Eilen tuli lapsilisät - nyt jäljellä on 4e. En jaksa enää :(
1.4. Tulee seuraavan kerran rahaa, 3 lasta elätettävänä. Kävin siis kaupassa, apteekissa ja tankkasin, maksoin sähkölaskun. Meidän taloudessa ei ole eläimiä, kukaan ei tupakoi eikä käytä alkoholia, kaikesta on jo säästetty. Pelkkää makaronilinjaa koko ajan.
Mä en jaksa enää elää :(
Kommentit (827)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
_MIKSI_ väännät kakaroita vaikka sinulla ei ole edelytyksiä niiden elätykseen?
M I K S I ?????????!!!!!!!!!
Olet nähtävästi happivajaudessa ollut ja elänyt, kun ei aivosolut liiku eivätkä tee mitään.
Ja joku vain viitsii vieläkin tätä suoltaa. Voit jo lopettaa, ap on ilmeisesti jo saanut apua tilanteeseensa joten et voi enää saada itsellesi nautintoa ilkeilemällä toisen vaikean ohimenevän tilanteen takia. Sinunkin olisi hyvä saada apua itsellesi, sillä ei ihmisellä ole asiat kunnossa jos viitsii tuollaista tehdä kuten viestisi.
Tosiasiat ja realiteetit, sekä niiden perään kysely ilkeilyä?
On se helppoa suomalaisella naisella, kun ei tykkää tosiasioista, voi aina ottaa tuon pään ja alkaa uhriutumaan. Kyllä ne naisten ääni- ja ihmisoikeudet olivat virhe suurimmasta päästä.
Aloittajan matikka ihmetyttää mua. Hän on itse kertonut tuloikseen asumistuen (350), työttömyyskorvauksen (epämääräinen reilu tonni), lapsilisät kolmesta (yh-korotuksella n. 520) ja Kelan elatustuen kolmesta (n. 500). Silti yhteensä rahaa ei tule edes kahta tonnia.
Missä mättää?
Miksi olet lisääntynyt yli elatuskykysi? Ensin hankitaan iso liuta lapsia ja sitten valitetaan, ettei ole rahaa. En voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan matikka ihmetyttää mua. Hän on itse kertonut tuloikseen asumistuen (350), työttömyyskorvauksen (epämääräinen reilu tonni), lapsilisät kolmesta (yh-korotuksella n. 520) ja Kelan elatustuen kolmesta (n. 500). Silti yhteensä rahaa ei tule edes kahta tonnia.
Missä mättää?
Mistä sinä nuo summat otit? Ei ap mielestäni tuollaisia ole kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä mättää?
Kyllä kaikki summat perustuu aloittajan viesteihin. Vanhin lapsista täyttää tänä vuonna 17, joten kaikista kolmesta toistaiseksi tulee vielä sekä lapsilisä että Kelan elatustuki. Ja aloittaja on moneen kertaan todennut että miestä ei ole joten täytyyhän hänen yh-korotus saada lapsilisään. Elatustuki taas on n. 167/lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet lisääntynyt yli elatuskykysi? Ensin hankitaan iso liuta lapsia ja sitten valitetaan, ettei ole rahaa. En voi ymmärtää.
Et vissiin osaa lukea.
Ap on tehnyt lapset kun oli naimisissa ja töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa täällä on niin paljon ilkeitä ihmisiä??! Eikö teillä oikeesti muuta kun lukea täältä mikä vaan asia ja loksuttaa sitä turpaanne.. Ei tietty kaikki, mutta suurin osa.. Paska kansa j muka onnellisin maa.. Hyi kun sylettää saatanan apinat!!
Ajattele kuinka kauan riittää veronmaksajia elättämään tätä tuilla elävää lois sakkia ja ne veronmaksajat alkavat olla vähenevässä määrin tulevaisuudessa. Ei kuule kohta naurata.
Ei juma mikä asenne! Onko loinen, jos on tehnyt lapset tilanteeseen, jossa asiat ovat kunnossa, mutta sen jälkeen tapahtunut muutoksia työllisyydessä tai terveydessä?
Tässä yhteydessä ajattelen, että osan empatiakyky on jäänyt kehittymättä. Monet asiat tietää ja ymmärtää vasta, kun on riittävästi saanut elämältä monoa päähän. Osa ei välttämättä ymmärrä silloinkaan.
Mutta mistä ihmeestä tuo katkeruus köyhää yh-äitiä kohtaan syntyy? Nyt olisi psykologille tuota työsarkaa tarjollaja runsaasti!
Aloittajalle en voi muuta kuin toivoa parempaa huomista. Kliseisesti yritä jaksaa ja hakea itsellesi ne tuet, jotka sinulle kuuluvat, pystyssä päin. Tilanteesi ei ole kirjoittamastasi päätellen sinun syysi!
Häijyille tiedoksi, lapset eivät enää tänne tulonsa jälkeen katoa sinne mistä ovat tulleetkin. Kyllä tällä maalla on varaa omansa elättää tilapäisesti. Ketään voi nälkään tappaa olosuhteiden muutosten takia, vaikka se helpolta ratkaisulta toki kuulostaisi.
Oli kyllä viimeinen kerta, kun tälle palstalle tulen. Sen verran tuli huono olo näistä arvostelu- ja haukkumaviesteistä 😩😡😱🤢
Vierailija kirjoitti:
_MIKSI_ väännät kakaroita vaikka sinulla ei ole edelytyksiä niiden elätykseen?
M I K S I ?????????!!!!!!!!!
Olet nähtävästi happivajaudessa ollut ja elänyt, kun ei aivosolut liiku eivätkä tee mitään.
Ja sinäKÄÄN et joko viitsi lukea koko ketjua tai et ymmärrä lukemaasi. Ole hiljaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä mättää?
Terveisiä Porvoosta ( = provo), tai sitten ei ole tajunnut hakea kaikkia apuja/korotuksia, tai sitten ulosotto vie makksamattomien velkojen takia..? ;)
Ahdistaako teitä huutelijoita ajatus siitä että elämässä tulee vastaan tilanteita, joita ei voi itse kontrolloida? Pelottaako että sellainen sattuu omalle kohdalle? Mikä köyhyydessä ,edes tilapäisessä, niin kauheasti veetuttaa?
Onko oma lapsuus ollut taloudellisesti tiukka? Yt:t tai lomautus nurkan takana?
Miten juuri sinä, huutelija, ratkaisisit tilanteen, jossa sinut irtisanotaan etkä saa uusia töitä?
Muutat nöyränä sillan alle, koska oma valinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä mättää?
Kyllä kaikki summat perustuu aloittajan viesteihin. Vanhin lapsista täyttää tänä vuonna 17, joten kaikista kolmesta toistaiseksi tulee vielä sekä lapsilisä että Kelan elatustuki. Ja aloittaja on moneen kertaan todennut että miestä ei ole joten täytyyhän hänen yh-korotus saada lapsilisään. Elatustuki taas on n. 167/lapsi.
Ilmeisesti ap ei ole saanut kaikkia tukia siinä määrässä, mihin on oikeutettu.
Osta välillä perunoita, sipuli, nauriita. Paljon enemmän vitamiinia ja hivenaineita.
Tällä maalla ei ole varaa elättää. Kaikki verot menevät velkojen maksuun kun lainaa on niin paljon. Ottakaa selvää
Ap, saitko tai oletko saamassa apua? Olitko vielä minnekään yhteydessä?
Elämänhallinta ja talousosaaminen likimain nolla.
Selkeä white trash.
Vierailija kirjoitti:
Tällä maalla ei ole varaa elättää. Kaikki verot menevät velkojen maksuun kun lainaa on niin paljon. Ottakaa selvää
Viimeinen asia, mistä tinkiä on ap:n ja kaltaistensa koulutettujen ihmisten lasten kasvaminen uusiksi veronmaksajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Selkeä white trash.
No elämänhallinnan mestari, miten itse toimisit ap:n tilanteessa?
Muistathan: a) lapset tehty/saatu tilanteessa, jossa luotettiin että puoliso pysyy rinnalla b) irtisanottu vailla omaa osuutta asiaan, nyt opiskelee uutta ammattia työkkärirahoilla c) auto välttämätön koska ei julkista liikennettä d) ollut vuoden asuntojonossa edullisempaan asuntoon.
Eli mitä hänen pitäisi tehdä toisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeä white trash.
Muistathan: a) lapset tehty/saatu tilanteessa, jossa luotettiin että puoliso pysyy rinnalla b) irtisanottu vailla omaa osuutta asiaan, nyt opiskelee uutta ammattia työkkärirahoilla c) auto välttämätön koska ei julkista liikennettä d) ollut vuoden asuntojonossa edullisempaan asuntoon.Eli mitä hänen pitäisi tehdä toisin?
Niinpä. On tehnyt kaiken oikein ja selvästi tekee nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeä white trash.
Muistathan: a) lapset tehty/saatu tilanteessa, jossa luotettiin että puoliso pysyy rinnalla b) irtisanottu vailla omaa osuutta asiaan, nyt opiskelee uutta ammattia työkkärirahoilla c) auto välttämätön koska ei julkista liikennettä d) ollut vuoden asuntojonossa edullisempaan asuntoon.Eli mitä hänen pitäisi tehdä toisin?
Varmaan kannattaisi selvittää, miksi hän ei saa täysimääräisinä hänelle kuuluvia lisiä ja tukia. Sekin auttaisi varmaan jaksamaan, jos saisi muutaman satasen enemmän käteen kuussa. Jos tulot on nyt alle 2000, kun niiden pitäisi olla vähintään 2400 (asumistukikin saattaa olla alakanttiin, niin tämä voi olla isompikin, mutta vähintään 2400), niin onhan siinä merkittävä ero.
Ja joku vain viitsii vieläkin tätä suoltaa. Voit jo lopettaa, ap on ilmeisesti jo saanut apua tilanteeseensa joten et voi enää saada itsellesi nautintoa ilkeilemällä toisen vaikean ohimenevän tilanteen takia. Sinunkin olisi hyvä saada apua itsellesi, sillä ei ihmisellä ole asiat kunnossa jos viitsii tuollaista tehdä kuten viestisi.