote, kuten varmaan jo arvasittekin. On ollut rokotteen jälkeen todella kipeä, korkea kuume jo neljättä päivää ja kauheaa ihottumaa ilmestynyt mm. kaulaan.
Mites tässä tulisi nyt toimia? Rikosilmoitus rokottajista?
Kommentit (69)
Minun läheiseni on muisti- ja mielisairas. Hänet on rokotettu. Olen hänen edunvalvojansa. Minulta ei kysytty.
Kyllä ihmettelen, miksi ei kysytty, ja toimiko hoitokoti oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä ei suoraan liity tähän aiheeseen; tämä rokotus on ilman lupaa on lievä asia kun jätetään keuhkokuumetta sairastava vanhus hoitamatta hoitokodissa. Isäni ei pystynyt nielemään antibioottia tabletteina, niin tehtiin päätös että ei enää hoideta ollenkaan. Sairaala ei ottanut vastaan, että olisi saanut suoneen antibioottina. Isäni kuoli. Omaisena on joutunut olemaan valppaana, että vanhus saa hoitoa. Vaikka olisi hoitokodissa, ei tarkoita, että hoidettaisiin sairauksia. Lääkäri tekee päätöksen , kuka jo joutaa kuolla pois. Kärsimystä ja kipua aiheuttaa vanhukselle hoitamaton tulehdus.
Jos olen niin huonossa kunnossa, että pääsen hoitokotiin, toivon kuolevani nopeaa keuhkokuumeeseen. Sinne kun pääsee, on jo puoliksi raato. En halua, että sellaista elämää pitkitetään. Keuhkokuume on vanhuksen lahja päästä pois.
Miksi olisit halunnut jatkas väkisin omaisesi elämää sairaana ja huonokuntoisrna hoidettavana
Vierailija kirjoitti:
Ap. En usko sinua.
Äitini 86 vuotias alzheimerpotilas on hoivakodissa. Häntä ei rokotettu, koska kieltäytyi. Henkilökunta ei tiedä ymmärsikö äitini mistä on kysymys, mutta väkisin ei rokotettu. Ehkä pelkäävät häntä, koska on purrut lääkäriä ja sylkenyt hoitajaa. Pantiin lepositeisiin joksikin aikaa.
Olen hänen edunvalvoja, mutta minun mielipiteeni ohitettiin.
Jos anhus on kovin hauras omainen keskutelee asiasta kääkärin kanssa ja lääkäri suosittelee tälläisissa tapauksissa skippaamaan rokotuksen.
Kyllä säälittää ikäihmiset, jotka joutuvat asumaan noissa laitoksissa. Ovat onnettomia jaturvattomia siellä, ovat toisten armoilla. Ja hoitajatkin... Eivät aina kohtele hyvin. Kuolema varmaan tulee jos kuume jatkuu.. Huolehdi hyvin hänestä, käy usein. Tsemppiä :)
Viidennessä istunnossaan 27.1.2021 Euroopan neuvoston parlamentaarinen kokous hyväksyi päätöslauselman 2361 englanninkielisen tekstin, joka ottaa kantaa koronarokotteisiin ja joka on otsikoitu seuraavasti: ”Covid-19 vaccines: ethical, legal and practical considerations”.
https://pace.coe.int/en/files/29004/html
Kohta 7.5.2.
“…use vaccination certificates only for their designated purpose of monitoring vaccine efficacy, potential side-effects and adverse events”.
Euroopan neuvosto velvoittaa siis huolehtimaan siitä, että turvallisia ja tehokkaita rokotteita on tarjolla kaikille, jotka niitä haluavat. Samalla EU:n tulee taata, että kansalaisia informoidaan siitä, että rokotus ei ole pakollinen, ja että ketään ei poliittisesti eikä sosiaalisesti eikä muutoinkaan painosteta ottamaan rokotetta, jolleivät itse sitä halua. EU:n tulee taata, että ketään ei syrjitä siksi, että ei ole ottanut rokotetta, on tällaisen ottamattomuuden peruste sitten terveydellinen tai haluttomuus sinänsä.
Tulee myös taata, ettei rokotteita koskevaa väärää eikä harhaanjohtavaa informaatiota edistetä. Tulee taata sekin, että rokotteita ja niiden sivuvaikutuksia koskeva informaatio sekä rokoteyhtiöiden sopimukset ovat läpinäkyvästi ja julkisesti tarkistettavissa. Merkittävä on tämäkin velvoite, jonka mukaan EU:n tulee taata, että rokotetodistuksia käytetään vain siihen tarkoitukseen, joka niillä on, eli rokotteen vaikutusten seurantaan. Rokotetodistuksia ei siis saa käyttää minkäänlaisen diskriminaation välineenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten luulet että hoitokodissa kukaan voisi olla asukkaana tai töissä jos kaikkia ei rokotettaisi? Sitä paitsi koronaan sairastuneen muistisairaan eristäminen on ihan hirveää... Parempi että rokote kaikilla.
Olet väärässä.
Ketään ei voi rokottaa pakosta. Ne ihmiset jotka eivät käsitä rokotuksesta yhtään mitään, niin niiden ihmisten omaisilta tai edunvalvojalta kysytään lupa rokotukseen.Jos lupaa ei anneta, henkilöä ei voida väkisin rokottaa. Nämä ovat säännöt ja näin sanoo laki.
Näin on. Mieheltäni kysyttiin äitinsä rokotuksesta. Hän on edunvalvoja.
Nyt joudut odottamaan sitä perintöä hieman kauemmin :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä täysin muistinsa menettäneitä, sänkyyn hoidettavia, vaipoissa makaavia ja syötettäviä rokotetaan? Olen vanhusten hoitaja ja en vaan ymmärrä, miksi 100 vuotias, hauras ihminen rokotetaan, kun työssäkäyvät odottavat vuoroaan. Itse en ole saanut rokotusta.
Jos olet oikeasti hoitaja, niin ymmärrät, mikä työmäärä tulee, jos laitoksessa vaikka kymmenen vanhusta saa koronan, ei heitä hoitamatta jätetä.
T.hoitsu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äitisi holhouksen alaisena / onko hänellä edunvalvoja? Jos ei, saa äitisi itse päättää, ottaako rokotuksen vai ei.
Kuten sanoin, äitini on muistisairas ja minä olen hänen edunvalvojansa. Ap
Haluat siis, että äitisi kuolee koronaan ja perit hänet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä ei suoraan liity tähän aiheeseen; tämä rokotus on ilman lupaa on lievä asia kun jätetään keuhkokuumetta sairastava vanhus hoitamatta hoitokodissa. Isäni ei pystynyt nielemään antibioottia tabletteina, niin tehtiin päätös että ei enää hoideta ollenkaan. Sairaala ei ottanut vastaan, että olisi saanut suoneen antibioottina. Isäni kuoli. Omaisena on joutunut olemaan valppaana, että vanhus saa hoitoa. Vaikka olisi hoitokodissa, ei tarkoita, että hoidettaisiin sairauksia. Lääkäri tekee päätöksen , kuka jo joutaa kuolla pois. Kärsimystä ja kipua aiheuttaa vanhukselle hoitamaton tulehdus.
Jos olen niin huonossa kunnossa, että pääsen hoitokotiin, toivon kuolevani nopeaa keuhkokuumeeseen. Sinne kun pääsee, on jo puoliksi raato. En halua, että sellaista elämää pitkitetään. Keuhkokuume on vanhuksen lahja päästä pois.
Miksi olisit halunnut jatkas väkisin omaisesi elämää sairaana ja huonokuntoisrna hoidettavana
Keuhkokuumeeseen ei välttämättä kuole nopeasti, kuten yleisesti luullaan. Tulehdus keuhkoissa hoitamattomana jyllää keuhkoissa niin pitkään, että keuhkot ovat loppu. Minun 16-vuotiaalta tytöltä hoidettiin tarkasti keuhkokuume ja seurattiin ettei tulehduspesäkkeitä enää jää. Vanhukset ovat tietysti eri asia, kun elämä alkaa jo takanapäin. Keuhkokuume toisensa perään tappaa lopulta. Tämä vanhus, vaikka ei yhteiskunnalle tuota mitään, voi olla ihmisarvo jonkun läheisenä: äitinä, isänä, mummina, ukkina jne. Kumpi sitten pahempi: jättää hoitamatta, josta seuraa kipuja vai yrittää vielä hoitaa. Lääkäri tekee lopulta päätöksen että ei enää hoideta, mutta silloin pitäisi huolehtia, että saa edes kipulääkkeitä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että rokotettiin.
oot mielisairas
Onneksi! Toivottavasti lätkäsevät sulle vielä vierailukiellon ja ottavat edunvalvonnan pois.
Taas osa niin v----mäisiä vastauskia että pahaa tekee.
"Pidä huoli hänestä ".
Onko vaikeaa keskustella asiallisesti ilman riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äitisi holhouksen alaisena / onko hänellä edunvalvoja? Jos ei, saa äitisi itse päättää, ottaako rokotuksen vai ei.
Kuten sanoin, äitini on muistisairas ja minä olen hänen edunvalvojansa. Ap
Haluat siis, että äitisi kuolee koronaan ja perit hänet?
Paras jos oisit vastaamatta ,
Ap olisi voinut ottaa äitinsä pois hoivakodista ja hoitaa häntä itse jos olisi oikeasti välittänyt äidistään.
Toivooko Ap nopeata perintöä ja on nyt pettynyt?
Toivottavasti apn äiti on ehtinyt ottaa Jeesuksen sydämmeensä, eikä siten joudu kadotukseen ja viettämään iäisyyttään Tulisessa järvessä!
Dokumenttia on kuinka pirteet rokotetut vanhukset kuolee kohta komplikaatioihin.
Kyseisessä hoivakodissa ei ollut kukaan kuollut aikoihin mutta rokottamisen jälkeen 10.