Aloitin e-pillerit 9-luokalla
Äitini ei ollut moksiskaan, kun kerroin hänelle. Nyt, kun itse olen aikuinen, niin ihmettelen miksi hän ei asiaan puuttunut, koska en edes seurustellut. Loppupeleissä kävi niin, että tulin 7 vuotta vanhemman miehen hyväksikäytetyksi ja sain sukupuolitaudin myöhemmin. Ihmettelen myös miten neuvolassa ja hoitotahoissa ei tehty lastensuojeluilmoitusta, kun kerroin mitä minulle oli tehty. Yritin kovasti hakea hyväksyntää sieltä mistä sitä ei olisi todellakaan pitänyt hakea. Äidin kanssa en uskaltanut asioista silloin paljoa puhua.
Jos nyt antaisin ohjeen, niin pitäkää lapsista ne huolta, älkää tuomitko heitä, jotta he uskaltavat teitä vanhempia lähestyä.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tämä pilleriasia saa nyt kohtuuttomat mittasuhteet päässäsi, ap. Eivät ne olleet ongelmasi eivätkä ne ole asia josta nuoren elämää sinänsä pitää lähteä perkaamaan. Sun ongelmat oli muualla.
Siinä mielessä olet oikeassa, että ongelmat olivat aikuisissa, jotka eivät olleet läsnä. Se aiheuttaa sen, että haetaan hyväksyntää muualta ja ajaudutaan tilanteeseen, jossa on riski joutua kaltoinkohdelluksi. Kun ei ole ketään, johon luottaa ja vahingollinen toiminta jatkuu ennne kuin tulee jäävuoren huippu vastaan. Ja kyllä olisin tosiaan kertonut äidille, jos hän olisi kysynyt kenen kanssa liikun. Etunimen taisin kertoa, mutta ei hän enempää välittänyt. Muiden kavereiden vanhemmat kyselivät kyllä perään ja tiesivät tyttäriensä liikkuvan,"Jaakon tai Villen"kanssa ja olivat tAvanneetkin heidät. Jos olisi tämän vertaa välitetty, niin hyväksikäytöt olisivat loppuneet lyhyeen. Nykyään vanhemmat katsovat puhelimetkin läpi, mun omasta puhelimesta olisi saanut arvokasta tietoa poliisille.
Muistan ajan kun yläkouluikäiset tytöt hyppivät keskustassa parikymppisten miesten autojen kyytiin. Tämä taitaa olla jo edesmennyt muoti-ilmiö? Nyt tuntuisi kauhealta jos oma lapsi näin tekisi. Ajat ovat olleet monella tapaa raadollisemmat ennen, mutta nyt kaltoinkohtelu on jokseenkin siirtynyt someen.
Miten äitisi ja pillerit liittyvät tähän? Jos äiti olisi paheksunut pillereitä, olisitko kertonut tuon kaiken hänelle tai jättänyt miehen?