Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuronkirjon lapsi erityiskoulun vai normiluokkaan, mitä ajatuksia?

Vierailija
27.03.2021 |

Kaverit, sosiaaliset suhteet taitavat erityiskoulun osalta jäädä aika mimimiin. Mitä tekee seura vain vammaisten seurassa?
Mitä itse tekisit omn lapsesi kohdalla, jos molemmissa saisi avustajan ja erityisopen apua. Tavallisessa koulussa olemiseen kuuluisi isompi luokka 20 oppilasta maksimissaan.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin tavalliseen kouluun normaaliluokkaan. Olen itsekin ollut erityislapsi, ja kyllä normaaliluokka tavallisessa koulussa on paras.

Et voi olla erityisaikuinen. Kirjoitat täysin normaalisti.

Vierailija
22/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse mieltä? Lapsi siis? Markkinointipuheet on kauniit, kysy kokemusasiantuntijoilta.

Upeeta jos saa ne lainmukaiset palvelut alakouluun ilman erityisyyksiä.

Minusta erityisluokka on vain se entinen "tarkkis", rintaäänellä kerron.

Suosittelen tilanteessasi valtavirtaa.

Et tiedä, mistä puhut. Joissain erityiskouluissa on erikseen luokat käytöshäiriöisille, sellaiset ovat lähimpänä entistä tarkkista.

Lapsia ei nykyään jaeta mihinkään käytös häiriöihin, voi olla esim autismi luokkia, mutta käytös ei ole häiriö vaan siihen on syynsä!!!

Nyt kyllä jonkun ei kannattaisi sanoa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmin oppii erityisluokassa, se on aivan varmaa.

Olet täysin väärässä. Tutkitusti erityislapset oppivat parhaiten normaalissa luokassa.

Vierailija
24/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliluokkaan, jos saa kerran avustajan.

Vierailija
25/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitolaitokseen. Ei siinä mitkään koulut auta.

Mitä selität? Ei ole enää mitään laitoksia. Ja kyse on neurokirjon lapsesta, ei kehitysvammaisesta.

Oletko koskaan kuullut B-mielisairaaloista?

Vierailija
26/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmin oppii erityisluokassa, se on aivan varmaa.

Olet täysin väärässä. Tutkitusti erityislapset oppivat parhaiten normaalissa luokassa.

Ja sitten tämä tutkimus lähteeksi kiitos.

Vierailija
27/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin tavalliseen kouluun normaaliluokkaan. Olen itsekin ollut erityislapsi, ja kyllä normaaliluokka tavallisessa koulussa on paras.

KYLLÄ MINÄ OLEN ERITYISAIKUINEN. Erityisaikuisuus ja kirjoitustaito ei liity mitenkään toisiinsa. Jäin eläkkeelle alle 20-vuotiaana. En ole tehnyt päivääkään töitä.

Vierailija
28/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä selität? Ei ole enää mitään laitoksia. Ja kyse on neurokirjon lapsesta, ei kehitysvammaisesta.

En, mutta ei neurokirjon ihminen ole mielisairas.

Vierailija
29/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lakkautettin jo 25 vuotta sitten. Ja hyvä niin.

Vierailija
30/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄ MINÄ OLEN ERITYISAIKUINEN. Erityisaikuisuus ja kirjoitustaito ei liity mitenkään toisiinsa. Jäin eläkkeelle alle 20-vuotiaana. En ole tehnyt päivääkään töitä.

No millä tavalla olet erityisaikuinen?

Vierailija
31/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta ei neurokirjon ihminen ole mielisairas.

Ei olekaan, mutta B-mielisairaaloissa he ennen asuivat.

Vierailija
32/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häiritsee ja kiusaa muita lapsia, en laittaisi isoon ryhmään. Käytöshäiriöt on niitä sosiaalisesti raskaita ongelmia, joiden takia puolet opettajista on jatkuvasti vaihtamassa alaa. Kyllä ope saattaa sen käytöshäiriöisen kanssa pärjätä (ja saada parhaissa kouluissa siihen tukeakin), mutta muut oppilaat jäävät siinä ihan sivuhenkilöiksi. Se ei ole kenellekään reilua. Sen sijaan moni muu hankaluus voi hyvinkin sujahtaan normiluokkaan, kunhan mietitään apuneuvot ja tuki huolellisesti. 

Vierailija
33/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itsellä adhd ja autismin kirjoa. Olisin saanut erityisopetusta peruskoulussa, mutta en halunnut ja olin normiluokalla. Vaikka sain diagnoosin ja apua vasta aikuisena, niin oli omasta mielestä oikea päätös sijoittaa minut normiluokalle, kun ominaisuuteni eivät muiden opiskelua häirinneet, itseäni vain. Kysyisin lapselta, miten hänestä olisi paras tehdä

Vierailija
34/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityiskouluun kiitos, ei siellä normiluokassa open aika riitä enää kenellekään ja mitä enempi luokassa on erityisiä, niin sitä vähemmän ne jotka haluaisivat oppia saavat opetusta.

Ei ihme että pisatulokset laskee kuin lehmän häntä, tarkkis ja apukoulu takaisin, mielellään tasokurssitkin!

Olen kuullut, että jotain tuollaisia tasokursseja on ollut. Kuulostaa hyvältä. Lapset siis jaotellaan osaamisen mukaan? Ainoa oikea tapa. Milloin tasokurssit lakkautettiin?

Vierailija
35/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöshäiriö voi olla eräänlainen  yleiskielinen kattokäsite. Sanoin sos-emot jne. Heillä on sitten monenlaiset tarkempia diagnoosit taustalla. Toki he ovat itse häirittyjä, eli heille on vanhemmat tai muu ympäristö aiheuttanee häiriön ja siksi häiritsevät.  Vanhemmille olis ehkä vielä vaikeampaa ottaa käyttöön tätä häirittyä, koska sormi osoittaisi tasan sinne ongelman alkulähteelle.  Tämä vain kommentina sille, joka moitti käytöshäiriö-termiä. Tottahan se on, että kieltä pitäisi aina käyttää tarkasti turhien lasten syyllistämisien takia. (kirjoittaja 34)

Vierailija
36/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin lapselta, miten hänestä olisi paras tehdä

Eiköhän tuo ole liian iso päätös lapsen tehtäväksi! Paitsi jos lapsi on jo 15-vuotias, silloin hänen mielipidettään voisi kysyä.

Vierailija
37/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 15v ilman diagnooseja on pienryhmässä, koska oppiminen on vaikeaa, kun taas normi luokalla moni nepsy pärjää ihan lääkityksellä...

Vierailija
38/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No millä tavalla olet erityisaikuinen?

Tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta autisminkirjon diagnoosi.

Vierailija
39/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin lapselta, miten hänestä olisi paras tehdä

Eiköhän tuo ole liian iso päätös lapsen tehtäväksi! Paitsi jos lapsi on jo 15-vuotias, silloin hänen mielipidettään voisi kysyä.

Kyllä ihan pikku koululainen osaa myös vastata mitä hän haluaa, motivaatio koulunkäyntiin kannattaa säilyttää ja huomioida lapsen omat mielipiteet.

Vierailija
40/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lieväoireiselle lapselle, nykyään lukiolainen, normikoulu oli hyvä ratkaisu. Mutta eihän tietysti tiedä, mikä tilanne olisi ollut pienluokassakaan, voisi olla, että sekin olisi ollut hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän