Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuronkirjon lapsi erityiskoulun vai normiluokkaan, mitä ajatuksia?

Vierailija
27.03.2021 |

Kaverit, sosiaaliset suhteet taitavat erityiskoulun osalta jäädä aika mimimiin. Mitä tekee seura vain vammaisten seurassa?
Mitä itse tekisit omn lapsesi kohdalla, jos molemmissa saisi avustajan ja erityisopen apua. Tavallisessa koulussa olemiseen kuuluisi isompi luokka 20 oppilasta maksimissaan.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla pienempi luokka.

Vierailija
2/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienluokka normikoulussa oli meidän ratkaisumme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana sanoisin että erityiskouluun. Ja tuo ”vammaisten keskellä” on aika asenteellista aikuiselta ihmiseltä.

Vierailija
4/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin oppii erityisluokassa, se on aivan varmaa.

Vierailija
5/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse mieltä? Lapsi siis? Markkinointipuheet on kauniit, kysy kokemusasiantuntijoilta.

Upeeta jos saa ne lainmukaiset palvelut alakouluun ilman erityisyyksiä.

Minusta erityisluokka on vain se entinen "tarkkis", rintaäänellä kerron.

Suosittelen tilanteessasi valtavirtaa.

Vierailija
6/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu lapsen oireiden vakavuudesta, joskus nepsy saattaa pärjätä ihan normaalisti koulussa, olla jopa hyvä oppilas, joskus taas oppimisvaikeusia on paljon ja erityiskoulu on ainoa missä tuki riittää. Luottakaa eskari open arvioon siitä missä koulu aloitetaan, jos ei suju niin opin polkua voidaan muuttaa missä vaiheessa tahansa lukukautta. Tukitoimia ei pidä aloittaa varalle, vaan silloin kun niihin on tarve.

Vierailija
7/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajana sanoisin että erityiskouluun. Ja tuo ”vammaisten keskellä” on aika asenteellista aikuiselta ihmiseltä.

Itselläsi näyttää olevan asenne. Aikuinen ihminen, vielä opetustyössä, ei sitten omaa sisälukutaitoa...

Lapsi saa avun joka tapauksessa, oli valinta mikä vain.

Minusta se on aikuisuutta.

Vierailija
8/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu ihan lapsesta. Neurokirjo ei yksinään kerro paljoakaan. Kai teille on tutkimuksissa jotain suosituksia annettu?

Vierailija
9/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko ADD neuron kirjoon nykyisin?

Itse olen peruskoulun ja opiskelut käynyt Amk :hon saakka ilman erityisopetusta. Ehkä se, että alisuoriuduin niin kertoo jo diagnoosin tarpeesta, mutta nykyisin lääkkeiden avulla pystyn taas opiskelemaan lisää työni ohella.

Vaikea siis sanoa suoraan, kun aika on eri kuin 90-luvulla, mutta eikös nykyisinkin voi oppilaan tarvittaessa siirtää ent. erityisluokalle? Saattaa pärjätä normaalinkin opiskelun mukana. Johtunee varmaan sekä kirjon oireiden voimakkuudesta sekä älystä. Kirjon lapset voi olla todella älykkäitä ja turhautua erityisluokalla.

Vierailija
10/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti erityiskouluun, pienemmät ryhmät ja saa paremmin tukea. Normi koulussa saa avustajan jonka kanssa viettää aikaansa käytävällä opiskellen kun muut luokassa ( noh,järjestin hieman).

Varhaiskasvatuksesta karsittu erityis/pienryhmät ja se kyllä näkyy. Onneksi edes peruskoulun puolella voi olla mahdollisuus päästä erityisluokkaan. Oman lapseni kohdalla en miettisi hetkeäkään vaan jos tarjottaisiin mahdollisuutta erityiskouluun,ottaisin sen heti!

Vierailija
11/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyrkisin ylläpitämään ne ystävyyssuhteet jota jo on ja aloittaa koulu samalla luokalla missä on lapsen kaverit, kyllä siellä pärjää myös oppimisvaikeuksien kanssa, varsinkin silloin jos on avustaja käytössä. Pienluokilla on tosi monenlaista diagnoosia ja nää on monesti levottomia ryhmiä, erityiskouluun taas vaaditaan sen verran paljon että nää lapset voi vastata ikätasolta lähemmäs 3vuotta kuin eikä koulu alkaa... Mikä taas vaikuttaa siihen että he eivät vielä osaa paljon sosiaalisia taitoja, eikä välttämättä sosiaalinen lapsi saa ystäviä..

Vierailija
12/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne minne kamut menee

Vierailija
13/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko ADD neuron kirjoon nykyisin?

Itse olen peruskoulun ja opiskelut käynyt Amk :hon saakka ilman erityisopetusta. Ehkä se, että alisuoriuduin niin kertoo jo diagnoosin tarpeesta, mutta nykyisin lääkkeiden avulla pystyn taas opiskelemaan lisää työni ohella.

Vaikea siis sanoa suoraan, kun aika on eri kuin 90-luvulla, mutta eikös nykyisinkin voi oppilaan tarvittaessa siirtää ent. erityisluokalle? Saattaa pärjätä normaalinkin opiskelun mukana. Johtunee varmaan sekä kirjon oireiden voimakkuudesta sekä älystä. Kirjon lapset voi olla todella älykkäitä ja turhautua erityisluokalla.

Kuuluu

Vierailija
14/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolaitokseen. Ei siinä mitkään koulut auta.

Vierailija
15/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakatäti kirjoitti:

Ehdottomasti erityiskouluun, pienemmät ryhmät ja saa paremmin tukea. Normi koulussa saa avustajan jonka kanssa viettää aikaansa käytävällä opiskellen kun muut luokassa ( noh,järjestin hieman).

Varhaiskasvatuksesta karsittu erityis/pienryhmät ja se kyllä näkyy. Onneksi edes peruskoulun puolella voi olla mahdollisuus päästä erityisluokkaan. Oman lapseni kohdalla en miettisi hetkeäkään vaan jos tarjottaisiin mahdollisuutta erityiskouluun,ottaisin sen heti!

Pitää tuntea lapsensa ja hänen tarpeensa, lapsia on erilaisia, sun lapselle se erityiskoulu ois varmasti paras jos itse sitä toivot. Vanhempien toiveita ois hyvä näissä kouluasioissa kuulla enemmän.

Vierailija
16/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät erityiset ole mitään älämölöjä jotka pitää saada pois silmistä.

Kyllä ne Jennicat ja Nicopetterit hälinällään haittaa näitä toisinaan hyvin lahjakkaita introverttejä.

Opet kiusaantuu kun lapsi tarvitseekin oikean kontaktin ja harmoniset tilat.

Ihminen toimii parhaiten siellä missä viihtyy ja kokee olevansa oikeassa paikassa.

Vierailija
17/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse mieltä? Lapsi siis? Markkinointipuheet on kauniit, kysy kokemusasiantuntijoilta.

Et tiedä, mistä puhut. Joissain erityiskouluissa on erikseen luokat käytöshäiriöisille, sellaiset ovat lähimpänä entistä tarkkista.

Vierailija
18/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin tavalliseen kouluun normaaliluokkaan. Olen itsekin ollut erityislapsi, ja kyllä normaaliluokka tavallisessa koulussa on paras.

Vierailija
19/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitolaitokseen. Ei siinä mitkään koulut auta.

Mitä selität? Ei ole enää mitään laitoksia. Ja kyse on neurokirjon lapsesta, ei kehitysvammaisesta.

Vierailija
20/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä, mistä puhut. Joissain erityiskouluissa on erikseen luokat käytöshäiriöisille, sellaiset ovat lähimpänä entistä tarkkista.

Lapsia ei nykyään jaeta mihinkään käytös häiriöihin, voi olla esim autismi luokkia, mutta käytös ei ole häiriö vaan siihen on syynsä!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan