Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö ihmisiä, jotka puhuvat liian hiljaa?

Vierailija
27.03.2021 |

Minä tiedän ja minusta se on törkeää käytöstä. Pitää vain löytää äänensä. He eivät ole sitä tehneet ja pakottavat ihmiset suhtautumaan.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mutta yritän olla ärsyyntymättä. Meluisassa tehdastyössä on välillä äärettömän vaikeaa saada selvää, jos joku puhuu todella hiljaa. Maskipakko vaikeuttaa tätä entisestään, kun ei voi enää edes päätellä lukemalla huulilta.

Vierailija
2/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaneet ihmiset suhtautumaan?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs meni vinoon ja mikä harmittaa?

Vierailija
4/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, liian hiljaa puhuviin ihmisiin pitää Suhtautua.

Vierailija
5/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtautua miten?

Vierailija
6/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni en puhu hiljaa, mutta muiden mielestä nähtävästi, koska usein pyydetään toistamaan, mitä sanoin, tai sanotaan, että anteeksi kuinka, en kuullut mitä sanoitte.

Erityisesti nyt kun maski takaa täytyy puhua, on ääntä pakostakin korotettava, että muut kuulevat mitä sanoo,

Vierailija
7/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sellainen, omasta mielestäni puhun ihan normaalisti ja muut vaikuttavat kuuroilta. Kun sitten joudun korottamaan ääntäni niin että viimein kuulevat, tuntuu että siinä joutuu jo huutamaan. Ärsyttävää, kuin joidenkin kuulovikaisten vanhuksien kanssa puhuisi vaikka ihan nuorehkoja ihmisiä.

Vierailija
8/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtautua miten?

Yrittää höristellä, kysyä että anteeksi mitä sanoit, ja lopulta sanoa, etten kuule, mitä sanot tai vain lopettaa puhuminen ja kuunteleminen.

Vierailija
9/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sellainen, omasta mielestäni puhun ihan normaalisti ja muut vaikuttavat kuuroilta. Kun sitten joudun korottamaan ääntäni niin että viimein kuulevat, tuntuu että siinä joutuu jo huutamaan. Ärsyttävää, kuin joidenkin kuulovikaisten vanhuksien kanssa puhuisi vaikka ihan nuorehkoja ihmisiä.

Sun puhe voi olla siltikin epäselvää vaikka korottaisit ääntäsi. Jotkut artikuloivat epäselvästi/liian nopeasti/nielaisemalla viimeisen kirjaimen sanasata jne, jne

Vierailija
10/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
11/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini. On raskasta kun piipittää hiljaa eikä mitään selvää saa ja käytännössä jokainen lause pitää pyytää toistamaan.

Vierailija
12/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset puhuu monesti hiljaa,  ja toivotaan naapureiltakin hiljaisuutta. Äänikin voi olla käheä.  Esim. Saksassa, Keski-Euroopassa olen kuullut tosi kovaäänistä puhetta. 

Vierailija
13/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
14/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen. Ja yleensä, kun olen pari kertaa sanonut, että voisitko toistaa tai en kuullut, niin lakkaan kuuntelemasta, tuskin se sanottava sitten niin kovin tärkeää onkaan.

Ja ei, minulla ei ole kuulossa mitään vikaa, tutkittu on.

Vierailija
15/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleeko vanhukset helpommin korkeita vai matalia ääniä?

Vierailija
16/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä itse. Mielestäni puhun normaalilla äänellä, mutta eihän sitä itse kuule. Äänen korottaminen on raskasta ja koen silloin huutavani.

Vierailija
17/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen sitä ihanaksi

Vierailija
18/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä itse. Mielestäni puhun normaalilla äänellä, mutta eihän sitä itse kuule. Äänen korottaminen on raskasta ja koen silloin huutavani.

Tuli tästä mieleen, että äänenkäytön perusteella joskus karrikoidaan hissukaksi ja sitten ällistytään, etten olekaan niin ujo.

Vierailija
19/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni en puhu hiljaa, mutta muiden mielestä nähtävästi, koska usein pyydetään toistamaan, mitä sanoin, tai sanotaan, että anteeksi kuinka, en kuullut mitä sanoitte.

Erityisesti nyt kun maski takaa täytyy puhua, on ääntä pakostakin korotettava, että muut kuulevat mitä sanoo,

Sama. Tuntuu, että huudan jos puhun yhtään kovempaa.

Mutta eipä jotkut oikeasti huutopuhuvatkaan taida tajuta, että puhuvat turhan isolla volyymillä.

Vierailija
20/67 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi tällaista työkaveria. En saa puoliakaan selvää, koska he nielevät puheen ja kuiskailevat. Pyrin näyttämään kiinnostuneelta ja seuraamaan äänenpainoja niin, että ehkä pystyn päättelemään, milloin tulee kysymys. Muussa tapauksessa vain myötäilen ja hymyilen ja nyökyttelen. Kuulen sanan sieltä, toisen täältä, silloin pysyn suht koht selvillä, mistä aihepiiristä keskustelemme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän