Heidät menetettiin koronalle - vaikka oli elämää vielä edessä
Kommentit (174)
Suhteutettuna todellisuuteen tää juttu on naurettava.
Vanhuksia kuolee joka päivä eikä siitä ole tehty isoja lööppejä.
Itse kiinnitin huomiota siihen miten rakkaan ihmisen menettämisestä kirjoitettiin tässä artikkelissa. Itse menetin syksyllä 70- vuotiaan vanhempani. En koronalle vaan muulle sairaudelle, äkillisesti ja yllättäen. Suru ja tuska oli ja on hirvittävä. En osaa ajatella, että hän joutukin jo koulla ja sai elää pitkän elämän. Olisin toivonut, että hänen elämänsä olisi ollut vieläkin pidempi.
En ollut aikaisemmin menettänyt ketään todella läheistä enkä ymmärtänyt mitä menettäminen oikeasti on. Nyt ymmärrän.
Niin, vanhoja ja/tai sairaita olivat.
Vierailija kirjoitti:
Suhteutettuna todellisuuteen tää juttu on naurettava.
Vanhuksia kuolee joka päivä eikä siitä ole tehty isoja lööppejä.
Olet todella kylmäsydäminen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Itse kiinnitin huomiota siihen miten rakkaan ihmisen menettämisestä kirjoitettiin tässä artikkelissa. Itse menetin syksyllä 70- vuotiaan vanhempani. En koronalle vaan muulle sairaudelle, äkillisesti ja yllättäen. Suru ja tuska oli ja on hirvittävä. En osaa ajatella, että hän joutukin jo koulla ja sai elää pitkän elämän. Olisin toivonut, että hänen elämänsä olisi ollut vieläkin pidempi.
En ollut aikaisemmin menettänyt ketään todella läheistä enkä ymmärtänyt mitä menettäminen oikeasti on. Nyt ymmärrän.
Tässä saattaa olla hysterian syy. On paljon aikuisiakin ihmisiä, jotka eivät ole oikeasti ikinä menettäneet ketään läheistä. Nyt sitten ovat koronan myötä havahtuneet siihen, että ihminen on kuolevainen eikä millään kestetä ajatusta, että se oma vanhempi tulee kuolemaan.
Ajat muuttuu, ja elämä on nyt niin helppoa, että ihan tavallinen elämään kuuluva menetys koetaan ylivoimaiseksi.
Miksi ei minun kirjoitusta julkaistu?
Joka tapauksessa Tukholman kahvilat ja ravintolat ,sekä t banat ja bussit on tupaten täynnä maskittomia ihmisiä.
Ei mitään sääntöjä. Siitä vaan meininki .
Ja valtio valehtelee että vain vähän yli 12 000 kuollutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen alle nelikymppisen perusterveen, joka kuoli. Heidän tarinoita pitäisi myös kertoa, jotta päästään kuvitelmasta että vain vanhukset ovat vaarassa.
Pitäisi kertoa myös niistä tuhansista jotka selvisivät. Yksittäinen ihmiskohtalo on toki ikävä läheisille, mutta isossa mittakaavassa..
Taudin leviämisen pysäyttämiseksi olisi hyödyllistä kertoa tautiin kuolleitten tapauksista,tosin luultavasti epäilijät eivät niitä vaivaudu lukemaan,muutenhan eivät enää pitäisi tautia pelkkänä nuhana.
Jos kerrottaisiin selviytyneistä olisi tietenkin vaarana että yhä useampi alkaisi suhtautua tautiin sen vaatimalla vakavuudella. Tai jos kerrottaisiin muista kuolemista, alkaisi ehkä useampi myös suhteuttamaan lukuja paremmin.
Jaa eikö ole kerrottu selviytyneistä? Itse olen lukenut monta juttua jossa koronan sairastaneet kertovat kokemuksestaan. Käsittääkseni nämä ovat selviytyneitä?
Lievä ristiriita tuossa jutussa.
"Se Elina Tanskasta harmittaa, miten julkisesta keskustelusta on voinut saada sen kuvan, että koronaan kuolleet olisivat vain hyvin iäkkäitä, lähellä kuolemaa joka tapauksessa olleita ihmisiä".
Hänen isänsä oli 74-vuotias syöpää sairastanut mies.
Eivät kertojat aavistaneet, että jutut ajautuvat tänne raadeltaviksi.
Olette kyllä toivottomia tapauksia.
Yksi monisairas
Yksi sairaalloinen ja uli 90
Yksi viriili kahdeksankymppinen
Vierailija kirjoitti:
Yksi monisairas
Yksi sairaalloinen ja uli 90
Yksi viriili kahdeksankymppinen
Hah, mikähän uutinen tääkin on?
Naapuri kuoli ikäihmisenä keuhkokuumeeseen, isä syöpään 71-vuotiaana.
Eivät olleet lööpeissä.
Vierailija kirjoitti:
Koska tehdään juttua tuhansista syrjäytyneistä nuorista jotka eivät kuntoudu koskaan työelämään tai kykene perustamaan perhettä?
Minusta aivan surkuhupaisaa yrittää saada sympatiaa näille joilla oli jo täysillä eletty elämä ja rajoitustoimien jatkuessa aina vain, viedään kokonaisia elämiä jotka jäi elämättä.
Mites ne lapset joiden vanhempi ajautui äärimmäiseen ratkaisuun kun alta lähti yritys, asunto ja jäi vuosikymmenien velat?
Hem..me...ti! Tässä saa koko ajan lukea niin huonoja uutisia että... olen päättänyt lopettaa lukemisen!
influenssa tappaa joka vuosi arviolta jopa 2000 suomalaista
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytyneet nuoret Suomen kaltaisessa valtiossa ovat niin heikkoa ainesta että joutavatkin pois. Miksi vanhemmat eivät tue lastaan. Jos ei kykene kasvatustyöhön niin kannattaa jättää lapset tekemättä. Mitä aloitukseen tulee, niin näitä tarinoita on esillä kaikissa lööppilehdissä, kuuluu kyseisten lehtien luonteeseen.
Monisairas ikäihminen joutaa mennä, mitäs ei noudattanut suosituksia. Jos ei tuon vertaa voi tehdä yhteiskunnan eteen... tuottamaton ikäihminen ei enää ole yhteiskunnalle hyödyksi, joutaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen alle nelikymppisen perusterveen, joka kuoli. Heidän tarinoita pitäisi myös kertoa, jotta päästään kuvitelmasta että vain vanhukset ovat vaarassa.
Perusterve = ei TIEDOSSA OLEVIA terveysongelmia/riskitekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tapa.
Ei voi ymmärtää että on lähdetty huhtikuussa Italiaan missä koronatilanne oli todella paha. Ja heikossa kunnossa oleva syöpäpotilas mennyt ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tapa.
Ei niin. Ennätys 2000 luvulla v. 2018 vähän vaille 450 kuollutta. Siinä sulle 2000.
Toivon, että tähän ketjuun v**tumaisesti kommentoineiden ihmisten läheiset menehtyvät oikein tuskallisesti koronaan ja sitten me muut voimme tulla pilkkaamaan ja halveksimaan heitä tähän ketjuun. Kun oli aikakin k u o l l a. Olisivatpa menehtyneet nopeammin vielä.
Eikö siinä olisi aika kova työ erikseen heistä kaikista tehdä. Nyt vain näistä pandemian uhreista tehtiin.