Muistisairas äitini rokotettiin hoivakodissa kiellostani huolimatta
Kyseessä siis koronarokote, kuten varmaan jo arvasittekin. On ollut rokotteen jälkeen todella kipeä, korkea kuume jo neljättä päivää ja kauheaa ihottumaa ilmestynyt mm. kaulaan.
Mites tässä tulisi nyt toimia? Rikosilmoitus rokottajista?
Kommentit (69)
Onko äitisi holhouksen alaisena / onko hänellä edunvalvoja? Jos ei, saa äitisi itse päättää, ottaako rokotuksen vai ei.
Miksi kielsit. Kaikkihan pitää rokottaa, varsinkin ne hauraimmat.
Vierailija kirjoitti:
Onko äitisi holhouksen alaisena / onko hänellä edunvalvoja? Jos ei, saa äitisi itse päättää, ottaako rokotuksen vai ei.
Kuten sanoin, äitini on muistisairas ja minä olen hänen edunvalvojansa. Ap
Siellä hoivakodissa on muitakin kuin äitisi. Rokottamalla sekä asukkaat että työntekijät saadaan suoja koko hoivakodin kattavista epidemioista.
Noinkohan äitiäsi pidettäisiin enää siinä hoitokodissa ilman rokotusta?
Ap. En usko sinua.
Äitini 86 vuotias alzheimerpotilas on hoivakodissa. Häntä ei rokotettu, koska kieltäytyi. Henkilökunta ei tiedä ymmärsikö äitini mistä on kysymys, mutta väkisin ei rokotettu. Ehkä pelkäävät häntä, koska on purrut lääkäriä ja sylkenyt hoitajaa. Pantiin lepositeisiin joksikin aikaa.
Olen hänen edunvalvoja, mutta minun mielipiteeni ohitettiin.
Miten luulet että hoitokodissa kukaan voisi olla asukkaana tai töissä jos kaikkia ei rokotettaisi? Sitä paitsi koronaan sairastuneen muistisairaan eristäminen on ihan hirveää... Parempi että rokote kaikilla.
Oksettavia rokotetuputtajia ja pakottajia tässäkin keskustelussa.
Henkilöä ei rokoteta, ellei siihen saada lupaa.
Aloitus on paskalle haiseva mätä provo!
Täyttä valetta.
Miksi et olisi halunnut, että rokotetaan ? Koronakuolema voi kuitenkin olla aika tuskallinen.
On kyllä sairasta, että muistisairaita rokotetaan. Ihan kuin he itse tajuaisivat edes mistä on kyse. Muistisairaiden kohdalla pitäisi tiedustella edunvalvojan mielipidettä aika herkästi. Ottaako kahviin kermaa vai ei on hieman eri asia kuin jokin lääketieteellinen toimenpide, jonka olemassaolosta ei edes tiedä.
Älä valehtele. Ketään ei rokoteta väkisin. Mutta olisitko valmis hoitamaan äitiäsi, kun hänet rokottamattomana olisi eristetty 24/7 huoneeseensa? Missään ei ole niin paljon hoitohenkilöstöä, että yhtä rokottamatonta ehdittäisiin suojella. Älä sitten itke, kun äitisi saa taudin ja kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Miten luulet että hoitokodissa kukaan voisi olla asukkaana tai töissä jos kaikkia ei rokotettaisi? Sitä paitsi koronaan sairastuneen muistisairaan eristäminen on ihan hirveää... Parempi että rokote kaikilla.
Olet väärässä.
Ketään ei voi rokottaa pakosta. Ne ihmiset jotka eivät käsitä rokotuksesta yhtään mitään, niin niiden ihmisten omaisilta tai edunvalvojalta kysytään lupa rokotukseen.
Jos lupaa ei anneta, henkilöä ei voida väkisin rokottaa. Nämä ovat säännöt ja näin sanoo laki.
Pakkorokotuksia on Suomessa.
On dokumenttia mm. Saksan pakkorokotuksista hoivakodeista.
Mikäli olet äitisi edunvalvoja, tee rikosilmoitus. Hoivakodeissa aika suuri osa vanhuksista jää rokottamatta huonon kunnon takia, koska lääkäri arvioi ettei potilas kestäisi rokotetta. Omakin äitini jäi rokottamatta, koska lääkäri arvioi, että hän ei kestäisi sivuvaikutuksia ja loppu on muutenkin lähellä.
Siis onko näin monelle tosiaan ok, että kaikki piikitetään halusi tai ei. Ja miten voi olla mahdollista, ettei muka hoivakodissa voisi asua tai työskennellä ilman rokotetta.
Kysypäs oikeusasiamieheltä tai potilasasiamieheltä miten tulisi menetellä.
Järkyttävää jos rokottavat väkisin!
Sinänsä kyllä uskon, että niinkin voi käydä. Ei noihin kaikkiin vanhustenhoitolaitoksiin ole niin luottaminen.
Ja kamlaa senkin takia, että kaikille noi rokotteet ei todellakaan sovi!
Hyvä että rokotettiin.