Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys naisille tytöttelystä

27.03.2021 |

Eli, semmonen typerä kysymys, et onko tytöttely aina paha asia? :o Esimerkiks jos on tekemäs itelleen voileipiä, tai jotaki muuta välipalaa, ja kysyy: "Hei tyttö, haluukko et teen siullekki purtavaa?" Siis, tajuun et tytöttely on moukkamaista, iha samalla tavalla ku pojittelu, mut vaikuttaako siihe se tilanne, mis sen sanoo?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako tätä nostaa, vai saanko vihat niskoilleni? :o

Vierailija
2/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole itse kokenut sitä koskaan loukkaavaksi, edes silloin kun olin nuori. Nyt tuntuisi pelkästään oudolta, koska olen 44 -vuotias, mutta en toki silti loukkaantuisi jos joku tytöttelisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöttely on alentavaa, ei siinä muuta ongelmaa ole.

Vierailija
4/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon tytöttelun sijaan aikuisia naisia eukoiksi. Ei pitäis olla niin moukkamaista.

Vierailija
5/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan kahdestaan jossain kotioloissa ja jo tutustuttu, niin on ok. Töissä tai missä tahansa muualla tuntemattoman tai puolitutun tytöttely ei ole ok, varsinkin jos paikalla on muitakin.

Vierailija
6/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ollaan kahdestaan jossain kotioloissa ja jo tutustuttu, niin on ok. Töissä tai missä tahansa muualla tuntemattoman tai puolitutun tytöttely ei ole ok, varsinkin jos paikalla on muitakin.

Juu, tota tarkotin. Et joskus harvemmi korvais rakas-sanan tolla. No, tulipaha opittuu, et tietyl tasol oon sovinisti. :)

Vierailija
7/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait siinä mitään pahaa ole.

Tosin, jotkut miehet, iältään 25v+ mulkoilevat kaupankassalla ja töissä, kun kutsun heitä setämiehiksi, vanhaäijä tai papparaiseksi. En ymmärrä mitä pahaa siinä nyt on.

Vierailija
8/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöttely paha

Miesten pojittelu ja setämieheksi kutsuminen on ok

Vierailija
9/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan iästä. Jos olet yli 70v niin saat tytötellä. Katson silloin sormien läpi sen vaikka minulla on aikuisia lapsia ja lapsenlapsia.

Vierailija
10/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän viikkorahaa, jos minua tytötellään.

N45

Vierailija
11/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne vaikuttaa paljon ja sanoja. Saa kaveriporukalle sanoa, että haluatteko te tytöt mennä eka saunaan vai onko eka poikien saunavuoro. Tasaveroisessa työporukassa nuori mies voi sanoa, että lähdetäänpä tytöt syömään.

Tosi varovainen olisin kyllä tytöttelyssä. Erityisesti vähänkään vanhempi mies tekee tuolla itsensä helposti törpöksi. Olin juuri vähän aikaa sitten esimiesten palaverissa, jota veti henkilöstöpäällikkö, joka on nuorehko nainen. Siinä palaverissa sitten eräs 50-60 v mies kutsui tuota henkilöstöpäällikköä tytöksi. Tunsin niin pahaa myötähäpeää. Tarkoitus oli selväti "näyttää tytölle paikkansa", mutta pilkka osui miehen omaan nilkkaan.

Vierailija
12/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteessa tarjoutuisit tekemään voileipää naiselle, jonka nimeä et tiedä? Siis kai tutulle naiselle puhuttaessa puhuttelet häntä nimeltä tai kysyt ihan vaan, että ottaisitko säkin voileivän, kun itselleni ajattelin tehdä? Pojittelisitko miestä samassa tilanteessa? "Hei poika, otatko voileivän?"

En minä tytöttelyä automaattisesti pahana pidä. Tilanteesta ja kohteessa se on riippuvaista. Työelämässä ei ole mielestäni aiheellista alkaa kollegoita tytöttelemään tai pojittelemaan. Henkilökohtaisissa suhteissa riippuu täysin naisesta ja tilanteesta, kuinka sopivaa se on. Parempi varmaan jättää tytöttelemättä silloinkin, jos muitakin ihmisiä on läsnä.

Vierailija
13/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla tytöttelyä en katso hyvällä, mutta muuten ei niin väliä. Kyllähän mä itsekin vietän "tyttöjeniltaa" tai käyn tyttöjen kanssa lenkillä jne. Onhan se vähän asiayhteydestä riippuvaista ja ylipäätään miten sen sanoo.

Pitäisin kyllä vähän outona, jos oma puoliso kutsuisi mua tytöksi eikä esim. omalla nimellä tai jollain lempinimistä 😅

Vierailija
14/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä tytöttely on paha asia, muuten voi riippua tilanteesta ja asiayhteydestä.

Tytöttelyyn liittyy usein vähättelevä sävy. Jos miestä kutsuu pojaksi, siinä ei usein ole samaa ajatusta takana kuin naisen tytöttelyssä. Kun miestä kutsutaan pojaksi, siihen liitetään usein naureskelu tyyliin ”pojat on poikia”. Tällöin koetaan vain hauskaksi ja sallivaksi, kun mies on tehnyt jotakin sopimatonta tai lapsellista. Tytöttelyyn liittyi usein se, että sanoja haluaa korostaa kuinka nainen ei ole pätevä tai roolittaa naisen tehtäviin, joilla osoitetaan naisen paikka: ”Pyydäpä tyttö paikalle joku joka osaa nämä asiat”, ” ”Mene sinä tyttö keittämään kahvit”.

Vierailija
15/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua yhtään tytöttelystä vouhkaamista. Mikä vika on tyttöydessä?

Vierailija
16/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan kutsunut omaa miestä pojaksi. Työelämässä tytöttely on loukkaavaa, siinä yritetään työ mitätöidä lapsen leikkimiseksi. Jos parisuhteessa ei muista toisen nimeä, kannattaa ennemmin käyttää sanaa kulta tai rakas.

Vierailija
17/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä tytöttely on paha asia, muuten voi riippua tilanteesta ja asiayhteydestä.

Tytöttelyyn liittyy usein vähättelevä sävy. Jos miestä kutsuu pojaksi, siinä ei usein ole samaa ajatusta takana kuin naisen tytöttelyssä. Kun miestä kutsutaan pojaksi, siihen liitetään usein naureskelu tyyliin ”pojat on poikia”. Tällöin koetaan vain hauskaksi ja sallivaksi, kun mies on tehnyt jotakin sopimatonta tai lapsellista. Tytöttelyyn liittyi usein se, että sanoja haluaa korostaa kuinka nainen ei ole pätevä tai roolittaa naisen tehtäviin, joilla osoitetaan naisen paikka: ”Pyydäpä tyttö paikalle joku joka osaa nämä asiat”, ” ”Mene sinä tyttö keittämään kahvit”.

Hyvin kirjoitettu. Kiitos :)

Vierailija
18/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla tytöttelyä en katso hyvällä, mutta muuten ei niin väliä. Kyllähän mä itsekin vietän "tyttöjeniltaa" tai käyn tyttöjen kanssa lenkillä jne. Onhan se vähän asiayhteydestä riippuvaista ja ylipäätään miten sen sanoo.

Pitäisin kyllä vähän outona, jos oma puoliso kutsuisi mua tytöksi eikä esim. omalla nimellä tai jollain lempinimistä 😅

Tajusin just, että en tytöttele itseänikään koskaan enkä vietä tyttöjen iltaa enkä mene tyttöjen kanssa mihinkään. Puhun kavereista tai käytän nimiä.

Vierailija
19/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusin just, että en tytöttele itseänikään koskaan enkä vietä tyttöjen iltaa enkä mene tyttöjen kanssa mihinkään. Puhun kavereista tai käytän nimiä.

Mulla on illanvietoissa aina molempia sukupuolia, en ole tajunnut tätä konseptia missä vietetään aikaa pelkästään oman sukupuolen edustajien kanssa. Mutta jotkut tykkää, ok.

Vierailija
20/62 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä on sanottu, se riippuu niin siitä tilanteesta. Tytöksi sanominen tietyissä tilanteissa esimerkiksi työpaikalla voi olla vähättelevää. Huumorilla heitettynä arjessa ystävien kesken asia on eri. Ja sitten on erikseen nämä joiden mielestä mitään sukupuoliin viittaavia sanoja ei saisi ollakaan, mikä menee omasta mielestäni jo överiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän