Idiootti työkaveri soittelee molempien vapaapäivänä työasioista
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua tämä meno! Varmaan taustalla joku näyttämisen halu ja hikarointi. Pelkää että tulee potkut jos ei paina töitä 24/7.
Etätyöaikana jotkut voi potea huonoa omaatuntoa, ku eivät istu toimistolla pomon silmien alla aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa tyhmyyttä.
Itsellä työpuhelin menee kiinni sillä sekunnilla, kun työaika loppuu.
Jos sen jostain syystä pitää jäädä päälle, niin työnantajan sopii siitä suorittaa rahallista kompensointia.
Hankalampaa laittaa kiinni jos on puhelinetu. Mut en minäkään alkaa työasioita vapaalla käymään läpi, sanon et puhutaan sitten toimistolla.
Omaa numeroa ei pidä antaa puhelinetu liittymään
Mua hermostuttaa kaveri, joka valittaa että tulee koko ajan työviestejä ja -puheluita kännykkään. On töissä isossa kansainvälisessä firmassa, joka on toiminnassa todellakin 24 h/vrk ja lomat ja pyhäpäivät ovat eri maissa erilaisia, joten ihan hyvin voi tulla esim. jouluaattoyönäkin työviestiä kännykkään. Mutta kun on puhelinetu, niin ei voi ihminen mitenkään hankkia itselleen omaa puhelinta, kun on pakko käyttää sitä työpaikan puhelinta ja pitää sitä päällä 24/7 ja sitten valittaa.
Jotenkin en jaksa tuntea empatiaa kyllä. Itse on tilanteensa valinnut, noin avuton ei saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Mua hermostuttaa kaveri, joka valittaa että tulee koko ajan työviestejä ja -puheluita kännykkään. On töissä isossa kansainvälisessä firmassa, joka on toiminnassa todellakin 24 h/vrk ja lomat ja pyhäpäivät ovat eri maissa erilaisia, joten ihan hyvin voi tulla esim. jouluaattoyönäkin työviestiä kännykkään. Mutta kun on puhelinetu, niin ei voi ihminen mitenkään hankkia itselleen omaa puhelinta, kun on pakko käyttää sitä työpaikan puhelinta ja pitää sitä päällä 24/7 ja sitten valittaa.
Jotenkin en jaksa tuntea empatiaa kyllä. Itse on tilanteensa valinnut, noin avuton ei saa olla.
JOS saa palkkaa 24/7 duunista, niin sitten sitä pitää olla valmis tekemään.
Jos ärsyttää niin siitä voi sanoa suoraan. Eipä kauheasti auta, että ab palstalla iniset, anteeksi vain.
Tätä esiintyy paljon viisikymppisillä väliportaan pikkupomoilla, joilla ei ole omaa elämää. Lapset ovat jo aikuisia, ei lastenlapsia tai lapsettomia, se pikku väliportaan pomon työ on elämä ja sitä halutaan tehdä 24/7, vaikka ketään ei kiinnosta ja sen ehtisi työaikana hyvin hoitamaan. Itse en vastaa näiden viesteihin muuten kuin ma-pe 8-16, aivan sama vaikka lähettävät postia, viestejä ja kokouspyyntöjä ympäri vuorokauden. Mulla on elämä.
Ihmiset on ihan liian kilttejä. Ei ihme, jos väsyy kun ei osaa sano, että nyt olen vapaalla palataan asiaan työajalla heippa.
Mä sain jopa palkattomaan harjoitteluun oman työpuhelimen. En ikinä suostuisi palkalliseen työhön, jossa työasiat pitää hoitaa omalla numerolla.
Ja toinen idiootti vastaa puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Tätä esiintyy paljon viisikymppisillä väliportaan pikkupomoilla, joilla ei ole omaa elämää. Lapset ovat jo aikuisia, ei lastenlapsia tai lapsettomia, se pikku väliportaan pomon työ on elämä ja sitä halutaan tehdä 24/7, vaikka ketään ei kiinnosta ja sen ehtisi työaikana hyvin hoitamaan. Itse en vastaa näiden viesteihin muuten kuin ma-pe 8-16, aivan sama vaikka lähettävät postia, viestejä ja kokouspyyntöjä ympäri vuorokauden. Mulla on elämä.
Ja oman työpaikan johtajisto on kaikki joko jo-eronneita tai ero käynnissä. Sitten kuvitellaan, että kaikki muutkin voi ja haluaa tehdä töitä 25/7, mutta palkkaa saa 8/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa tyhmyyttä.
Jos sen jostain syystä pitää jäädä päälle, niin työnantajan sopii siitä suorittaa rahallista kompensointia.
Hankalampaa laittaa kiinni jos on puhelinetu. Mut en minäkään alkaa työasioita vapaalla käymään läpi, sanon et puhutaan sitten toimistolla.
Miten se on hankalaa?
Puhelinetu ei tarkoita sitä, että työntekijän pitää olla tavoitettavissa 24/7, jollei näin ole erikseen työsopimuksessa mainittu.
En ala kahden kännyn loukkuun, jos sammutan ei läheisetkään saa kiinni
En ymmärrä mikä loukku siinä on. Samalla tavalla kuin sammutan läppärin työpäivän päätteeksi, sammutan myös sen työkännykän.
Hyvä linjaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa tyhmyyttä.
Miten se on hankalaa?
Puhelinetu ei tarkoita sitä, että työntekijän pitää olla tavoitettavissa 24/7, jollei näin ole erikseen työsopimuksessa mainittu.
En ala kahden kännyn loukkuun, jos sammutan ei läheisetkään saa kiinni
No ei sulla puhelinetupuhelimen näytössä sitten näy sitä, kuka tai mistä numerosta soitetaan? Itsehän en enää joka kerta vastaa, kun eräs sukulaiseni soittaa. On melkein aina kännissä, jolloin jänkkää riitaa haastaen jostain tyhjänpäiväisistä asioista kymmeniä minuutteja.
Täähän on vaan sun osaamattomuutta. Jos et halua kahta puhelinta, niin osan numeroista voi laittaa äänettömälle tai sitten hanki kaksi sim-korttia puhelimeen. yms.
Ei tarvita kahta puhelinta. Vaihtoehtoja on.