Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi vaihtoehtoa: huonoja ihmissuhteita tai ei ihmissuhteita ollenkaan :/

Vierailija
27.03.2021 |

Aika hämmentävää ollut tajuta omien rajujen vastoinkäymisten keskellä, että ketään ei ole kiinnostanut minä persoonana vaan olen ollut ainoastaan jollain tapaa hyväksikäytettävä tai ilmainen terapeutti tai joku muu hyödyke. Mun yhteydenottoihin nykyään ei juuri vastata, unohdetaan sovitut asiat, ei auteta vastavuoroisesti, ei kuunnella mun juttuja vaan selitetään pokalla päälle jne...Tässä just tajunnu, että mieluummin olen nykyään yksin, kun ihmisten kanssa, kelle olen tosipaikan tullessa ihan ilmaa ja näköjään mua voi kohdella ihan miten vain. Lähinnä sit unohtaa mun olemassaoloni kokonaan ja ollu katkera kalkki tämä tajuta! Aiemmin mulla oli suht normaali elämä ja sosiaaliset kuviot sen myötä, mutta nykyään kaikki suhteet lahoaa käsiin enkä enää oikeastaan välitäkään. Mutta onko ihmisistä tullu nykyään k u s i päisempiä vai onko vika jotenkin nyt minussa itsessäni, tätä välillä mietiskelen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Taas annoin yhdelle ihmiselle mahdollisuuden ja petti luottamukseni kerta toisensa jälkeen vaikka olis pitänyt tajuta kerrasta ettei se muutu. Laitoin välit poikki ja täysin yksin olen taas. En kertakaikkiaan enää jaksa ihmisiä ja ainaisia pettymyksiä. Syytän kuitenkin itseäni, joku mussa on kun kohdellaan aina huonosti. Noilla ihmisillä on kuitenkin kaikilla isot sosiaaliset ympyrät ja mä olen vuodesta toiseen yksin.

Vierailija
2/6 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos muuta. Väliin kun katselee ihmisiä jotka on olevinaan ylimpiä ystäviä, niin huomaa selvästi, ettei ne mitään ystäviä ole vaan vain symbioosissa keskenään. Eli ovat löytäneet tuttavan, jota voivat käyttää hyväksi, ja se on molemminpuolista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin yksin kuin huonossa seurassa 👍

Vierailija
4/6 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä nyt vain käyttäytyy näin. Ei sille oikein mitään mahda.

Voimattomuutta tunnen myös.

Vierailija
5/6 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään nykyajan ilmiö kyseessä vaan sitä on esiintynyt aina. Mielestäni nykyään kuitenkin osataan kyseenalaistaa aiempaa paremmin se, pitääkö ihmissuhteita olla vain niiden itsensä vuoksi, vaikka ne eivät antaisi itselle mitään. Tai olisivat suorastaan haitallisia. Uskomus siitä, että normaalilla ihmisellä kuuluu olla läheisiä ihmissuhteita, on saanut liian monet sinnittelemään vahingollisissa kaveri-/perhe-/parisuhteissa ja toisaalta mahdollistanut tietyntyyppisten ihmisten vallankäytön. Helpompi pysyä niskan päällä, kun toinen ei stigman pelossa uskalla ottaa ja lähteä. Nyt yhä useampi uskaltaa valita sen vaihtoehdon, vaikka pelottaisikin. On hyvä myös muistaa, että kun päästää irti huonoista ja toimimattomista ihmissuhteista, vapauttaa samalla tilaa hyville ja toimiville sellaisille. Yksinäisyyden ei ole pakko olla elinkautistuomio ja toisaalta elämään voi löytää sisältöä ja mielekkyyttä myös muista asioista kuin toisista ihmisistä.

Vierailija
6/6 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne. Taas annoin yhdelle ihmiselle mahdollisuuden ja petti luottamukseni kerta toisensa jälkeen vaikka olis pitänyt tajuta kerrasta ettei se muutu. Laitoin välit poikki ja täysin yksin olen taas. En kertakaikkiaan enää jaksa ihmisiä ja ainaisia pettymyksiä. Syytän kuitenkin itseäni, joku mussa on kun kohdellaan aina huonosti. Noilla ihmisillä on kuitenkin kaikilla isot sosiaaliset ympyrät ja mä olen vuodesta toiseen yksin.

Mulla on myös joku vika persoonassa, että jatkuvasti kohdellaan huonosti. Koska nämä mua huonosti kohdelleet ovat just megasosiaalisia ja yleisesti hyvin pidettyjä. Mä sit olen heille hetken tosi ihana jne. ja hetken päästä ihan ilmaa. Ite tyyliin tehny mitään ihmeelllistä, kun mieli minusta muuttunut totaalisesti. Eikä mulla aina tällaista ole ollut, mutta viime vuosina monta melkein identtistä kokemusta. Että yksin jätetään pahimman hädän keskellä jne. tai ghostataan...Ihmisistä tällä hetkellä aika hiton ikävä fiilis enkä tiedä miten ikinä pääsen tästä yli. Tuskin mitenkään. 

Ap