Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronakilot ahdistaa todella paljon

Vierailija
27.03.2021 |

Olen edelleen normaalipainon rajoissa, joten koen että asiasta on erittäin vaikea puhua kun suurin osa meistä yli kolmekymppisistä on enemmän tai vähemmän ylipainoisia. Ilmeisesti ennen kulutin ihan vaan liikunnallakin niin paljon kaloreita, että paino pysyi kurissa vaikka herkuttelinkin monta kertaa viikossa. Uimahallikäynti kuluttaa niin paljon enemmän kuin kävelylenkki, vaikka liikunta kestäisi molemmissa yhtä kauan... Muutenkin harrastin ennen monipuolisesti liikuntaa, ehkä se sitten oli se painonhallinnan salaisuus.

Minulla on vaan tässä sellainenkin juttu, että olen sinkku, ja olin luvannut itselleni olevani ensi kesänä hyvässä kunnossa jotta voin deittailla jne. Koen olevani tällä hetkellä liian vastenmielisen näköinen jotta voisin mennä mihinkään deittipalveluun. Tiedän että ikäiseni miehet katsovat niissä myös minua yli kymmenen vuotta nuorempia naisia enkä voi mitenkään kilpailla heidän kanssaan samoista miehistä. Yli nelikymppiset taas ei kiinnosta, sillä toiveissani on saada yksi lapsi. Olen aikaisemmin sairastanut masennuksen joten adoptiokaan ei ole vaihtoehto.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs painovanne, onko ihmiset saaneet sillä millaisia tuloksia aktiivikäytössä?

Ohis, ostin tämän kotiimme, koska ajattelin, että hulailu olisi hauskaa ja helppoa. No, helppoa se on, mutta todella tylsää. On jäänyt lojumaan, koska viisi minuaattiakin tuntuu todella pitkältä.

No pelkältään onkin tylsää, mutta mä laitan pari kolme jotain naurettavaa shake your ass -biisiä soimaan niin menee aika huomattavasti nopeammin. Ja tuntuu kyllä jossain syvemmällä kuin tavisvatsalihastreeni.

Oletko kauan vanteillut?

-Ap

Vierailija
62/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs painovanne, onko ihmiset saaneet sillä millaisia tuloksia aktiivikäytössä?

Ohis, ostin tämän kotiimme, koska ajattelin, että hulailu olisi hauskaa ja helppoa. No, helppoa se on, mutta todella tylsää. On jäänyt lojumaan, koska viisi minuaattiakin tuntuu todella pitkältä.

No pelkältään onkin tylsää, mutta mä laitan pari kolme jotain naurettavaa shake your ass -biisiä soimaan niin menee aika huomattavasti nopeammin. Ja tuntuu kyllä jossain syvemmällä kuin tavisvatsalihastreeni.

Olen yrittänyt katsoa telkkaria samalla, mutta yhtä tylsää se on silti. Kaipaan omia, vauhdikkaita lajeja, jotka ovat siis kiinni tällä hetkellä ja tuntuu ettei mikään voi korvata niitä edes etäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lähti 13-15kg. Asuinmaassa on miltei kaikki kiinni. Muuta ei voi oikein tehdä kuin ulkoilla ja siitä onkin tullut päivän kohokohta.

Minulle se juttu oli pulssiranneke. Se aktivoi liikkeelle. Tänäänkin olen rannekkeen mukaan kuluttanut kävellen n. 700kcal.

Oho miten upea tulos, nauti! Oletko laskenut samalla kaloreita tms, vai laihtunut pelkästään liikkuamlla? Tuollainen ranneke voisi kyllä ehdottomasti olla myös hyvä motivaattori. 

Vierailija
64/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt katsoa telkkaria samalla, mutta yhtä tylsää se on silti. Kaipaan omia, vauhdikkaita lajeja, jotka ovat siis kiinni tällä hetkellä ja tuntuu ettei mikään voi korvata niitä edes etäisesti.

Ymmärrän. Myös omat suosikkilajit sellaisia ettei niitä todellakaan voi mitenkään omassa kodissa harrastaa... Olen jaksanut vielä toistaiseksi kahvakuulailla yms säännöllisesti. Toki kahvakuulailin jo ennen koronaa noin kerran viikossa muun treenin päälle. Voi kun loppuvuodesta voisi jo liikkua normaalisti! 

-Ap

Vierailija
65/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ahdistaa. Mutta tiedän, että omassa päässä se vika tietysti on. Olen jo kerran laihduttanut onnistuneesti, joten sopivassa tahtotilassa pystyn siihen kyllä. Onneksi kuivat kadut houkuttelevat juoksemaan!

Olisiko sulla kuitenkin ruokavaliossa viilattavaa? Mieti mistä energia tulee ja voisiko sitä lähdettä parantaa laadullisesti. Esim. lounaaksi leipää vs. kunnon ruoka salaatilla tms. Tarpeeksi rasvaa ja protskua, vähemmän höttöä. Kasviksia paljon. Olen itse kasvissyöjä ja esim. soijarouhe on tosi täyttävä, mutta kevyt proteiini.

Vierailija
66/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla lähti 13-15kg. Asuinmaassa on miltei kaikki kiinni. Muuta ei voi oikein tehdä kuin ulkoilla ja siitä onkin tullut päivän kohokohta.

Minulle se juttu oli pulssiranneke. Se aktivoi liikkeelle. Tänäänkin olen rannekkeen mukaan kuluttanut kävellen n. 700kcal.

Oho miten upea tulos, nauti! Oletko laskenut samalla kaloreita tms, vai laihtunut pelkästään liikkuamlla? Tuollainen ranneke voisi kyllä ehdottomasti olla myös hyvä motivaattori. 

Oho tämä oli siis ap myös.

-Ap

Vierailija
67/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin ahdistaa. Mutta tiedän, että omassa päässä se vika tietysti on. Olen jo kerran laihduttanut onnistuneesti, joten sopivassa tahtotilassa pystyn siihen kyllä. Onneksi kuivat kadut houkuttelevat juoksemaan!

Olisiko sulla kuitenkin ruokavaliossa viilattavaa? Mieti mistä energia tulee ja voisiko sitä lähdettä parantaa laadullisesti. Esim. lounaaksi leipää vs. kunnon ruoka salaatilla tms. Tarpeeksi rasvaa ja protskua, vähemmän höttöä. Kasviksia paljon. Olen itse kasvissyöjä ja esim. soijarouhe on tosi täyttävä, mutta kevyt proteiini.

Ymmärrän. Miten laihdutit aiemmin? Itselläni tämä on ensimmäinen laihdutusyritys ikinä. 

Soijarouhe kuului ennen itsellänikin vakiona ruokavalioon, mutta sitten aloin saada siitä vatsaoireita. Nyt noudatan jonkinsorttista fodmappia löyhästi. Esim tofu on itselle vatsaystävällinen proteiininlähde. Tänään tullut proteiineja soijajugusta, fetasta, täysjyväviljasta, siememistä. Rasvaa öljystä ja siemenistä. Kasviksia tuli tänään noin 800g mutta yleensä aina yli 500g. Viljoina yleensä joko 100% ruis tai 100% kaura. 

Satunnainen herkuttelu pitäisi kyllä lopettaa kokonaan. En himoitse mitään pitsoja, sipsejä tms, mutta suklaa kyllä maistuisi kaikissa muodoissaan. 

-Ap

Vierailija
68/69 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Miten laihdutit aiemmin? Itselläni tämä on ensimmäinen laihdutusyritys ikinä. 

Soijarouhe kuului ennen itsellänikin vakiona ruokavalioon, mutta sitten aloin saada siitä vatsaoireita. Nyt noudatan jonkinsorttista fodmappia löyhästi. Esim tofu on itselle vatsaystävällinen proteiininlähde. Tänään tullut proteiineja soijajugusta, fetasta, täysjyväviljasta, siememistä. Rasvaa öljystä ja siemenistä. Kasviksia tuli tänään noin 800g mutta yleensä aina yli 500g. Viljoina yleensä joko 100% ruis tai 100% kaura. 

Satunnainen herkuttelu pitäisi kyllä lopettaa kokonaan. En himoitse mitään pitsoja, sipsejä tms, mutta suklaa kyllä maistuisi kaikissa muodoissaan. 

-Ap

Valitettavasti en ole löytänyt muuta tapaa kuin kalorien laskeminen...

Vierailija
69/69 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut tänä vuonna 4 kg normaalipainon sisällä lenkkeilemällä ja laskemalla kaloreita apin avulla (Yazio).

En olis laihtunut ilman tarkkaa syömisten kirjaamista. Yazio laskee kalorit kätevästi ja ottaa liikuntakaloritkin huomioon. Olen syönyt ihan samaa kuin ennenkin, paitsi vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän