Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys naisille tytöttelystä

27.03.2021 |

Eli, semmonen typerä kysymys, et onko tytöttely aina paha asia? :o Esimerkiks jos on tekemäs itelleen voileipiä, tai jotaki muuta välipalaa, ja kysyy: "Hei tyttö, haluukko et teen siullekki purtavaa?" Siis, tajuun et tytöttely on moukkamaista, iha samalla tavalla ku pojittelu, mut vaikuttaako siihe se tilanne, mis sen sanoo?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä se vähän otti päähän että uutena 26-vuotiaana aikuisena naisena minut esiteltiin toisille työntekijöille että meille tuli tämmöinen "nimi"-tyttö tänne töihin. Tämä 2000-luvun puolessa välissä. Toivottavasti ei tapahdu enää vuonna 2025.

Mutta sillä ihmisellä oli kyllä jotain vikaa päässä, kun päti ihan perusasioiden kanssa miten työtä tehdään ja kysyi asioita joita opittiin ensimmäisenä päivänä kun aloitettiin opiskelu.

Yritti vielä sabotoida jatkomahdollisuuksia ja syytti valehtelusta.

Mutta kyllähän minä tajusin mistä on kyse, koki uhaksi ja halusi päteä. Ei siinä tarvittu mitään suurta älykkyyttä, että asian huomasi.

Ei ollut mutsilla kaikki muumit laaksossa.

Ja muut työntekijät eivät puuttuneet  mitenkään. 

Oli ikävä kokemus, mutta tietää ainakin miten ei kohtele muita.

Vierailija
62/62 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää tytöttely. Ymmärrän, että on tilanteita, jossa se ei ole niin vakavaa ja se voidaan tarkoittaa hyvällä, mutta yleisesti ottaen jos joku tuntematon minua tytöttelee niin hän antaa itsestään vain typerän kuvan minulle. Olen 30-vuotias nainen, toki siro ja nuorekas, mutta nainen, en mikään 12 v pikkutyttö. Onko suomenkieli niin junttimaista, kun ei osata käyttää kuin tyttö - täti - rouva. Kaksi jälkimmäistä on ok, ja tuo tyttökin 7-vuotiaalle. Anteeksi nuori neiti on hyvä siitä ylöspäin. Sitten voi käyttää sanaa nuori nainen kun on 15 +. Sitten sopii lady ja madam. Mutta ei suomalaiset osaa. Kuin että tyttö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan