Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistisairas äitini rokotettiin hoivakodissa kiellostani huolimatta

Vierailija
27.03.2021 |

Kyseessä siis koronarokote, kuten varmaan jo arvasittekin. On ollut rokotteen jälkeen todella kipeä, korkea kuume jo neljättä päivää ja kauheaa ihottumaa ilmestynyt mm. kaulaan.

Mites tässä tulisi nyt toimia? Rikosilmoitus rokottajista?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan sivuutetaan hysteria tässä kohtaa niin hoitokoti on toiminut väärin toimiessaan vastoin edunvalvojan ilmoittamaa kantaa.

Vierailija
22/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä väkisin , ilman lupaa tapahtuu joka puolella, esim Seinäjoella sairaaloissa/hoivakodeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhus päättää itse, ottaako rokotteen, jos kykenee päättämään.

Jos ei kykene, lupa kysytään lähimmältä omaiselta. Ja jos sitä ei ole, niin henkilön edunvalvojalta.

Piikkiä ei pistetä yhteenkään ihmiseen Suomessa väkisin.

Ja vanhuksille ei ole pistetty ainakaan AstraZenecaa, vaan heidät on  rokotettu Pfizerillä tai Modernalla.

Ja miten on ap, annoitko luvan että äidillesi sai pistää influenssarokotteen syksyllä.

Olet pelkkä trolli ap, keksit tänne sairaita aloituksia, kun sulla ei ole muutakaan tekemistä lauantai-iltana.

Vierailija
24/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko äitisi holhouksen alaisena / onko hänellä edunvalvoja? Jos ei, saa äitisi itse päättää, ottaako rokotuksen vai ei.

Kuten sanoin, äitini on muistisairas ja minä olen hänen edunvalvojansa. Ap

Sanoit, että äitisi on muistisairas, muttet aiemmin sanonut olevasi hänen edunvalvojansa, mikä on tärkeä tieto tällaisia kyseltäessä. Kuullostat ikävältä viisastelijalta.

Vierailija
25/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et olisi halunnut, että rokotetaan ? Koronakuolema voi kuitenkin olla aika tuskallinen.

Saa nopeammin perinnön.

Vierailija
26/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairaanhoitaja ja olen rokottanut paljon muistisairaita vanhuksia. Aloitan pyytämällä asiakas selittämään minulle mikä korona on. Jos se sujuu hyvin (=ymmärtää mistä on kyse), kysyn haluaako ottaa rokotteen joka voi lievittää oireita jos taudin saa. Jos asiakas sanoo haluavansa rokotteen, käyn mahdolliset sivuvaikutukset läpi ja sen jälkeen asiakas (uudelleen) päättää ottaako rokotteen.

Jos asiakas ei ymmärrä asiaa, kysytään omaisen mielipide. Jos ei ole omaisia, lääkäri päättää.

Vierailija
27/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi on tilanteessa antanut luvan rokottaa, ei sinulla ole siihen mitään sanomista.

Sitä paitsi, onko äidilläsi edunvalvonta vai laajennettu edunvalvonta? Pelkällä edunvalvonnalla sinulla ei ole sanomista terveysasioihin.

Vierailija
28/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sairaanhoitaja ja olen rokottanut paljon muistisairaita vanhuksia. Aloitan pyytämällä asiakas selittämään minulle mikä korona on. Jos se sujuu hyvin (=ymmärtää mistä on kyse), kysyn haluaako ottaa rokotteen joka voi lievittää oireita jos taudin saa. Jos asiakas sanoo haluavansa rokotteen, käyn mahdolliset sivuvaikutukset läpi ja sen jälkeen asiakas (uudelleen) päättää ottaako rokotteen.

Jos asiakas ei ymmärrä asiaa, kysytään omaisen mielipide. Jos ei ole omaisia, lääkäri päättää.

Kerrotko myös rokotuksen mahdolliset haittavaikutukset, myös ne vakavat?

Kuinkakohan moni ihan ihan tavallinen kaduntallaaja muuten osaisi selittää mikä korona on.

Vierailija
29/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä oli hiljakkoin Lahdessa pakkorokotetusta 89v joka kieltäytyi rokotuksesta.

Rokottaminen on riski näin iäkkäälle.

Vierailija
30/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä läheinen (88v) kuoli pari päivää sen jälkeen kun sai Pfizerin rokotteen. Emme kyllä yrittäneet mitenkään estää rokottamista. Henkilö oli vielä rokotuspäivänä pirteä. Myöhemmin nousi kuumetta ja tulehdusarvot nousi pilviin ja sitten kun vietiin sairaalaan niin oli jo melkein taju kankaalla.

Voi toki olla sattumaa, mutta itsestäni tuntuu että kyllä sillä rokottamisella oli jotain osuutta asiaan. Sain itsekin rokotteen samalla, en huomannut itse mitään ihmeellistä kyllä ja toinen iäkäs läheinen sai myös rokotteen. Hän sanoi huomanneensa jotain väsymystä, mutta ei sen kummempaa.

Vierailija
31/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettavia rokotetuputtajia ja pakottajia tässäkin keskustelussa.

Mitä oksettavaa siinä on? Mitä pelkäät oikeasti? Koronarokote on meidän kaikkien hyväksi ja parhaaksi. Onko vaikea ajatella asioita toisten kannalta?

Vierailija
32/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä oli hiljakkoin Lahdessa pakkorokotetusta 89v joka kieltäytyi rokotuksesta.

Rokottaminen on riski kaikille riskiryhmille.

Vierailija
33/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi olisi saanut koronan, hän olisi varmaan kuollut, kun rokotteestakin tuli noin kovat oireet. Sinun asemassasi veisin hoitajille kukkia kiitokseksi.

Vierailija
34/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä täysin muistinsa menettäneitä, sänkyyn hoidettavia, vaipoissa makaavia ja syötettäviä rokotetaan? Olen vanhusten hoitaja ja en vaan ymmärrä, miksi 100 vuotias, hauras ihminen rokotetaan, kun työssäkäyvät odottavat vuoroaan. Itse en ole saanut rokotusta.

Vierailija
35/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 päivän kuume on aika pieni oire verrattuna mahdolliseen koronaan, mikä voi helposti tappaa hauraan vanhuksen.

Vierailija
36/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rouva asui yksin kotona.Hänen sukulaisensa oli kieltänyt rokottamasta henkilöä.Kotihoito oli pakkorokottanut.

Vierailija
37/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä täysin muistinsa menettäneitä, sänkyyn hoidettavia, vaipoissa makaavia ja syötettäviä rokotetaan? Olen vanhusten hoitaja ja en vaan ymmärrä, miksi 100 vuotias, hauras ihminen rokotetaan, kun työssäkäyvät odottavat vuoroaan. Itse en ole saanut rokotusta.

Niistä halutaan päästä nopeammin eroon.

Vierailija
38/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Min7ä olen sairaanhoitaja ja olen rokottanut paljon muistisairaita vanhuksia. Aloitan pyytämällä asiakas selittämään minulle mikä korona on. Jos se sujuu hyvin (=ymmärtää mistä on kyse), kysyn haluaako ottaa rokotteen joka voi lievittää oireita jos taudin saa. Jos asiakas sanoo haluavansa rokotteen, käyn mahdolliset sivuvaikutukset läpi ja sen jälkeen asiakas (uudelleen) päättää ottaako rokotteen.

Kerrotko myös rokotuksen mahdolliset haittavaikutukset, myös ne vakavat?

Kuinkakohan moni ihan ihan tavallinen kaduntallaaja muuten osaisi selittää mikä korona on.

Kerron myös vakavat haittavaikutukset. Pari asiakasta on sen jälkeen kieltäytyneet rokotteesta. Tämä kirjataan asiakkaan tietoihin, jotta myöhemmin ei tarvitse arpoa onko vahingossa jäänyt rokottamatta.

Vierailija
39/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottaminen on riski kaikille riskiryhmille.

No miksi tässä on kolme kuukautta rokotettu riskiryhmiä, jos se on riski? Miksei sitten rokoteta nuoria, että pääsisivät jatkamaan elämäänsä?

Vierailija
40/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä ei suoraan liity tähän aiheeseen; tämä rokotus on ilman lupaa on lievä asia kun jätetään keuhkokuumetta sairastava vanhus hoitamatta hoitokodissa.  Isäni ei pystynyt nielemään antibioottia tabletteina, niin tehtiin päätös että ei enää hoideta ollenkaan. Sairaala ei ottanut vastaan, että olisi saanut suoneen antibioottina. Isäni kuoli. Omaisena on joutunut olemaan valppaana, että vanhus saa hoitoa. Vaikka olisi hoitokodissa, ei tarkoita, että hoidettaisiin sairauksia. Lääkäri tekee päätöksen , kuka jo joutaa kuolla pois. Kärsimystä ja kipua aiheuttaa vanhukselle hoitamaton tulehdus.       

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä