sain töitä mutta se alkaa ennenkuin voin aloittaa, kiva..
Hain työpaikkaa mihin olen halunnut vuosia, haku vaiheessa ilmoitin niin hakemuksessa kuin haastattelussakin vielä, että voin aloittaa vasta toukokuussa viikon x jälkeen. Noh itse työ alkaa kyllä tuolloin, mutta perehdytys alkaa huhtikuussa, jolloin en voi vielä aloittaa mitenkäänpäin. Meniköhän työpaikka sitten siinä... Käsitin että siellä aloittaa samaan aikaan useita uusia
Otan kyllä yhteyttä ja kysyn, mutta nyt vkl asia ei etene mihinkään. Enemmän tää nyt harmittaa, kun olen sanonut etten pysty aloittaa huhtikuun puolella ja sitten pitäisikin jo silloin olla käytettävissä. Kuin annettaisiin lapselle tikkari ja otettaisi se heti pois.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Voi, harmi puolestasi.
Saattoi mennä tuo työpaikka ohi suun.
Olen itse ollut rekryämässä, ja pakko oli vaan sivuuttaa ne kandidaatit, jotka eivät päässeet ajallaan perehdytykseen tai aloittamaan itse työtä.
Meillä ei yksinkertaisesti ollut mahdollisuutta järjestää useita eri perehdytyksiä, jotka ovat työläitä muutenkin.
Mutta kysy toki, tilannehan voi tuossa työpaikassa olla eri.
Mutta kun olen ilmoittanut että en voi aloittaa ennen toukokuuta, olen tämän kertonut jo työhakemuksessa sekä haastattelussa kahdelle rekrytoijalle niin ihmettelen miksi minut sitten edes valitaan?? ap
Perehdytys on työtä, joten jos olet sanonut että voit aloittaa työt vasta toukokuussa, niin ei silloin voida olettaa että voisitkin tulla perehdytykseen huhtikuussa. Voi olla että sinulle ei voida järjestää toukokuussa eri perehdytystä, mutta voi olla että silloin vaikka aloittaakin toinen ryhmä, tai asia ei muuten ole mikään ongelma. Kannattaa selvittää asiaa kun arki koittaa. Ja itse siinä tilanteessa kyllä myös mainitsisin sen, että mahdollisesta aloitusajankohdasta on jo aiemmin keskusteltu.
Olit heidän mielestään hyvä hakija, ja siellä ilmeisesti toivotaan, että kun paikkaa sulle oikeasti tarjotaan, pystytkin järjestämään sen perehdytyksen.
Niillä on kyllä mietittynä joku tilallesi, jos et pysty.
Vierailija kirjoitti:
Olit heidän mielestään hyvä hakija, ja siellä ilmeisesti toivotaan, että kun paikkaa sulle oikeasti tarjotaan, pystytkin järjestämään sen perehdytyksen.
Mulla on opintoihin kuuluva viimeinen harjoittelu kesken, jos en sitä tee, en valmistu ja saa papereita. Ei tätä oikein voi mitenkään järjestää, koska en voi koulua jättää kesken, ja tämä siellä myös tiedossa. ap
Voi olla että ei olekaan niin hyvä työpaikka kuin luulit jos eivät yhtään kuuntele mitä hakija on sanonut eikä kiinnosta milloin hakija voi aloittaa vaan pelkästään heidän pillin mukaan pitäisi tanssia. Mulla kävi samanlainen juttu sanoin jo haastattelussa että voin aloittaa vasta ajankohtana x. Sit tarjottiin työtä ja pitäisikin aloittaa jo ensi viikolla. Varmaan luulivat että kyllä se joustaa kun työtä tarjotaan. Kun sanoin että en pääse vielä, kuten jo aiemminkin kerroin, niin kuulosti tosi pettyneeltä ja melkein vihaiselta. Tuli olo että väistin luodin.
Siinä tapauksessa sun on sitten parasta vaan suorittaa se koulun harjoittelu loppuun, jotta valmistut ja saat paperit ulos.
Mutta selvästi sussa on potentiaalia, kun sait heti paikan, jota hait. Varmasti siis löydät jotain muuta tämän mahdollisesti ohi menevän tilalle.
Ja jos ei heti tärppää unelmapaikka, oot nuori ja ehdit vielä moneen kertaan löytää paremman. Tsemppiä valmistumiseen!
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että ei olekaan niin hyvä työpaikka kuin luulit jos eivät yhtään kuuntele mitä hakija on sanonut eikä kiinnosta milloin hakija voi aloittaa vaan pelkästään heidän pillin mukaan pitäisi tanssia. Mulla kävi samanlainen juttu sanoin jo haastattelussa että voin aloittaa vasta ajankohtana x. Sit tarjottiin työtä ja pitäisikin aloittaa jo ensi viikolla. Varmaan luulivat että kyllä se joustaa kun työtä tarjotaan. Kun sanoin että en pääse vielä, kuten jo aiemminkin kerroin, niin kuulosti tosi pettyneeltä ja melkein vihaiselta. Tuli olo että väistin luodin.
Näinpä. Toisaalta yritän miettiä niinkin, että jos todella mut haluavat niin eikö heidän tulisi asia järjestää asiat sen mukaan miten minä voin aloittaa. Tää tilanne vaan tuntuu niin hassulta kun asiasta on jo puhuttu. ap
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa sun on sitten parasta vaan suorittaa se koulun harjoittelu loppuun, jotta valmistut ja saat paperit ulos.
Mutta selvästi sussa on potentiaalia, kun sait heti paikan, jota hait. Varmasti siis löydät jotain muuta tämän mahdollisesti ohi menevän tilalle.
Ja jos ei heti tärppää unelmapaikka, oot nuori ja ehdit vielä moneen kertaan löytää paremman. Tsemppiä valmistumiseen!
Kiitos, tämä lämmitti mieltä!! ap
On se tärkeämpi saada paperit koulusta kuin heittää kaikki hukkaan jonkun työn takia mistä ei edes tiedä onko hyvä vai p*ska paikka.
Vierailija kirjoitti:
On se tärkeämpi saada paperit koulusta kuin heittää kaikki hukkaan jonkun työn takia mistä ei edes tiedä onko hyvä vai p*ska paikka.
Joo ja kun valmistuminen on vaan 3 viikosta kiinni enää, muuten on kaikki tehty. Tää on toinen amk tutkinto mitä nyt teen ja molemmat tutkintoni sopivat hakemaani työhön kuin nenä päähän ja myös haastattelussa olivat vaikuttuneita koulutustaustastani. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on opintoihin kuuluva viimeinen harjoittelu kesken, jos en sitä tee, en valmistu ja saa papereita. Ei tätä oikein voi mitenkään järjestää, koska en voi koulua jättää kesken, ja tämä siellä myös tiedossa. ap
Eiköhän se oletettavasti palkaton harjoittelu tarvittaessa jousta. Ei voi sellaisen takia jäädä työ saamatta. Asioilla on tapana järjestyä, kun vähän järjestelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja kun valmistuminen on vaan 3 viikosta kiinni enää, muuten on kaikki tehty. Tää on toinen amk tutkinto mitä nyt teen ja molemmat tutkintoni sopivat hakemaani työhön kuin nenä päähän ja myös haastattelussa olivat vaikuttuneita koulutustaustastani. ap
Kyllä se työpaikka joustaa siinä tapauksessa. Jos ei jousta, niin tyhmiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteys kouluun ja saat vaihtoehtoisen suoritustavan. Noin vähän kun on jäljellä, ei koulu sinun valmistumistasi halua estää. Päinvastoin. Hehän saavat rahaa jokaisesta valmistuneesta, joten tekevät kyllä kompromisseja jotta valmistuminen onnistuu.
Ottaisin työn kyselemättä vastaan ja järjestelisin harjoittelun loppumetrin muulla tavalla. Onnistuu varmasti, koska yksikään AMK ei halua estää opiskelijoita valmistumasta.
Voisiko sen harjoittelun lopun hyvittää siellä työssä? Eli merkitä muutaman ensimmäisen työviikon harjoitteluksi. Tulisi tutkintopakettiin eikä menisi työ sivu suun.
AP tulee täältä kyselemään? kannattaisiko sopia asiasta työnantajan kanssa, js ei jousta niin sitten ei kannata ottaa koko paikkaa, kertoo paljon paikan ilmapiiristä.
Mä hain nykyiseen työhön toukokuussa, kun heillä oli sijaisuus. Olin määräaikasessa suhteessa edelliseen työpaikkaan vielä usean kk ajan. Sijaisuus oli kuitenkin sen verran pitkä, että katsoin, että haen sitä ja jos tulen valituksi, mietin mitä sitten.
Mut valittiin ja sanoin, että mulla on töitä vielä edelliseen työpaikkaan. Sanoivat, että haluavat mut kuitenkin. Niinpä sovittiin, että aloitan, kun määräaikainen edellisessä paikassa loppuu.
Näin tehtiin. Koeajan jälkeen mut vakinaistettiin. Eli älä vielä luovuta ap. Asiaan voi olla joku ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se oletettavasti palkaton harjoittelu tarvittaessa jousta. Ei voi sellaisen takia jäädä työ saamatta. Asioilla on tapana järjestyä, kun vähän järjestelee.
Tottakai voisin harjoittelun perua, mutta miksi jättäisin harjoittelun tekemättä ja jättäisin valmistumatta kun olen monta vuotta opiskellut? ap
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sen harjoittelun lopun hyvittää siellä työssä? Eli merkitä muutaman ensimmäisen työviikon harjoitteluksi. Tulisi tutkintopakettiin eikä menisi työ sivu suun.
Jos olisi normaali harjoittelu niin kyllä, sitten tekisinkin näin, mutta tämä harjoittelu on esimiesharjoittelu, jossa tulee olla yksikön johtajan työparina ja tämmöisiä hommia en ko. työssä kyllä pääse tekemään. ap
Voi, harmi puolestasi.
Saattoi mennä tuo työpaikka ohi suun.
Olen itse ollut rekryämässä, ja pakko oli vaan sivuuttaa ne kandidaatit, jotka eivät päässeet ajallaan perehdytykseen tai aloittamaan itse työtä.
Meillä ei yksinkertaisesti ollut mahdollisuutta järjestää useita eri perehdytyksiä, jotka ovat työläitä muutenkin.
Mutta kysy toki, tilannehan voi tuossa työpaikassa olla eri.