Onko 400e kuukaudessa ruokaan yksinasuvalla paljon vai vähän?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Aika paljon. Vähempikin pitäisi riittää.
Miksi? Tekeekö se paremman ihmisen jos syö halpaa ruokaa ja mahdollisimman vähän?
Itse myös herkkusuu. Minulla menee suurpiirtein 300 euroa per kk. Ruoasta en tingi. Laitan kaiken itse, en tilaa ruokaa. Mitä joskus syön sushin ulkona .
Tänään söin kuhaa , perunaa ja remoulaadikastiketta.
Jos asuisin yksin, varmaan tuon verran menisi helposti.
Jos syön lounaan joka päivä töissä, se on noin 120 /kk.
Sitten jäisi 280 /kk eli 70/viikko. Jos kävisi pari kertaa viikossa kaupassa, niin helposti menee 35 euroa kerta, riippuu toki siitä mitä syö. Mutta pitkässä juoksussa tässä olisi myös kaikki kuiva tarvikkeet, kahvit, teet, hunajat, myslit, puurot jne.
Yksinasuessa kävisin varmasti myös kavereiden kanssa ulkona syömässä ainakin pari kertaa kuussa. Nyt ei tietysti onnistu tässä pandemiassa, mutta normaalioloissa.
Eli ei minusta mitenkään erityisen paljon, jos syö hyvin ja monipuolisesti ja käy joskus ulkonakin syömässä eikä halua ihan kaikesta pihistellä koko ajan. Toki voi syödä pelkkää kaurapuuroa ja hernesoppaa ja karsia kuluja, mutta harva sitäkään kauaa jaksaa, jos ei ole ihan pakko.
Mulla menee n. 50€/kk. Ei ole varaa enempään.
Huh, miten paljon. Meillä yksinhuoltajan perheessä menee ruokaan noin 300e/ kk. Joskus kiva ostaa lohta ja tehdä kunnon salaattia mutta puuro, munakkaat, leipä ja keitot riittävät viikolla.
Kannattaa muistaa, että yksinasuvan ruokailu on suhteessa kalliimpaa kuin useamman henkilön. Jos samssa taloudessa asuu kaksi henkilöä ja he syövät samaa ruokaa, tulee hinta per nenä halvemmaksi kuin yhden hengen taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuon verran sitä menee itselläkin, sisältää tietysti ruokakaupasta ostettavat alkoholit. Ruuasta säästäminen on kaikista hölmöintä puuhaa, enempikin haluaisin ostaa luomulihaa ja muuta hyvää, mutta ei budjetti kestä.
Ymmärtäisin tuon luomulihan, jos syöt yhtä kurinalaisesti, kuin fitness urheilija, muuten petät vain itseäsi. Hyvän ja terveellisen ravinnon saa n. 200 e kk.
Paljon. Mulla menee yksin 40-50 e/viikko.
Mulla menee saman verran, joskus ylikin.
Tykkään hyvästä ruoasta ja tykkään syödä. Tienaan alle keskitulon ja varmasti olisi järkevää säästää ruokakuluissa, mutta arvostan hyvää ruokaa ja juomaa. Tingin muissa asioissa, minulla ei ole esimerkiksi autoa, ei kesämökkiä jne.
Kaupasta ostan sitä mitä haluan, mutta ihan kaikista kalleimpia elintarvikkeita hyvin harvoin (savuporoa ja savulohta ostan vain jouluna).
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa saa ilmaiseksi, miksi siitä pitäisi maksaa?
Jonotusajat ruokajakeluissa on älyttömät.
Vierailija kirjoitti:
Satanen viikko per lärvi on aika lailla normaali summa. Tietenkin on näitä "pärjään kahdella eurolla päivässä", mutta itse katson, että ruoka ei ole se, josta pihistellään mikäli varaa on.
M54
Näinpä näin. Ruokaan saa tärveltyä rahaa pohjattomasti, jos tahtoo. Kaikilla vain ei ole rahaa tuhlattavaksi. Toisaalta on taito syödä halvalla hyvää ja terveellisesti, siihenkään eivät kaikki pysty.
Syöttöporsaalle varmaan ihan normi. Mulla menee yli puolet vähemmän ja asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon verran sitä menee itselläkin, sisältää tietysti ruokakaupasta ostettavat alkoholit. Ruuasta säästäminen on kaikista hölmöintä puuhaa, enempikin haluaisin ostaa luomulihaa ja muuta hyvää, mutta ei budjetti kestä.
Ymmärtäisin tuon luomulihan, jos syöt yhtä kurinalaisesti, kuin fitness urheilija, muuten petät vain itseäsi. Hyvän ja terveellisen ravinnon saa n. 200 e kk.
Tänään meni pelkästään kahteen 0,5 lonkeroon reilut 8€ eli ei tässä mikään terveelliayyden maksimointi ole tavoitteena. Mikä pakko se on muutenkaan ostaa halvinta lohta tarjouksista, kun muutakin on tarjolla. Luomu maistuu vain paremmalta, lähes kaikki omenoista lähtien. Kannattaa joskus kokeilla niiden halpojen vahapintaisten sijaan ja hämmästyä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee saman verran, joskus ylikin.
Tykkään hyvästä ruoasta ja tykkään syödä. Tienaan alle keskitulon ja varmasti olisi järkevää säästää ruokakuluissa, mutta arvostan hyvää ruokaa ja juomaa. Tingin muissa asioissa, minulla ei ole esimerkiksi autoa, ei kesämökkiä jne.
Kaupasta ostan sitä mitä haluan, mutta ihan kaikista kalleimpia elintarvikkeita hyvin harvoin (savuporoa ja savulohta ostan vain jouluna).
Savulohi on hyvä ja halpa ruoka, kun tekee itse. Jauhelihan hinnoissa.
Miten teitä kivistää noin paljon se että ihminen jolla on varaa käyttää ruokaan yli 400€/kk, käyttää sen eikä tyydy minimin jolla pysyy nipin napin elossa?
Noh, eipä tässä maassa yleensäkään ymmärretä kulinarismista mitään. Sipulia ja jauhelihaa vaan niin hyvä tulee.. röyh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään meni pelkästään kahteen 0,5 lonkeroon reilut 8€ eli ei tässä mikään terveelliayyden maksimointi ole tavoitteena. Mikä pakko se on muutenkaan ostaa halvinta lohta tarjouksista, kun muutakin on tarjolla. Luomu maistuu vain paremmalta, lähes kaikki omenoista lähtien. Kannattaa joskus kokeilla niiden halpojen vahapintaisten sijaan ja hämmästyä.
Luomua et pysty maistamaan, sen pystyy selvittämään vain tuotantoketjusta tai laboratoriokokeista. Mutta jos haluaa maksaa muodista, niin siitä saa tosiaankin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Satanen viikko per lärvi on aika lailla normaali summa. Tietenkin on näitä "pärjään kahdella eurolla päivässä", mutta itse katson, että ruoka ei ole se, josta pihistellään mikäli varaa on.
M54
Ai esim neljähenkisellä perheellä noin 1600-1800€/kk ruokaan?
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee suurinpiirtein tuon verran. Syön mielestäni laadukkaasti ja monipuolisesti (lakto-ovo vegaani ruokavalio), en pihistele, mutta en tavoittele luksustakaan. Jos panostan viineihin, summa on jonkin verran korkeampi.
N41
Lakto-ovo vegaani ruokavalio 😂
Miten te voitte syödä noin halvalla? Ruokakauppaan meillä menee 1000€/kk. Meillä on yksi 3v lapsi vanhempien lisäksi. Ei syödä mitään ihmeellistä: 2pv syötiin lohisoppaa ja tänään lindströmin pihvejä ja perunoita. Emme osta koskaan karkkeja, keksejä, sipsejä, mehuja tai limuja, jotka ovat kalliita. Viikonloppuisin menee tosin muutama olut. Lisäksi tuossa summassa on mukana mm. vessapaperit ja käsisaippuat. Silti meillä menee selkeästi ihan tavisruokaan aika paljon enemmän kuin teillä. Outoa...
Vierailija kirjoitti:
Miten teitä kivistää noin paljon se että ihminen jolla on varaa käyttää ruokaan yli 400€/kk, käyttää sen eikä tyydy minimin jolla pysyy nipin napin elossa?
Noh, eipä tässä maassa yleensäkään ymmärretä kulinarismista mitään. Sipulia ja jauhelihaa vaan niin hyvä tulee.. röyh
Kysyttiin, onko se paljon vai vähän ja se on paljon. Ei se kerro terveellisyydestä eikä eettisyydestä, ennenminkin ajattelemattomuudesta, osaamattomuudesta laiskuudesta tai välinpitämättömyydestä. Mutta jos ap päättää kysyä asiasta, niin tuskin tuo viimeinen.
M54