Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalat silmäpussit! Tuliko minusta nyt vanha?

Vierailija
24.11.2022 |

Olen juuri 33v täyttänyt nainen ja aivan yhtäkkiä minulla on aivan sairaat turvonneet silmäpussit jotka ulottuvat ns poskille asti. Katselin kuvia kahden vuoden takaa ja silloin niitä ei ollut laisinkaan. Näytän yhtäkkiä todella väsyneeltä ja hyvin paljon vanhemmalta. Minua on aina luultu hyvin paljon nuoremmaksi, jopa rasittavuuteen asti (pieni koko, pienet kasvot jne) mutta nyt se on kyllä loppunut.

Minulla on terveet elämäntavat; käyn monta kertaa viikossa niin kuntosalilla kuin kävelyllä, nukun noin yhdeksän tuntia yössä, juon kolme litraa päivässä vettä, en käytä alkoholia ja tupakoinninkin olen lopettanut. Muita vanhenemisen merkkejä kasvoissani ei ole kuin nuo hervottomat silmäpussit.

Minkä ikäisenä huomasit että sinulle tuli silmäpussit? Olen katsellut nyt paljon muita naisia eikä suurimmalla osalla itseäni vanhemmilla naisilla silmäpussit ulotu tuonne poskille asti. Mistä tämä voi johtua, onko jotain tehtävissä vai täytyykö mun nyt vain hyväksyä se että olen tullut vanhaksi..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita korkki kiinni!

Vierailija
2/14 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita korkki kiinni!

Jos edes luit tekstiäni, olen raitis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmityskausi, kuiva huoneilma, huonepöly, kosmetiikka-allergia, suola, nukkumisasento voi kaikki tehdä silmäpussit. Chillaa, kyllä ne vielä veks lähtee.

Vierailija
4/14 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien alle keräytynyt osalla geneettisten syiden vuoksi rasvaa. Niiden leikkaaminen tähystämällä on plastiikkakirurgille pikku juttu kuin sieltä otetaan se rasvasuikale pois.

Leikkauksen jälkeen toivutaan ohjeiden mukaan nukkumalla pää jalkoja korkeammalla ja hautomalla geelipakkaushauteella. Mustelmat ja turvotus katoavat kahdessa viikossa.

Vierailija
5/14 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tussu, tissit ja perse on vielä kunnossa? Silmäpussit ei haittaa jos laitat pään tyynyyn ja nostat perseen ylös.

Vierailija
6/14 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle silmäpussit aiheuttaa liika makea, suola, pari lasia viiniä ja varsinkin kipulääkkeet, joita välillä joudun syömään. Eli naamasta näkee mitä suuhuni pistän.

Vierailija
7/14 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee komeat silmäpussit, jos syön illalla jotain kovin suolaista. Toisaalta, mitä sikeämmin nukun sen mahtavammat pussit. Jos nukun toisella kyljelläni, sen puolen silmän alla on usein muhkea turvotus.

Mitään tanakkaa yövoidetta ei kannata levittää lähelle silmäpusseja.

Meidän perheestä kolmella on jonkinlaiset silmäpussit olleet jo lapsena. Olisikohan tämä jotenkin selitettävissä kasvojen luuston rakenteella?

Ai niin, ne isot silmäpussit alkoivat ilmaantua joskus noin 34 -vuotiaana.

Vierailija
8/14 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo teininä silmäpussit ja on edelleen keski-ikäisenä. Jossain 40 v paikkeilla ne vaan veltostui pulleista silmäpusseista roikkuviksi, ryppyisiksi silmäpusseiksi. Eivät ole kyllä elämää haitanneet.

Vierailija
9/14 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kiinnitä moiseen huomiota. Ei niitä kukaan huomaa.

Vierailija
10/14 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/14 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jossain 35 v paikkeilla. Perinnöllinen juttu, äidilläni ja siskolla myös. Eipä ole menoa haitanneet, ja niiden ulkonäköön äkkiä tottui. Monellahan noita silmäpusseja tulee iän myötä. Ja osalla sitten taas painuu kuopalle silmänympärykset. Itse mieluummin pidän pussit kuin tummat kuoppasilmät. Joskus juhliin korostus- ja varjostusväreillä vähän meikkaan pusseja vähemmän näkyviksi, mutta arjessa saavat rauhassa näyttää siltä miltä näyttää. Ei sitä enää 37-vuotiaana tarvi teiniltä näyttää, kyllä saa olla silmäpussia ja valahtanutta leukalinjaakin.

Vierailija
12/14 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo eivät välttämättä liity ikään, usein toki kyllä. Olen 47-vuotias ja olen kärsinyt silmäpusseista vain kesänä, kun olin 22-vuotias. Silloin se johtui kuumuuden, runsaan oluen juonnin ja suolaisen ruoan yhdistelmästä asuessani ulkomailla. Omaa ilmettäni vanhentaa pikemminkin tummuuteen taipuvaiset silmänaluset, joita en jaksa meikata piiloon, ne ovat aina olleet samanlaiset.

Vierailija
13/14 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi etikkassa säilötyt sillit kerää nestettä ja aiheuttaa silmäpusst.

Vierailija
14/14 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energia pussit ne vaan on, ei kannata huolestua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä