Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronakilot ahdistaa todella paljon

Vierailija
27.03.2021 |

Olen edelleen normaalipainon rajoissa, joten koen että asiasta on erittäin vaikea puhua kun suurin osa meistä yli kolmekymppisistä on enemmän tai vähemmän ylipainoisia. Ilmeisesti ennen kulutin ihan vaan liikunnallakin niin paljon kaloreita, että paino pysyi kurissa vaikka herkuttelinkin monta kertaa viikossa. Uimahallikäynti kuluttaa niin paljon enemmän kuin kävelylenkki, vaikka liikunta kestäisi molemmissa yhtä kauan... Muutenkin harrastin ennen monipuolisesti liikuntaa, ehkä se sitten oli se painonhallinnan salaisuus.

Minulla on vaan tässä sellainenkin juttu, että olen sinkku, ja olin luvannut itselleni olevani ensi kesänä hyvässä kunnossa jotta voin deittailla jne. Koen olevani tällä hetkellä liian vastenmielisen näköinen jotta voisin mennä mihinkään deittipalveluun. Tiedän että ikäiseni miehet katsovat niissä myös minua yli kymmenen vuotta nuorempia naisia enkä voi mitenkään kilpailla heidän kanssaan samoista miehistä. Yli nelikymppiset taas ei kiinnosta, sillä toiveissani on saada yksi lapsi. Olen aikaisemmin sairastanut masennuksen joten adoptiokaan ei ole vaihtoehto.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehillä ole nyt samat haasteet pysyä normipainossa? Toimistotöissä tai it alalla ei miehetkään kuluta kovin paljoa, jos eivät liiku vapaa-ajalla. Mites tanssiminen kotona? Vapaa tyyli.

Vierailija
42/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meinas kans lähteä paino nousuun kun asuinmaassamme on tosi kovat rajoitukset. Ei mitään Suomen menoa vaan kaikki on kiinni. Ostin kuntopyörän ja muita välineitä kotiin ja lisäksi käyn ulkona lenkillä joka päivä. Ruokailuissa katson että saan tarpeeksi proteiinia ja rasvaa, hiilarit jää luonnostaan vähemmälle kun rasvainen ruoka täyttää mahan. En siis ole nälkäinen, vaikka laihdunkin nyt.

Hyvä että löysit mikä toimii! Mietin juuri että pitäisikö ostaa vielä toinenkin kahvakuula, tuota entistä painavampi. Kuntopyörääkään tänne pieneen kämppään ei oikein saisi laitettua, onneksi kohta on jo hyvät pyöräilysäät. Toivottavasti rajoitukset ei kestäisi sielläkään ihan loputtoman kauaa...

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehillä ole nyt samat haasteet pysyä normipainossa? Toimistotöissä tai it alalla ei miehetkään kuluta kovin paljoa, jos eivät liiku vapaa-ajalla. Mites tanssiminen kotona? Vapaa tyyli.

Silti miesten painoa ei kytätä ihan yhtä tiukasti. Tanssiminen voisi olla hyvä, varsinkin jos löytyisi jotain etätanssikursseja!

-Ap

Vierailija
44/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meinas kans lähteä paino nousuun kun asuinmaassamme on tosi kovat rajoitukset. Ei mitään Suomen menoa vaan kaikki on kiinni. Ostin kuntopyörän ja muita välineitä kotiin ja lisäksi käyn ulkona lenkillä joka päivä. Ruokailuissa katson että saan tarpeeksi proteiinia ja rasvaa, hiilarit jää luonnostaan vähemmälle kun rasvainen ruoka täyttää mahan. En siis ole nälkäinen, vaikka laihdunkin nyt.

Hyvä että löysit mikä toimii! Mietin juuri että pitäisikö ostaa vielä toinenkin kahvakuula, tuota entistä painavampi. Kuntopyörääkään tänne pieneen kämppään ei oikein saisi laitettua, onneksi kohta on jo hyvät pyöräilysäät. Toivottavasti rajoitukset ei kestäisi sielläkään ihan loputtoman kauaa...

-Ap

Mulla on kans pikkuyksiö, ostin siis kuntopyörän jonka saa taitettua kokoon ka sängyn alle. Rajoituksille ei näy loppua, veikkaan että kesäkuussa aikaisintaan pääsee kämpästä muualle kuin ruokakauppaan... Mut mikäs tässä. Urheilen. Ja käyn kyllä Tinder-treffeilläkin harkitusti ja ulkona maskin kanssa :). Itsetuntoni ei ole hyvä ja vaikea uskoa että kukaan musta tykkäisi mutta pakko yrittää. Muuten ei ainakaan saa mitään.

Vierailija
45/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Mulla on kans pikkuyksiö, ostin siis kuntopyörän jonka saa taitettua kokoon ka sängyn alle. Rajoituksille ei näy loppua, veikkaan että kesäkuussa aikaisintaan pääsee kämpästä muualle kuin ruokakauppaan... Mut mikäs tässä. Urheilen. Ja käyn kyllä Tinder-treffeilläkin harkitusti ja ulkona maskin kanssa :). Itsetuntoni ei ole hyvä ja vaikea uskoa että kukaan musta tykkäisi mutta pakko yrittää. Muuten ei ainakaan saa mitään.

Oho, en edes tiennyt että on kokoontaitettavia kuntopyöriä! Koska en ole kovin isokokoinen millään tapaa, niin luulisi että sellainen vähän heppoisempikin versio kävisi kotikäyttöön. Samalla voi vaikka kuunnella podcasteja niin ei tule tylsää. 

Miten olet kokenut maskideittailun? Itsestäni tuntuu vähän haasteelliselle ajatuksena ettei näe ihan kunnolla toisen ilmeitä yms reaktioita. Mutta varmaan siihenkin tottuu? 

-Ap

Vierailija
46/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukutetaan niin paljon? Eikö saa laihduttaa vasta kun on reilusti ylipainon puolella? Eikö saa yrittää olla itsensä paras versio? 

-Ap

Vierailija
47/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla on sitten painoa tullut lähiaikoina? Suosittelen sulle porrasjuoksua.... nyt kun alkaa portaatkin olemaan sulia.

Vierailija
48/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sulla on sitten painoa tullut lähiaikoina? Suosittelen sulle porrasjuoksua.... nyt kun alkaa portaatkin olemaan sulia.

5 kg, eli aika paljon lyhyessä ajassa. Enää ei tarvisi montaa kiloa niin olen jo ylipainoinen. 

Jep porrasjuoksu on viikko-ohjelmassa. Suosittelen kaikille muillekin jos lähistöltä löytyy ei niin ruuhkaiset portaat tai mahdollisuus käydä niillä esim myöhään illalla! 

-Ap

Vierailija
49/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat haasteet täälläkin. Muutama koronakilo kertyi, mutta olen joten kuten saanut nyt juostua ja muutakin tehtyä, niin pari kiloa enää pudotettavana jotta olisin normaalipainossa. Ja toki sitten ei enää saa lepsua, tai tulevat takaisin, mutta mietin että jos ostaisin jotain kivoja vaatteita, ottaisin uusia kuvia ja takaisin Tinderiin, se olisi vaikka se palkinto :)

Omat rakkaat lajit on tietenkin nyt poissuljettuja, mutta sain innostuttua juoksemisesta Zombies, Run! -appin avulla. Varsinaista lajiani varten latasin myös jonkun appin, jonka kannustuksella treenaan spagaattia. En ole mitannut, mutta tuntuu siltä, että venyisin jo enemmän kuin aloittaessa. Jos tilanne jatkuu, niin ajattelin ladata seuraavaksi jonkun appin, joka kannustaisi vatsalihastreeniin.

Minun deittimiehet eivät ole kyllä ennenkään kilojani kommentoineet. Minulla onkin onneksi sellainen vartalo, että selkeä vyötärö pysyy ja kilot kertyvät lantiolle ja reisiin. Kun laittaa tiukan tissipaidan ja tumman hameen niin miesten katseet kerääntyvät sinne parempiin paikkohin ;D Niin kauan kuin en istu, niin näyttää vielä ihan ok:lta.

Mutta joo, samoja murheita on muillakin, et ole yksin tässä suossa, ap. Lapsihaaveista en ole vielä luopunut, mutta olen koittanut miettiä muita haaveita siihen oheen, että olisi jotain muita kivoja asioita horisontissa odottelemassa, esim. matkustelua ja työskentelyä unelmaduunissa/ulkomailla.

Vierailija
50/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutetaan niin paljon? Eikö saa laihduttaa vasta kun on reilusti ylipainon puolella? Eikö saa yrittää olla itsensä paras versio? 

-Ap

Hapannaamoja liikkeellä! Nettihän pursuaa nykyään kaikenlaisia ilmaisia jumppaohjelmia, esim. My BnB ja Fressi. Mitäs jos liittyisit johonkin ja alkaisit tehdä pari jumppaa viikossa? Vaikka 1-2 lihaskunto/sykkeennostotreeniä ja vaikka päälle joku pilates tai jooga hyvää oloa lisäämään.

Sit vaan tosiaan hiilareiden suhteen tiukempi linja, tilalle salaattia tai kasviksia (esim. uunijuureksia tai -kasviksia, niissä vain taivas on rajana, kaikki on hyviä!). Juomaksi hanavesi tai kuplavesi, kaikki mehut ja muut makeutetut juomat. Siitä se lähtee!

Vierailija
51/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Oho, en edes tiennyt että on kokoontaitettavia kuntopyöriä! Koska en ole kovin isokokoinen millään tapaa, niin luulisi että sellainen vähän heppoisempikin versio kävisi kotikäyttöön. Samalla voi vaikka kuunnella podcasteja niin ei tule tylsää. 

Miten olet kokenut maskideittailun? Itsestäni tuntuu vähän haasteelliselle ajatuksena ettei näe ihan kunnolla toisen ilmeitä yms reaktioita. Mutta varmaan siihenkin tottuu? 

-Ap

No siis maskia on pakko pitää kaduilla kun pitämättä jättämisestä voi tulla sakkoa. Olemme yleensä kävelleet jonkin aikaa ja sitten jos on fiilistä niin istuneet vaikka puistonpenkillä ilman maskeja.

Onhan se todella outoa mutta tosiaan pakko yrittää jotain, kun olen ollut oikeastaan koko elämän yksin... Ja nyt kun on vuoden istunut oikeasti kotona yksin, tajuaa sen että ne kaikki muut onnelliset ovat kotona niiden puolisoidensa kanssa (joo ei kaikki oo onnellisia, tiedän). Lasta en enää saa mutta kyllä haluaisin sen kumppanin edes kerran elämässä.

Pitäisi vaan päästä tästä epävarmuudesta. Väsyttävää kokea vain huonoja tunteita itsestään. Kuntoilu on auttanut henkisestikin, ainakin vähän :).

Vierailija
52/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

n35 kirjoitti:

Samat haasteet täälläkin. Muutama koronakilo kertyi, mutta olen joten kuten saanut nyt juostua ja muutakin tehtyä, niin pari kiloa enää pudotettavana jotta olisin normaalipainossa. Ja toki sitten ei enää saa lepsua, tai tulevat takaisin, mutta mietin että jos ostaisin jotain kivoja vaatteita, ottaisin uusia kuvia ja takaisin Tinderiin, se olisi vaikka se palkinto :)

Omat rakkaat lajit on tietenkin nyt poissuljettuja, mutta sain innostuttua juoksemisesta Zombies, Run! -appin avulla. Varsinaista lajiani varten latasin myös jonkun appin, jonka kannustuksella treenaan spagaattia. En ole mitannut, mutta tuntuu siltä, että venyisin jo enemmän kuin aloittaessa. Jos tilanne jatkuu, niin ajattelin ladata seuraavaksi jonkun appin, joka kannustaisi vatsalihastreeniin.

Minun deittimiehet eivät ole kyllä ennenkään kilojani kommentoineet. Minulla onkin onneksi sellainen vartalo, että selkeä vyötärö pysyy ja kilot kertyvät lantiolle ja reisiin. Kun laittaa tiukan tissipaidan ja tumman hameen niin miesten katseet kerääntyvät sinne parempiin paikkohin ;D Niin kauan kuin en istu, niin näyttää vielä ihan ok:lta.

Mutta joo, samoja murheita on muillakin, et ole yksin tässä suossa, ap. Lapsihaaveista en ole vielä luopunut, mutta olen koittanut miettiä muita haaveita siihen oheen, että olisi jotain muita kivoja asioita horisontissa odottelemassa, esim. matkustelua ja työskentelyä unelmaduunissa/ulkomailla.

Hmm, en ole vielä koskaan kokeillut mitään tuollaisia sovelluksia. Onko niissä esimerkiksi joku päiväkohtainen tavoite tms, millaisia käyttää? 

Itselläni on vartalo myös varsin päärynä ja pukeutumisella pystyy tiettyyn rajaan asti hämäämään, mutta nyt on tullut pulleutta myös varsinkin kasvoihin, yöks. Naama ylipainoisen naama. 

Toivottavasti pääset vielä tavoitteeseesi!

-Ap

Vierailija
53/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Hapannaamoja liikkeellä! Nettihän pursuaa nykyään kaikenlaisia ilmaisia jumppaohjelmia, esim. My BnB ja Fressi. Mitäs jos liittyisit johonkin ja alkaisit tehdä pari jumppaa viikossa? Vaikka 1-2 lihaskunto/sykkeennostotreeniä ja vaikka päälle joku pilates tai jooga hyvää oloa lisäämään.

Sit vaan tosiaan hiilareiden suhteen tiukempi linja, tilalle salaattia tai kasviksia (esim. uunijuureksia tai -kasviksia, niissä vain taivas on rajana, kaikki on hyviä!). Juomaksi hanavesi tai kuplavesi, kaikki mehut ja muut makeutetut juomat. Siitä se lähtee!

Kahvakuulailuun jne tosiaan on hyvä rutiini, mutta ei kyllä olisi pöllömpää ottaa jotain ohjattua tilalle. Just tanssia, joogaa tms. 

Olen joskus kokeillut vähähiilihydraattista ja se ei kyllä ollut yhtään oma juttu, treenitulokset laski kuin lehmän häntä. Kasviksia tulee helposti vähintään se 500g päivässä, tänäänkin noin 800g. Juon vain vettä, teetä tai kahvia kauramaidoilla, muut juomat ei oikein maistu. No, olutta juon varmaan sitten kesällä kun on tarpeeksi lämmin että voi istua ulkona. 

-Ap

Vierailija
54/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-Ap

No siis maskia on pakko pitää kaduilla kun pitämättä jättämisestä voi tulla sakkoa. Olemme yleensä kävelleet jonkin aikaa ja sitten jos on fiilistä niin istuneet vaikka puistonpenkillä ilman maskeja.

Onhan se todella outoa mutta tosiaan pakko yrittää jotain, kun olen ollut oikeastaan koko elämän yksin... Ja nyt kun on vuoden istunut oikeasti kotona yksin, tajuaa sen että ne kaikki muut onnelliset ovat kotona niiden puolisoidensa kanssa (joo ei kaikki oo onnellisia, tiedän). Lasta en enää saa mutta kyllä haluaisin sen kumppanin edes kerran elämässä.

Pitäisi vaan päästä tästä epävarmuudesta. Väsyttävää kokea vain huonoja tunteita itsestään. Kuntoilu on auttanut henkisestikin, ainakin vähän :).

Jep, tuntuu todella raskaalle olla joka ikinen päivä yksin. Helppohan se on niiden eristyä joilla on puoliso, perhe tms. Välillä puhun jopa viherkasveilleni. 

Toivon niin että löydät vielä sen kumppanin! Samaa toivon itselleni. Ei tämä pandemia voi loputtomasti kestää, ehkä jo vuoden päästä elämä on normaalia. Menee vaan itsellä näitä hedelmällisiä vuosia hukkaan... Ehkä pitää itsekin ladata nyt vaan rohkeasti tinder ja ehdottaa kävelytreffejä. 

-Ap

Vierailija
55/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutama kilo tippunut normaalipainon sisällä koska rupesin jumppaamaan youtuben avulla lähes päivittäin, kivasti on kroppa muokkautunut tässä muutaman kuukauden aikana. Ohjelmavalikoimaa on niin paljon että voin tehdä vaikka eri ohjelman joka päivä eikä lopu kesken eikä tylsisty.

Vierailija
56/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs painovanne, onko ihmiset saaneet sillä millaisia tuloksia aktiivikäytössä?

Ohis, ostin tämän kotiimme, koska ajattelin, että hulailu olisi hauskaa ja helppoa. No, helppoa se on, mutta todella tylsää. On jäänyt lojumaan, koska viisi minuaattiakin tuntuu todella pitkältä.

Vierailija
57/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs painovanne, onko ihmiset saaneet sillä millaisia tuloksia aktiivikäytössä?

Ohis, ostin tämän kotiimme, koska ajattelin, että hulailu olisi hauskaa ja helppoa. No, helppoa se on, mutta todella tylsää. On jäänyt lojumaan, koska viisi minuaattiakin tuntuu todella pitkältä.

No pelkältään onkin tylsää, mutta mä laitan pari kolme jotain naurettavaa shake your ass -biisiä soimaan niin menee aika huomattavasti nopeammin. Ja tuntuu kyllä jossain syvemmällä kuin tavisvatsalihastreeni.

Vierailija
58/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muutama kilo tippunut normaalipainon sisällä koska rupesin jumppaamaan youtuben avulla lähes päivittäin, kivasti on kroppa muokkautunut tässä muutaman kuukauden aikana. Ohjelmavalikoimaa on niin paljon että voin tehdä vaikka eri ohjelman joka päivä eikä lopu kesken eikä tylsisty.

Hienoa! Mitä lajeja olet treenannut youtuben kautta? 

-Ap

Vierailija
59/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähti 13-15kg. Asuinmaassa on miltei kaikki kiinni. Muuta ei voi oikein tehdä kuin ulkoilla ja siitä onkin tullut päivän kohokohta.

Minulle se juttu oli pulssiranneke. Se aktivoi liikkeelle. Tänäänkin olen rannekkeen mukaan kuluttanut kävellen n. 700kcal.

Vierailija
60/69 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuuntelen musiikkia tai podcasteja samalla kun kahvakuulailen, niin luulisi että toimisi myös vanteen kanssa samoin. 

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme