Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Valitse listasta Wi-Fi"

Vierailija
27.03.2021 |

En ole koskaan tarvinnut Wi-Fiä, joten en tiedä siitä mitään. Uusi puhelimeni kuitenkin haluaa tehdä joitakin juttuja sen kautta, ja hyvin epämääräisissä ohjeissa sanotaan vain: "valitse listasta wifi". Mitä tämä tarkoittaa? Listassa on niin kummallisia nimiä, että naapuristo alkaa arveluttaa. Mikä minun pitäisi valita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei itselläsi ole langatonta verkkoa, poista wifi käytöstä puhelimellasi, kuluttaa vaan akkua turhaan. Naapurien langattomiin verkkoihin (ne on ne ihmeellusesti nimetyt wifit) et pysty yhdistämään, koska n. 99% verkoista on suojattu salasanalla.

Vierailija
2/10 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä menee tieto mfialle. Saat mikrosiruketjun 😂😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei itselläsi ole langatonta verkkoa, poista wifi käytöstä puhelimellasi, kuluttaa vaan akkua turhaan. Naapurien langattomiin verkkoihin (ne on ne ihmeellusesti nimetyt wifit) et pysty yhdistämään, koska n. 99% verkoista on suojattu salasanalla.

Entisissä puhelimissani wifi onkin ollut pois käytöstä, mutta tämä uusi mankuu sitä koko ajan (minulla on tuiki tavallinen, ikivanha DNA:n mobiililiittymä). Päällimmäisenä on "Android Setup", joka sanoo näin: "Sovelluspäivitykset ovat valmiit. Jatka yhdistämällä Wi-Fi-verkkoon."

Nämä eivät häiritsisi minua muuten, mutta niiden pikkuruiset kuvakkeet näkyvät tuolla yläreunassa, enkä saa niitä sieltä pois.

Ap

Vierailija
4/10 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä menee tieto mfialle. Saat mikrosiruketjun 😂😂😂😂😂

En usko. Verkkojen nimistä päätellen tieto menee Setalle tai jollekin vastaavalle järjestölle. Ei sieltä mikrosiruja ehkä saa, mutta viruksista siellä tiedetään jo vanhastaan.

Ap

Vierailija
5/10 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen vihvi?

Vierailija
6/10 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minua taas kyllästyttää, että ipad jatkuvasti muistuttaa varmuuskopioinnista, joka pitäisi tehdä liittymällä wifiin. Ei kiinnosta. Miten saisin nämä muistutukset loppumaan?

Vierailija
7/10 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minua taas kyllästyttää, että ipad jatkuvasti muistuttaa varmuuskopioinnista, joka pitäisi tehdä liittymällä wifiin. Ei kiinnosta. Miten saisin nämä muistutukset loppumaan?

Selvitin ongelman "poissa silmistä, poissa mielestä" -menetelmän avulla eli vääntämällä näiden häiriköiden ilmoitukset pois käytöstä. Puutun asiaan vain, jos tästä koituu jotain haittaa eli jonkin ei toimi kunnolla tai ollenkaan. Ainoa sitkeästi näytössä roikkuva häirikkö on tuo mainitsemani Android Setup, joka haluaa wifin eikä suostu häipymään.

Ohjelmien, niiden osien ja muiden toimintojen ohjeista ei saa selvää, jollei ole asiantuntija. Olen lopen kyllästynyt lehtiartikkeleihin, joiden ohjeiden mukaan "mene asetuksiin ja poista tarpeettomat ohjelmat". Selvä. En mene.

Ap

Vierailija
8/10 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisissä puhelimissani wifi onkin ollut pois käytöstä, mutta tämä uusi mankuu sitä koko ajan (minulla on tuiki tavallinen, ikivanha DNA:n mobiililiittymä). Päällimmäisenä on "Android Setup", joka sanoo näin: "Sovelluspäivitykset ovat valmiit. Jatka yhdistämällä Wi-Fi-verkkoon."

Nämä eivät häiritsisi minua muuten, mutta niiden pikkuruiset kuvakkeet näkyvät tuolla yläreunassa, enkä saa niitä sieltä pois.

Ap

Mistähän se puhelin on ladannut ne sovelluspäivitykset? Mobiiliverkon kautta?

Jos sallit päivitysten asennuksen (vain) mobiiliverkossa, voit huoletta näpätä wifin asetuksista pois, eikä puhelin enää pyydä yhdistämään wifiin.

Vierailija
9/10 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitin ongelman "poissa silmistä, poissa mielestä" -menetelmän avulla eli vääntämällä näiden häiriköiden ilmoitukset pois käytöstä. Puutun asiaan vain, jos tästä koituu jotain haittaa eli jonkin ei toimi kunnolla tai ollenkaan. Ainoa sitkeästi näytössä roikkuva häirikkö on tuo mainitsemani Android Setup, joka haluaa wifin eikä suostu häipymään.

Ohjelmien, niiden osien ja muiden toimintojen ohjeista ei saa selvää, jollei ole asiantuntija. Olen lopen kyllästynyt lehtiartikkeleihin, joiden ohjeiden mukaan "mene asetuksiin ja poista tarpeettomat ohjelmat". Selvä. En mene.

Ap

Tuossa on vielä sekin, että useita ohjelmia ei edes pysty poistamaan, vaikka niitä ei itse tarvitsisi. Monet esiasennetut ohjelmat saa kyllä näpättyä "poista käytöstä".

Ainakin kaikki ilmoitukset kannattaa lopettaa, samoin automaattiset päivitykset.

Vierailija
10/10 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mistähän se puhelin on ladannut ne sovelluspäivitykset? Mobiiliverkon kautta?

Jos sallit päivitysten asennuksen (vain) mobiiliverkossa, voit huoletta näpätä wifin asetuksista pois, eikä puhelin enää pyydä yhdistämään wifiin.

Niinpä. Jos tämä olisi tavanomainen ongelma, olisin jo selvittänyt sen itse.

Wifi on pois päältä. En tiedä, mitä sovelluspäivityksiä tuo Android Setup haluaa tehdä, kun kaikki sovellukset näkyvät olevan päivitettyinä. Ehkä tuon ilmoituksen kanssa oppii olemaan, kun ei sitä poiskaan saa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi